Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 15:35

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Роль позакласної роботи з англійської мови у формуванні патріотичних та громадянських якостей особистості учня в умовах сучасної школи
Роль позакласної роботи з англійської мови у формуванні патріотичних та громадянських якостей особистості учня в умовах сучасної школи
Ромащенко Тетяна Миколаївна, вчитель англійської мови, вища категорія, «старший учитель»
Копіцина Наталія Василівна, вчитель англійської мови, вища категорія, «старший учитель»
 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області
 
Директор: Ганюкова Катерина Степанівна
 
Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвіду Розкрити шляхи формування у школярів вміння гідно представити себе як громадянина України, який успадкував багатий досвід народу, багату культурну спадщину, який має високий моральний і духовний потенціал та вміння порівнювати культурні явища України і країни, мова якої вивчається, що є основними вміннями, які слід формувати й розвивати у процесі вивчення англійської мови на уроці та на позакласних заходах.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність патріотичного виховання зумовлюється процесом становлення України як єдиної політичної нації. В умовах поліетнічної держави, воно покликане сприяти цілісності, соборності України, що є серцевиною української національної ідеї.

Викладання англійської мови в сучасній школі дає вчителю широкі можливості по вихованню громадянськості й патріотизму. Цьому сприяє комунікативна складова предмету, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед, мови іншого народу. Позакласна робота з англійської мови є вагомою складовою всього навчально-виховного процесу. Вона розкриває низку додаткових можливостей як для вчителів, так і для учнів. Грамотно організована і проведена позакласна робота не лише поглиблює і розширює знання з англійської мови, але й сприяє зацікавленню учнів у її вивченні, підвищенні мотивації до знайомства з її культурою. Вона систематизує та вдосконалює набуті знання і навички, розвиває комунікативну компетенцію, допомагає розкрити вміння і таланти учнів.

Науково – теоретична база досвіду Національне виховання на заняттях з  іноземної мови визначається в Україні низкою державних законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцією неперервного національного виховання», «Концепцією виховання дітей та молоді з національної системи освіти», Державними стандартами освіти з навчальної дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням». Ця проблема розкривається у  функціях учителя іноземної мови і типових для цих функцій задачах діяльності, в яких звертається увага на виховання почуття патріотизму, національної гідності, віри в національну ідею, потреби і здатності до активної участі в розбудові Української держави, виховання розуміння важливості оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування, виховання культури спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому світі; проведення порівняння явищ англійської мови, з рідною мовою, залучення до діалогу культур – іншомовної та рідної. Виховні та освітні функції підпорядковані цілям навчання англійської мови.

В історичному ракурсі підґрунтям національного виховання в Україні можуть служити праці Г. Сковороди, О.Духновича, К. Ушинського, В. Сухомлинського.

На сучасному етапі питання національного виховання досліджено українськими вченими: І. Бехом, Л.Биркун, С. Борисовою, С.  Ніколаєвою, І. Підласим, В.Плахотником, О.Савченко, Н.Скляренко, О. Сухомлинською, Д.Тхоржевським. Цілісний підхід до проблеми національного виховання у навчанні дисципліни «іноземна мова» викладено у роботі Л.Білас, яка зосередила увагу на вихованні національної свідомості у процесі вивчення іноземної мови з точки зору міжпредметних зв’язків.

Оптимальними шляхами реалізації цілей національного виховання на уроках і заняттях з іноземної мови є: позакласна робота, підручники, навчальні посібники, методичні розробки уроків, занять з дисципліни, в яких гідне місце відведено національній культурі, традиціям, знанням історії, географії, економіки, реаліям літератури, мистецтва тощо.

Стисла анотація досвіду Даний дидактичний матеріал є системою позакласної роботи з англійської мови: вечори  англійської  мови, тижні англійської мови, свята, Євроклуб, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання мови, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок, формує основні життєві компетентності учнів у загальній культурі, сприяє громадсько-патріотичному самоусвідомленню, адже в процесі проведення таких заходів  відбувається включення учнів в активну творчу діяльність, спрямовану на вивчення історії  Вітчизни, її культурної спадщини, усвідомлення кожною дитиною своєї причетності до життя свого народу, усвідомлення себе часткою національної спільноти, носієм національних цінностей.

Результативність впровадження досвіду Як показує практика на  позакласних заходах з англійської мови  знання набувають особистісно важливий характер, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальних інтересів учнів, на особисту значимість матеріалу для дитини. Вдалося досягти самих різних цілей методичного, педагогічного і психологічного характеру, які можна підсумувати таким чином:

  • використання методів, які найкраще сприяють оволодінню учнями знань;
  • формування вмінь і навичок практичного використання мовного багатства у будь-якій ситуації, у повсякденному житті;
  • формування інтелектуальних вмінь і навичок учнів, розширення їхньої ерудицію; 
  • збагачення наукового світогляду школярів, формування філософського розуміння суті мови як засобу спілкування, пізнання і мислення;
  • здійснення  контролю знань, навичок і вмінь учнів з певної теми;
  • забезпечення ділової, робочої атмосфери, серйозного ставлення учнів до уроку;
  • передбачення мінімальної долі участі  учителя на уроці;
  • придбання учнями знань про культуру країни, мова якої вивчається, в галузі  
  • літератури, географії, історії.

Репрезентація досвіду Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: спільне засідання ШМО англійської мови, суспільно-природничих наук; Комунарський район: засідання творчої групи «Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення наступності і перспективності змісту навчання між ступенями шкільної освіти та вимог щодо застосування на уроках англійської мови середньої ланки»,  що працювала в рамках РМЦ.

Посилання на матеріал http://school80.at.ua/

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (21.01.2016)
Переглядів: 1134 | Рейтинг: 1.0/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024