Проектна технологія як засіб реалізації компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійській мові
Мізіна Олена Анатоліївна,
вчитель англійської мови, категорія: II
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює впровадження проектної технології на уроках англійської мови, що сприяє творчому вихованню особистості в інтелектуальному та емоційному вимірі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сьогодні у світовій освітній практиці провідними є діяльнісний, особистісно зорієнтований та компетентнісний підходи, тому важливим стає не наявність у дитини певного багажу знань, особистих якостей та здібностей, а й здатність застосовувати інші компетентності в житті.
Проектна діяльність — це спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова взаємодія учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби і методи діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату, потрібного для розв’язання вагомої проблеми.
Науково-теоретична база досвіду
Особливості організації проектної технології стали об’єктом вивчення у вітчизняній і зарубіжній педагогічній літературі. Історіографію методу проектів простежуємо в працях Дж. Дьюї, У.Кілпатрика, Е.Коллінгса, Н.Крупської, С.Шацького та інших. У вітчизняних періодичних виданнях друкувалися публікації О.Авраменка, В.Бербеця, Т.Бербец, А.Вдовиченко, які розкривають зміст і значення проектної діяльності в навчальному процесі учнів.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках я впроваджую метод проектів для активізації учнями лексико-граматичного матеріалу, який стимулює учнів до пошуково-дослідницької роботи за темою, розширює їхній кругозір та словниковий запас.
У поданій педагогічній розробці розглянуто різні підходи до визначення методу проектів, визначено основні характеристики та особливості використання методу проектів при навчанні іноземних мов, описано власний практичний досвід з використання методу проектів у педагогічній діяльності;
Результативність впровадження досвіду
Мною протягом трьох років були проведені дослідження, метою яких було впровадження методу проектів на уроках англійської мови, вивчення теоретичних засад технології.
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що проектна робота сприяє поглибленню знань з англійської мови, про що свідчать результати участі колегіантів в усіх етапах учнівських предметних олімпіад, приймає участь у «Програмі обміну майбутніх лідерів - FLEX», Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч». Зазначена технологія стимулює мотивацію учнів у здобутті якісної освіти, розвиває навички говоріння, письма, аудіювання, читання англійською мовою.
Я дійшла висновку, що використання проектної технології дозволяє реалізувати компетентнісно орієнтований підхід до освіти колегіантів. Це забезпечує позитивну мотивацію і диференціацію в навчанні, активізує самостійну творчу діяльність учнів під час виконання проекту.
Репрезентація досвіду
Проблема впровадження проектної технології викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови Ленінського району. У цьому я переконалася на засіданнях кафедри іноземних мов колегіуму «Елінт», присвячених даній темі.
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RX1Rxc0l6ZXdYQjg&usp=sharing
|