Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 12:04

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Роль гри у розвитку пізнавальної діяльності на уроках німецької мови у початковій школі

Тема досвіду: «Роль гри у розвитку пізнавальної діяльності на уроках німецької мови у початковій школі»

Інформація про автора досвіду: Гордієнко Юлія Володимирівна,  вчитель німецької мови, спеціаліст ІІ категорії

Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу):

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75

Директор: Гончаренко Роман Вікторович

Адреса: м. Запоріжжя, Заводський район, Історична 92

Телефони: (061) 236 56 10, (061) 236 56 32                     

E-Mail: shkola75@i.ua      

Адреса сайту: http://zzosh75.ucoz.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Комунікативний підхід до навчання іноземним мовам є сьогодні методичним стандартом. Реалізація комунікативного підходу у навчальному процесі з іноземної мови означає, що формування іншомовних мовленнєвих навичок і умінь відбувається завдяки здійсненню учнем іншомовної мовленнєвої діяльності.

Досягти ж високого рівня комунікативної компетенції в німецькій мові, не знаходячись серед її носіїв, дуже важко. Тому важливою задачею вчителя є створення на уроці іноземної мови реальних і уявлюваних ситуацій спілкування, використовуючи для цього різні методи, прийоми та технології навчання. Однією з таких технологій є ігрова.

Грати на уроці - справа серйозна. Нею не можна надто захоплюватися та використовувати лише як засіб розрядки, розважання або відпочинку. Гра повинна використовуватися як засіб формування навичок, розвитку певних мовленнєвих умінь, навчання вмінню спілкування, розвитку відповідних здібностей та психічних функцій, пізнання, запам'ятовування.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальність даної проблеми викликана цілим рядом чинників. По-перше, інтенсифікація учбового процесу ставить задачу пошуку засобів підтримки  у  учнів інтересу до матеріалу і активізації їх діяльності, що вивчається, протягом всього заняття. Ефективним засобом рішення цієї задачі є учбові ігри.  По-друге, однією з найважливіших проблем викладання іноземної мови є навчання усної мови, що створює умови для розкриття комунікативної функції мови, яка дозволяє наблизити процес навчання до умов реального життя, що підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови. Залучення дітей в усну комунікацію може бути успішно здійснено в процесі ігрової  діяльності.

Саме гра, як найбільш не стиснута умовностями й різного роду рамками технологія, знайшла своє місце для застосування її в молодших класах, тому що саме тут існують необмежені можливості для реалізації творчого потенціалу як викладача, так і учнів.

Науково-теоретична база досвіду

Концепція сутності дидактичних ігор, їхніх функцій (Л. В. Артемова, Д. Б. Ельконін); теоретичні положення психології про вікові та індивідуальні особливості учнів початкової школи (В. А. Артемов, П. П. Блонський, Л. І. Божович, А. І. Буяновер, Н. О. Головань, Д. Б. Ельконін, Г. С. Костюк, О. М. Леонтьєв, В. С. Мухіна та ін.); теорія мовленнєвої діяльності (І. О. Зимня, О. М. Леонтьєв, О. Й. Негневицька, В. В. Сафонова та ін.); теорії ігрової діяльності (З. М. Богуславська, Л. І. Божович, Л. С. Виготський, Д. Б. Ельконін, О. В. Запорожець, О. П. Усова); психологічні основи використання дидактичної гри у процесі навчання молодших школярів (Д. Б. Ельконін, О. В. Запорожець, Ф. І. Фрадкіна та ін.); наукові дослідження функцій, можливостей, значення та місця дидактичної гри у процесі навчання іноземних мов у початковій школі (О. О. Барташніков, Н. А. Бойченко, І. А. Данилович, О. О. Деркач, О. Г. Квасова, В. А. Крутій, Н. В. Кудикіна, Р. М. Миронова, Н. І. Подгорна, Т. І. Олійник, Г. В. Рогова, К. А. Родкін, С. В. Роман, М. Ф. Стронін, Т. А. Чистякова та ін.); загальнодидактичні та методичні принципи іншомовного навчання молодших школярів (Н. П. Басай, П. О. Бех, І. Л. Бім, І. М. Верещагіна, Л. К. Грицюк, С. Ю. Ніколаєва, Д. В. Ольшанський, В. М. Плахотник, В. Г. Редько, Т. В. Рогова, С. В. Роман, В. Л. Скалкін).

Стисла анотація досвіду 

Ігрова діяльність впливає на розвиток уваги, пам'яті, мислення, уяви, всіх пізнавальних процесів. Так, наприклад, педагогічна і дидактична цінність ігрової технології полягає в тому, що вона дозволяє її учасникам розкрити себе, навчитися займати активну позицію, випробовувати себе.  Разом з тим, важливо відзначити, що ефективність гри як засобу навчання залежить від дотримання ряду вимог, таких як: наявність уявної ситуації, плану, в якому діятимуть учні; обов'язкове усвідомлення дітьми ігрового результату правил гри. Гра - це не просто колективна розвага. Це основний спосіб досягнення всіх задач навчання, тому необхідно: точно знати, яка навичка і уміння потрібні, що дитина не уміла і чому навчилася в ході гри;  гра повинна поставити дитину перед необхідністю розумового зусилля.

Отже, гра є інструментом викладання, який активізує розумову діяльність дітей що навчаються, дозволяє зробити учбовий процес привабливішим і цікавішим, примушує хвилюватися і переживати, що в свою чергу формує могутній стимул до оволодіння іноземною мовою. 

        Під час реалізації поставлених задач з даної теми, я практично опанувала і представила у своїй роботі такі питання:

  1. Сутність гри як специфічної форми навчання іноземної мови.
  2. Позитивний вплив гри на формування пізнавальних інтересів школярів.
  3. Місце ігрової діяльності у педагогічному процесі.
  4. Функції рольової гри та їх використання на уроках іноземної мови.
  5. Методика проведення гри як засобу активної пізнавальної діяльності.
  6. Мовні та рольові ігри на уроках іноземної мови.
  7. Методичні рекомендації, розробки уроків та їх фрагментів з використанням ігрової технології.

Результативність впровадження досвіду

        Опрацювавши теоретичні положення досліджень педагогів та психологів, опанувавши методику проведення гри та застосувавши на практиці ігрову технологію, я прийшла до таких висновків:

  • гра є найефективнішим засобом розвитку пізнавальної діяльності молодших школярів;
  • вона є практикою з вироблення оптимальних рішень, застосування методів і прийомів у штучно створених умовах;
  • допомагає підсилювати природний пізнавальний інтерес молодшого школяра до «всього нового», чим і є в свою чергу іноземна мова.

Репрезентація досвіду

Робота представлена на засіданні кафедри школи, а також буде представлена у березні на РМО, також планую розмістити роботу як на своєму блозі, так і в «Учительському журналі он-лайн».

Теги: Заводський, ігрова технологія, рольова гра, німецька мова, початкова школа

Посилання на матеріал:  http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_61.html

Категорія: Іноземні мови | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1221 | Рейтинг: 1.0/83
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024