Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:33

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови за допомогою екологічно чистої педагогіки

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови за допомогою екологічно чистої педагогіки

 

Демченко Олена Прокопівна,
вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії 


Запорізька  гімназія №50 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор  гімназії: Гузеватий А.Ю.                                            
Адреса школи: Богдана Хмельницького, 22
Телефон: (061) 236 73 27
Email:gymnasium50.zp@gmail.com
http: http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/

 


Провідна педагогічна ідея досвіду
     Наданий досвід роботи вчителя висвітлює, що навчання, яке базується на принципах екологічно чистої педагогіки, використання інноваційних технологій, проведення нестандартних уроків формує в учнів різні види компетентностей,  яких потребує сучасне життя: 
1) допомагає особистості розвинути в собі прагнення до самовизначення, саморозвитку і самореалізації; 
2) розвиває творчість та  образне мислення,  естетичний смак; 
3) виховує  почуття гідності і відповідальності, уважність і самостійність, наполегливість і силу волі.  Учні засвоюють знання разом зі способами їх практичного застосування в процесі іншомовного спілкування завдяки чому підвищується інтерес до англійської мови.


 Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду  
     Нова гуманістична парадигма («розвивальна») ставить у центр уваги учня як суб’єкта життя, як вільну і духовну особистість, яка має потребу в саморозвитку. Її й називають особистісно зорієнтованою.
     Розвиток інтересу учнів до вивчення англійської мови є:

  1. могутнім фактором розвиваючого впливу на дитину в цілому;
  2. засобом удосконалення таких комунікативних умінь, як чітке оформлення думки, формулювання запитання та ведення діалогу;
  3. потужним джерелом нової соціокультурної інформації, яка потребує з боку дитини постійного аналізу, порівняння, оцінювання тощо.

Отже, поєднання таких чинників зумовлює суттєві можливості англійської мови формувати мислення учня. Але уміння реалізувати такий виховний потенціал іноземної мови при навчанні дітей молодшого та середнього шкільного віку залежить від урахування вчителем індивідуальних психологічних і вікових особливостей дітей, володіння закономірностями і дидактичними прийомами формування мислення.
     Одна з актуальних проблем сучасної методики навчання англійській мові – орієнтація всього навчального процесу на активну самостійну роботу учнів, створення умов для їх самовираження і саморозвитку.
Важливо створювати диференціальні і індивідуалізовані програми навчання. Різноманітне сполучення усіх форм роботи: індивідуальної, самостійної, парної, групової являє собою важливий засіб підвищення якості навчання і виховання школярів, дозволяє краще враховувати їхні індивідуальні відмінності та сферу інтересів. Необхідно враховувати індивідуальні особливості учнів і забезпечити кожного учня можливістю досягти запланований результат. Навчання робить вкрай активним  більш широке впровадження елементів самонавчання і взаємопов’язаного навчання
 

Науково-теоретична база досвіду
     У досвіді використано провідні ідеї та досвід вчителів України по вихованню компетентної особистості  творчими засобами та шляхи впровадження екологічно чистої педагогіки у навчально-виховний процес на уроках англійської мови. Такі всесвітньо відомі вчені, як А.Маслоу, К.Роджерс, Е.Фромм, Р.Бернс та інші, спираючись на гуманістичні ідеї вчених епохи Відродження (Т.Мора, Т.Кампанелла), представників нового часу (Я.Коменського, Ж.-Ж..Руссо), класиків (Й.Г.Песталоцці) проголосили необхідність поставити в центр виховання людину як вищу цінність, її можливості, досвід, здоров’я і творчий розвиток.   Сучасні вимоги до формування особистісного підходу поступово визначалися у дослідженнях К.О.Альбуханової-Славської, В.В.Сєрикова, І.С.Якиманської, І.Д.Беха, Л.В.Сохань, І.Г.Єрмакова, О.М.Пєхоти, С.І.Подмазіна, В.В.Рибалки та ін.
     Стисла анотація досвіду
     Роль вчителя – безцінна, тому що успіх в реалізації головної мети залежить від того, яку атмосферу він створить на уроці.   Повага до дитини допомагає педагогу розвивати в ній генетично закладені людські якості: добро, доброзичливість, любов та порядність, толерантність та стриманість, почуття власної гідності та вміння бачити і поважати особистість в іншій людині. Щоб реалізувати принцип гуманізму повною мірою необхідно дві умови: створення комфортного навчального середовища та високий статус вчителя, який визначається його суспільним положенням  та професіоналізмом. Поважати особистість дитини, як того потребує принцип гуманізму, може лише той педагог, який себе поважає як особистість і поважає особистість у собі самому. Усім відома формула К.Ушинського: тільки особистість може сформувати особистість. Отже, принцип гуманізму насамперед стосується вчителя, і саме в його особистості він проявляється.
     Результативність впровадження досвіду
     На протязі останніх восьми років мною були проведені дослідження, метою яких було вивчення застосування інноваційних технологій та їх впровадження в навчальну діяльність учнів, що сприяє реалізації пріоритетних завдань Національної стратегії у сфері освіти, орієнтованих на підвищення  якості вітчизняної освіти. Я  вважаю, що потрібно адаптувати освітній процес під запити та потреби кожної особистості для забезпечення можливостей її саморозвитку і самореалізації. Головне завдання вчителя – не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня до безперервного навчання (але без емоційного напруження та побоювання зробити помилку). 

 

 Репрезентація досвіду
     Проблема використання принципів екологічно чистої педагогіки задля розвитку пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови викликає зацікавленість у вчителів не тільки іноземної мови, а й інших предметів. В цьому я переконалась, спілкуючись з різними вчителями як на засіданнях методичного об’єднання (гімназії та району), так і на обласних семінарах, присвячених сучасним тенденціям в освіті.

Посилання на матеріали:https://vk.com/id343862024

 

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (28.01.2016)
Переглядів: 911 | Рейтинг: 1.0/15
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020