Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 16:14

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Стратегії та прийоми навчання іншомовного спілкування у контексті комунікативного підходу

Стратегії та прийоми навчання іншомовного спілкування у контексті комунікативного підходу 

 

Полякова  Наталія Олександрівна,
вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії

Запорізька гімназія №11
Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Горького 4
Телефон: (061) 764-66-13   
е-mail: zap.gimnasia11@radiocom.net.ua
Сайт:  http://www.gymnasium11.zp.ua/index.php

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
На сучасному етапі розвитку мовної освіти передбачається вивчення іноземної мови на рівні, необхідному для подальшого особистого розвитку учнів, зокрема професійного. Інтерактивний аспект спілкування не переноситься автоматично з рідної мови. Цьому потрібно спеціально навчати: навчати учнів прийомів встановлення контакту, вживання вербальних і невербальних засобів, компетенціям, стратегіям і тактикам спілкування; залучати учнів до планування спільних дій, вибору форм взаємодії.  Це завдання успішно вирішуються за допомогою використання стратегій іншомовного спілкування.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Іншомовне спілкування відіграє провідну роль в пізнанні інокультурної  дійсності, і в формуванні позитивного ставлення до країни та народу, мова якого вивчається. Уміння спілкуватися надає можливість випускникам школи у своїй подальшій діяльності користуватися іноземною мовою для пошуку інформації за фахом чи інформації, яка цікавить, спілкуватися з друзями та партнерами за кордоном. За допомогою комунікативних ситуацій, рольових та ділових ігор на уроках  англійської мови учні зможуть вирішувати проблеми реального життя, забезпечувати контакт між громадянами України та іноземними бізнесменами й туристами, спілкуватися на іноземній мові, розвивати творче, нестандартне мислення. Актуальність цього дослідження полягає у наступному: з одного боку, комунікативні ситуації є ефективним засобом розвитку непідготовленого іншомовного спілкування, з іншого боку, проблема визначення шляхів навчання  мовлення у контексті комунікативного підходу не достатньо розроблена у методиці викладання іноземних мов у школі.

Науково-теоретична база досвіду
Теоретична база досвіду ґрунтується на дослідженнях вітчизняних і зарубіжних методистів; рекомендаціях з мовної освіти - вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України. Розробка і впровадження стратегій іншомовного спілкування базується на технологіях особисто- орієнтованого та професійного навчання, на створенні умов для розвитку творчої індивідуальності, особистості дитини, на оновленні змісту навчання.

Стисла анотація досвіду
•   На своїх уроках я намагаюсь застосовувати п'ять категорій навчальних стратегій: пряме навчання, непряме навчання, взаємодіюче навчання, самостійне навчання, навчання, що ґрунтується на досвіді.
•    Щоб учні досягли необхідного рівня мовної та мовленнєвої компетенції я використовую такі щоденні види діяльності, які дадуть учням можливість слухати, говорити, читати і писати:авторське крісло, проблемні ситуації, робота в групах, показ-демонстрація, дослідницькі проекти, читання додаткової літ-ри, вправи і практика, есе, листування, письмо за зразком, оповідання від певної особи і т.д.
•    Я намагаюсь навчати учнів прийомів встановлення контакту, вживання вербальних і невербальних засобів, компетенціям, стратегіям і тактикам спілкування; залучати учнів до планування спільних дій, вибору форм взаємодії. З цією метою я використовую так звані інтерактивні вправи, які виконуються в парах, у великих і малих групах; вправи, що базуються на принципах «informationgap», проектна методика; відео сюжети, що моделюють взаємодію при спілкуванні в певній ситуації та ін.
•   У процесі навчання я намагаюсь підготувати учнів до спілкування на іноземній мові у різних життєвих обставинах. Щоб наблизити умови уроку до умов реального спілкування і таким чином найкраще підготувати учнів до можливого у майбутньому спілкування я намагаюсь: створити реальні життєві умови; зацікавити учнів у змісті розмови (в одержанні інформації), коли невід’ємною умовою є необхідність вести розмову на іноземній мові інакше інформація не буде отримана.
•   Створення ситуації успіху та позитивної мотивації на уроках англійської мови дозволяє мені побачити в своїх учнях творчі та цілеспрямовані особистості, стимулювати зацікавленість до вивчення мови та формувати певну культуру самостійної роботи на уроці та вдома.
Результативність впровадження досвіду
У процесі навчання виправдали себе такі форми роботи:
•     моделювання уроків;
•     розробка   і    обговорення   тестових   завдань   для    перевірки аудіювальних умінь та знань про мову і мовлення;
•     диференційовані завдання для самостійних робіт;
•     творчі завдання.
За допомогою створення комунікативних ситуацій, рольових та ділових ігор на уроках  англійської мови досягається формування позитивної мотивації навчання у школярів та більша зацікавленість учнів у процесі навчання, що сприяє підвищенню рівня комунікативної компетентності учнів, їх професійному розвитку та зростанню їх навчальних досягнень.
Результати роботи свідчать про поліпшення результативності навчання, порівняно з попередніми роками.
Відмічається активізація участі учнів у олімпіадах з предмету. Серед призерів районного етапу олімпіад з англійської мови в 2015-2016 н.р. – Табунщик Дар’я (I місце).

Репрезентація досвіду: Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов.

Посилання на матеріал: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_32.html



Джерело: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page_32.html
Категорія: Іноземні мови | Додав: Zhovt2 (17.01.2016) | Автор: Полякова Наталія Олександрівна, E W
Переглядів: 1008 | Коментарі: 5 | Теги: Жовтневий, іншомовне спілкування, комунікативні технології | Рейтинг: 1.0/221
Всього коментарів: 5
5 svitlanaliaturynska  
Актуально та цікаво.

4 saskelittle  
Очень серьёзная работа с тщательным анализом и научным подходом.

3 stunningatR  
дякую за матеріал!!!

2 irinadasevich  
Значимость темы в том,что она соответствует заданиям,поставленным перед образованием в современных условиях.

1 gunko-larisa  
Широкий і цікавий аспект форм і методів роботи, що використовується вчителем. Тому і результативність роботи висока, є з чого повчитись!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024