Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:16

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Проектна діяльність як один із шляхів підвищення мотивації школярів до вивчення іноземних мов

Проектна діяльність як один із шляхів підвищення мотивації школярів до вивчення іноземних мов

Брус Аліна Миколаївна, вчитель німецької та англійської мов, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: Орієнтація навчального процесу на активну самостійну роботу учнів, створення умов для їх самовираження і саморозвитку є одними з ключових векторів сучасної освіти. В проекті розроблюваного експертними групами Ради Європи пакета документів «Європейський Мовний Портфоліо», який регламентує реалізацію мовної політики у Європі, відмічається, що в умовах геополітичної ситуації європейське товариство набуває інтерактивних якостей, європейці стають більш мобільними і подорожують для збагачення свого професійного, освітнього та особистісного досвіду. Молоде покоління повинно підготувати себе до того, щоб мати максимальну користь з такого роду діяльності з метою вдосконалення своїх лінгвістичних знань.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: перед сучасною освітою постає завдання формування життєво компетентної особистості, готової і здатної до активної та успішної життєдіяльності у суспільстві. Вирішення цього завдання значною мірою залежить від педагогічних технологій, які використовуються для формування та розвитку особистості учня. 

Однією з найперспективніших педагогічних технологій сьогодні виступає проектна діяльність, яка створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції. Вона розвиває пізнавальні навички учнів, критичне мислення, формує уміння конструювати свої знання, вчить орієнтуватися в інформаційному просторі.

Механізм реалізації проектної діяльності завжди орієнтований на самостійну індивідуальну, парну або групову діяльність учнів, котра відбувається у певний проміжок часу, що вимагають сучасні підходи до навчання.

Науково-теоретична база досвіду: на сучасному етапі розвитку освіти проектна діяльність детально досліджується як зарубіжними, так і вітчизняними авторами: І. Бім, І. Зимньою, Т. Сахаровою, Є. Полатом, І. Чечель, L. Fried-Booth, T. Hutchinson, D. Phillips. Дослідники продемонстрували можливості використання даного методу для досягнення нового рівня навчання та виховання.

Стисла анотація досвіду: Досвід «Проектна діяльність як один із шляхів підвищення мотивації школярів до вивчення іноземних мов» за інноваційним потенціалом є модифікаційним, тому що пов’язаний з удосконаленням та раціоналізацією відомих ідей та методик. У роботі теоретично та практично обґрунтовано сутність, місце, та ефективність використання проектної діяльності у начальному процесі загальноосвітньої школи у світлі сучасних методологічних засад навчання іноземних мов. Нагальним є усвідомлення, що проектна діяльність не є замінником класно-урочної системи навчання, а розглядається як компонент процесу навчання. Процес створення навчальних проектів являє собою цілеспрямовану, соціально значущу, педагогічно доцільну, практично реалізовану інноваційну діяльність педагога щодо проектування та забезпечення функціонування освітньо-розвивального середовища, в якому здійснюватиметься проектна діяльність вихованців.

Характеризуючи проектну діяльність, слід вказати на те, що це технологія навчання, реалізація якої розширює можливості традиційного опрацювання учнями певної теми (розділу), оскільки спрямована на створення під час виконання ними навчального проекту певного матеріального або інтелектуального продукту, що безпосередньо стосується теми (розділу). Передбачені навчальним проектом види діяльності школярі здійснюють індивідуально або групою, при цьому вони спілкуються між собою та консультуються з дорослими (учителем, батьками, спеціалістами різних галузей виробництва) і в такий спосіб пригадують необхідні знання і набувають нових.

Щодо впровадження методу проектів у навчальному процесі передбачено три ступені реалізації, не залежно від сфери вживання та теми:

  • Планування
  • Реалізація
  • Презентація (Інколи виділяють четверту фазу, самоаналіз).

Результативність впровадження досвіду: Учень може в процесі реалізації відповідної діяльності самостійно здобувати нові знання чи застосовувати придбані раніше, постійно вчитися, набуваючи певні навички, що знадобляться йому протягом всього життя.

Участь дитини в проекті дозволяє розвивати в неї важливі життєві навички та функціональні компетенції пов'язані з: спілкуванням, прийомом/передачею інформації, критичним мисленням, само-менеджментом та роботою в команді. Здобуті учнем життєві навички є особливо важливими, оскільки забезпечують базу для формування його подальшої комунікативної та інформаційної компетенції, трудової (професійної) компетенції.

Проектна діяльність створює умови для творчого підходу до виконання завдань та підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення іноземних мов.

Учні стають учасниками та переможцями навчальних проектів Ґёте-Інституту, семінарів та зустрічей з носіями мови, предметних олімпіад, конкурсу-захисту МАН; отримують сертифікати з німецької мови для школярів від Ґёте-Інституту.

Репрезентація досвіду: участь у роботі шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов, семінарів, круглих столів. Ключові ідеї досвіду викладені у авторській науковій публікації періодичного видання «Вісник ЗНУ».

Посилання на матеріал http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1053 | Теги: вивчення іноземних мов, Активізація пізнавальної діяльності, мотивація, технологія навчання, етапи викона, життєва компетентність, проектна діяльність | Рейтинг: 1.0/64
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020