Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 17:40

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Створення карт знань за допомогою ІКТ та їх використання при вивченні іноземної мови

Тема досвіду: « Створення карт знань за допомогою ІКТ та їх використання при вивченні іноземної мови.»

Автор роботи: Самсонова Тетяна Романівна, вчитель  англійської мови, спеціаліст ІІ-ї категорії.

Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу):

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької міської ради Запорізької області ,

директор: Гончаренко Роман Вікторович ;

Україна, Запорізька область, м. Запоріжжя, Заводський район, Історична, 92,

телефони: (061)2365610, (061)2365632,

E-mail: shkola75@i.ua,

сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Карти знань - діаграми, схеми, в наочному вигляді представляють різні ідеї, завдання, тези, пов'язані одне з одним та об'єднані загальною ідеєю. Карта

знань дозволяє охопити всю ситуацію в цілому, а також утримувати одночасно у свідомості значну кількість інформації, щоб  демонструвати зв'язки між окремими частинами, запам'ятовувати інформацію та відтворювати її навіть через тривалий термін часу.В основі цієї технології лежить принцип “радіантного мислення”- схильності нашого мозку мислити асоціативно. Тому ці карти називають картами розуму.

Існують переваги викладання навчального матеріалу за допомогою карт знань:

1.Карта знань  замінює тисячі слів. Вона відкриває простір для асоціацій, фіксує думки, вона весела, яскрава, тому привертає увагу учнів, сприяє їх готовності до співпраці, розвиває асоціативне мислення.

2.Карта знань робить заняття привабливими, органічними, такими, що приносять радість як учням так і вчителю.

3. Навчальний матеріал на основі карт знань є гнучким, його легко пристосувати до умов, що змінюються, оскільки у наш час стрімких змін вчитель повинен легко вносити корективи до своїх уроків.

4. На відміну від лінійного тексту, карти знань демонструють взаємозв’язки між фактами, тим самим забезпечуючи краще засвоєння і глибше розуміння предмета учнями.

5. Карти знань дозволяють значно зменшити фізичний об’єм навчального матеріалу, але значно підвищується ступінь його запам’ятовування. Вони незамінні при конспектуванні об’ємного матеріалу.

6. Карти знань є хорошим способом фіксації ї обміну явними знаннями, а також виступають як метод візуалізації матеріалу з різним рівнем деталізації.

7. Карти знань – це найкращій спосіб вирішення творчих задач, мозкового штурму, в результаті якого учні мають прийти до певного результату, вирішити проблему, зафіксувати нову інформацію або скласти перелік дій.

Це сприяє підвищенню пізнавальної активності учнів, а саме розвитку критичного, креативного мислення, навичок самостійної роботи.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Визначення сучасного етапу розвитку суспільства як постіндустріально-

го, інтенсивний розвиток сучасних інформаційно-комунікативних технологій,  перехід від знаннєвої парадигми освіти до компетентнісної – все це визначає необхідність широкого використання іноваційних технологій в системі освіти в цілому та при  викладанні окремих навчальних предметів. Актуальність досвіду визначається необхідністю дослідження карт знань як методу  наочно

го представлення навчального матеріалу, а також збільшення ефективності засвоєння предметних знань учнями у зв’язку з тим, що проягом останніх років об’єм навчальних матеріалів та вимог до якості їх засвоєння зростає.

 Використання карт знань за допомогою ІКТ на уроках іноземної мови  дають можливість якісно засвоїти навчальний матеріал методом «згортання» великих блоків інформації до самих головних понять. Карти знань можуть стати мотиватором до більш інтенсивного навчання,а також заміною текстових конспектів. Це відкриває нові можливості для творчого розвитку як учнів, так і вчителів, дозволяють звільнитися від одноманітності традиційного курсу навчання, розробити нові ідеї та вирішити більш цікаві та складні проблеми.

Науково-теоретична база досвіду:

Технологія карт знань або майндмеппінг був винайдений Ентоні Б’юзеном, англійським психологом, який встановив рекорд в запам’ятовуванні великих об’ємів інформації і має найбільший у світі « коефіцієнт творчого мислення».

Його брат Беррі Б’юзен розвивав цю ідею у книзі « Супермозок».

Стисла анотація досвіду: Використання карт-знань робить урок привабливим та сучасним а саме:

1.В учнів з’являється можливість запам’ятовувати відразу багато, швидко і якісно.

2. Учні залучають увесь свій творчий потенціал при знаходженні рішень проблем, розвивають логічне і творче мислення, пам’ять, увагу.

3. Навчальний матеріал учні записують із задоволенням, швидко

і, найголовніше, його мало. Вони отримують зрозумілий, доступний конспект уроку.

4.Реалізується візуалізація проектів, навчального процесу, можливість застосовувати  яскраві та змістовні презентації.

5.Використовують карти не лише в індивідуальній роботі, а й під час колективних форм діяльності,генерації нових ідей під час співпраці прийнятті колективних рішень, спільному розв’язанні складних завдань, чіткої демонстрації кожного «за» і «проти».

Результативність впровадження досвіду: Карти знань допомагають реалізувати один із найважливіших принципів педагогіки- принцип наочності. На уроках англійської мови іх можна використовувати на всіх етапах вивчення теми: при введенні і закріпленні лексичного і граматичного матеріала, при навчанні діалогічного і монологічного мовлення, при повторенні і систематизації. У своїй роботі я використовую веб-ресурси: Bubbl. us та XMind. Створюю засоби наочності:

-діаграми, схеми, у яких наочно подані різні ідеї, задачі, тези;

-опорні конспекти;

-презентації;

-розробки проектів;

-мозковий штурм;

-планування срав тощо.

Веб-ресурс XMind дає можливість використовувати ілюстрації, відео, текстові матеріали, що робить процес навчання більш привабливим. Використання інтернет сервісів розширює можливості образного мислення, формує інформаційну обізнаність, критичне ставлення до поданих візуально повідомлень.

Репрезентація досвіду: досвід представлений на тренінгу «Мережеві технології  Веб 2.0» для педагогічних працівників Заводського району, червень 2015 року.

Теги: Заводський, карта знаннь, ІКТ, інтелект-карта, майндмеппінг, ментальна карта, , веб-ресурс,схема,візуалізація, асоціація, логічне мислення, творче мислення.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_61.html

Категорія: Іноземні мови | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1008 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/105
Всього коментарів: 1
1 ludahryhorchuk  
Шановна, Тетяно Романівно, де можна переглянути ваш досвід роботи у мережі он-лайн? Ви надаєте посилання на ваш блог, але вашого досвіду роботи, прикладів вашої роботи там не має, як можна ознайомитися з вашими здобутками, якщо ваш особистий блог знаходиться у стані розробки?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024