Використання елементів інтерактивних технологій на уроках іспанської мови з метою підвищення рівня комунікативної компетенції учнів
 |
Мозуленко Ганна Іванівна,
вчитель іспанської мови, спеціаліст ІІ категорії
Запорізька гімназія №2 імені Лесі Українки
Директор: Кравченко Валентина Василівна
Адреса: 69002 м. Запоріжжя,вул. Героїв Сталінграду, 36
Телефон: (0612) 63-28-42
е-mail: gimnaziya021@ukr.net
Сайт: http://school2.zp.ua
|
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у тому, щоб показати, як на уроках іспанської мови, використовуючи традиційні форми, методи роботи, а також активно впроваджуючи елементи інноваційних (інтерактивних) технологій формувати здібності до міжкультурного спілкування, підвищувати рівень комунікативної, соціокультурної та соціолінгвістичної компетенцій, розвивати творчі здібності, інтереси, уміння, навички та інші інтелектуальні чинники сучасних школярів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Володіння комунікативною компетенцією є обов'язковою вимогою до володіння іноземною мовою.
Актуальність досвіду полягає у:
• формуванні іноземної комунікативної компетенції у межах комунікативного підходу;
• створенні оптимальних умов для розвитку особистісних якостей учня;
• розвитку лексичної та граматичної компетентності;
• сприянні позитивної мотивації учнів до пізнавальної діяльності;
• використанні різноманітних можливостей оригінального підходу до побудови структури сучасного уроку іноземної мови.
Науково-теоретична база досвіду ґрунтується на роботах Ш.А. Амонашвілі, М.М. Бахтіна, С.В.Будько, В.В.Виноградова, В.А. Гериш, Д.Н. Кавтарадзе, Є.В. Коротаєва та інших. Також теоретико-методологічні засади досвіду містяться в Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти.
Стисла анотація досвіду. Робота над створенням досвіду проводилась поетапно, він носить комбінаторний характер. Серед основних компетенцій, які потрібно сформувати під час навчання іноземної мови - лінгвокраїнознавча, соціокультурна, комунікативна - остання є провідною. Вона складається з мовної (знання про мову) та мовленнєвої (володіння мовою), що реалізується шляхом усного й писемного мовлення, читання та аудіювання. Саме для формування та подальшого удосконалення цих компетенцій протягом останніх трьох років активно впроваджую на своїх уроках елементи інтерактивних технологій. Сучасний учень – це дитина інформаційного суспільства. Воно відрізняється різноманітністю, рухливістю й мінливістю. Інтенсивне навчання необхідне для забезпечення індивідуальних потреб дитини у навчанні. Тому інтерактивні технології ефективно сприяють цьому розвитку.
Результативність впровадження досвіду: перемоги учнів в олімпіадах та конкурсах з іспанської мови; збільшується кількість учнів, які бажають взяти участь у таких олімпіадах і конкурсах; активізується освітня діяльність учнів на уроках та в позаурочний час; завдяки використанню елементів інтерактивних технологій формується вміння орієнтуватися в різноманітному і суперечливому інформаційному полі.
Репрезентація досвіду: виступи на шкільних методичних об’єднаннях вчителів іноземних мов, на засіданнях педагогічної ради навчального закладу, проведення позакласних заходів.
Посилання на матеріал: http://gimnaziia2zp.blogspot.com/p/blog-page.html
перспективний досвід Мозуленко Г.І.
Джерело: http://gimnaziia2zp.blogspot.com/p/blog-page.html |