Соціальні мережі як інструмент формування іншомовної мовленнєвої компетенції та взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу
Калієвська Олена Леонідівна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізький навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Циганов Г.В.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 12-А
Телефон: 67-80-16
email: znvk63@i.ua
http://zpschool63.ucoz.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в забезпеченні інтерактивності і діалогового характеру навчання, психологічного комфорту на уроках за рахунок створення комбінаторних моделей «Соціальна мережа + Flipping Class», «Соціальна мережа + WEB – квест» та «Соціальна мережа + традиційна технологія формування іншомовної мовленнєвої компетенції».
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: загальновідомо, що останнім часом компетентнісний підхід в освіті отримав значне поширення на противагу традиційному дискурсу знань, умінь, навичок, що пов’язано, насамперед, із стрімкою динамічністю сучасного світу. Інформаційне середовище є чи не найдинамічнішою сферою модернізації освіти. Сучасна інформатизація освіти передбачає використання технічних розробок, зокрема, соціальних сервісів, як засобу створення та обміну інформацією у процесі навчання.
Науково-теоретична база досвіду. Провідні цілі та завдання реформування освітньої системи України, пріоритетні напрями й способи модернізації освіти визначені Конституцією України, Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ століття), Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти, Національною стратегією розвитку освіти 2012-2021. Нині діють такі документи як Закон України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» (2007), Закон України «Про Національну програму інформатизації» (2012), «Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні» (2013), Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» (2013), Закон України «Про інформацію» (2014) та інші.
Науковим підґрунтям для впровадження соціальних мереж у роботу педагога стали праці іноземних науковців та практиків: R.Burt, M.Kinsey, P.Kupfer, P.Rutledge, J.Walsh, S.Wood, які вивчають методи роботи та технології навчання з використанням соціальної мережі «Facebook», а також це питання досліджується Е. Бондаренко, О.А.Клименко, Г.В.Можаєвою, А.Прохоровим та ін. У роботах вітчизняних авторів Малицької І. Д., Остапенко М. А, Іванюк І. В., Литвинової С. Г. та ін. обґрунтовано питання використання освітніх віртуальних спільнот викладачами і вчителями.
Стисла анотація досвіду. В роботі виявлено та досліджено освітні можливості соціальних мереж, сучасні технології формування іншомовної мовленнєвої компетентності за допомогою соціальних мереж; скомбіновано традиційні методи роботи по формуванню мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетентності, технологію Flipping Class та WEB – квест з роботою у соціальних мережах. Представлено розробки уроків на реалізацію створених комбінаторних моделей. Визначено потенціал впровадження досвіду в підвищенні мотивації учнів, у формуванні іншомовної мовленнєвої компетенції та ефективному залученні всіх учасників навчально-виховного процесу. За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, бо передбачає конструктивні поєднання ідей зарубіжних та вітчизняних науковців.
Результативність впровадження досвіду. Досвід переконливо свідчить про доцільність використання соціальних мереж у навчально-виховному процесі з англійської мови, що, в свою чергу, сприяє формуванню іншомовної мовленнєвої компетенції, підвищенню мотивації навчання, збагаченню соціокультурної компетенції учнів, розвитку творчих здібностей школярів, удосконаленню їх загальнонавчальних умінь. Система роботи вчителя, за умови її творчого впровадження креативним педагогом, гарантує отримання позитивних результатів, сприяє формуванню в учнів як позитивної мотивації, так і стійкого пізнавального інтересу до предмета.
Репрезентація досвіду: досвід було заслухано на районному засіданні методичного об’єднання вчителів іноземної мови. Матеріали досвіду були представлені на конференції, яка проводилася під час проходження курсової перепідготовки (01.10.2015) в КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР. Досвід був представлений на педагогічній раді школи (Протокол№12 від 30.11.2015).На основі досвіду було проведено майстер клас для вчителів району. Досвід брав участь у конкурсі «Учитель року 2016»
Посилання на матеріал: http://kolye8119.blogspot.com/p/self-education.html
Джерело: http://kolye8119.blogspot.com/p/self-education.html |