Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 20:33

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках англійської мови через засоби ІКТ

Підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках англійської мови через засоби ІКТ

  

 Зайчик Ірина Миколаївна вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії

 Запорізька гімназія № 93 Запорізької міської ради Запорізької області.

 Директор Іванова Т.І.

 вул. Полякова 9

 тел.: (0612) 67 44 15

 e-mail: school93-60@mail.ru

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Проблема мотивації є однією з найважливіших проблем на сучасному етапі викладання англійської мови, так як мотивація визначає продуктивність навчальної діяльності і є її органічною складовою. Ідея досвіду полягає в розробці комплексу завдань, які допомагають зацікавити дітей у вивченні англійської мови та залучити їх до активної співпраці.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В наш час, коли діти так часто чують англійську мову на телебаченні, по радіо, коли виходять газети і журнали англійською мовою, проводяться зустрічі з іноземцями, в учнів є мотиви, є стала потреба до вивчення англійської мови. Завдання вчителя полягає в тому, щоб підтримати ці мотиви, не допустити зниження інтересу учнів до самого процесу навчання, заохотити учнів до самостійного пошуку, показати учням красу та мелодійність англійської мови в піснях та віршах, викликати зрештою бажання спілкуватися з ровесниками та батьками по-англійськи у позаурочний час. Для того, щоб мотивація була настільки високою, потрібно наблизити мовну діяльність на уроці до реальної комунікації, що дасть можливість використовувати мову як засіб спілкування.

Науково-теоретична база досвіду: якість виконання діяльності та її результат залежить перш за все від спонук і потреб індивіда, його мотивації, що викликає цілеспрямовану активність, яка визначає вибір засобів і прийомів, їх впорядкування для досягнення мети. Мотивація є запускним механізмом будь-якої діяльності, чи то є праця, спілкування, чи пізнання. Живить і підтримує мотивацію видимий, реальний, поетапний і кінцевий успіх. Якщо успіху немає, то мотивація згасає і це негативно позначається на виконавцеві діяльності.

Г.В. Рогова, О.І. Вишневський, Є.І. Пассов, П.М. Якобсон, Б.В. Біляєв, Г.А. Китайгородська відмічали великі потенційні можливості, закладені у мотивованому навчанні.

Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, оскільки пов'язаний з удосконаленням і раціоналізацією відомих педагогічній науці ідей, методик і технологій.

В якості прикладу роботи вчителя даний досвід містить фонетичний матеріал для дітей молодшого шкільного віку, який спрямований на формування навичок правильної вимови звуків виучуваної мови, складання відповідної артикуляційної бази.

В досвіді також наведені методичні вказівки до навчальних пісень, які можуть слугувати прикладом для роботи зі всіма текстами пісень.

Також досвід містить ряд розвивальних ігор та інтерактивних вправ, які доцільно використовувати на уроках англійської мови для вивчення лексики, розвитку навичок письма, читання та усного мовлення.

У даному досвіді запропоновано до уваги ряд настільних ігор, які використовуються вчителем у класі для розвитку творчих здібностей учнів.

В досвіді представлені методичні вказівки щодо застосування відео-технологій. Запропоновано фрагменти уроків із використанням відеоматеріалів, які є ефективними для формування мовленнєвої діяльності та комунікативної культури учнів.

Результативність впровадження досвіду: використання автентичних пісень, скоромовок, різноманітних розвивальних ігор та інтерактивних вправ, використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках англійської мови дозволяють підвищити ефективність процесу навчання іноземній мові та сприяють успішній реалізації наступних цілей:

навчальної, оскільки вона є засобом міцного засвоєння лексичного та граматичного матеріалу;

пізнавальної (освітньої), оскільки в автентичних матеріалах зустрічаються власні імена, географічні назви, реалії країни, мова якої вивчається;

розвиваючої, оскільки вивчення віршів, пісень, римовок сприяє естетичному вихованню, формуванню і розкриттю творчих здібностей та розвитку музичного слуху.

Залучення ІКТ в практику навчання англійській мові є не тільки засобом підтримання мотивації, але й допомагає в вирішенні ряду дидактичних завдань:

  1. формування навичок читання;
  2. збагачення словникового запасу учнів;
  3. підвищення пізнавальної активності учнів;
  4. удосконалення їх знань за предметом;
  5. розширення кругозору, знайомство з культурознавчим матеріалом.

Репрезентація досвіду: представлений досвід знаходить розповсюдження серед вчителів англійської мови через публікації в Інтернет виданнях та викладений у блозі МО іноземних мов Запорізької гімназії № 93. Теоретичні аспекти з досвіду було обговорено на шкільному методичному об’єднанні. Практичне застосування даного матеріалу здійснюється вчителем регулярно на уроках англійської мови.

Посилання: https://drive.google.com/folderview?id=0B2cgMAoCr6XlZVhLX0pMeUhQTHc&usp=sharinghttp: www.gymnasium93.zp.ua

Категорія: Іноземні мови | Додав: tetyana013 (16.01.2016)
Переглядів: 2224 | Коментарі: 8 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/35
Всього коментарів: 8
8 katrin87  
Сучасно та актуально! Результати впровадження досвіду вражають! Підтримую коментарі колег та бажаю Ірині Миколаївні творчих успіхів та наснаги!

7 mezhenina_1  
Актуально, цікаво, змістовно!

6 kristinakorotkova11  
Використання розвивальних ігор та інтерактивних вправ сприяють успішній реалізації процесу навчання!

5 innapashenko2009  
Дуже цікаво і змістовно!

4 elenaparfinskaya  
Тема формування мотивації учнів до навчання - вічна тема, поки їснує класно-урочна система навчання!

2 nata5570  
Корисний і цікавий матеріал

1 oksnar  
За власним спостереженням,  маємо справу з вчителем, який використовує під час  педагогічної діяльності такі «принципи», як:
УПЕВНЕНІСТЬ
УСПІШНІСТЬ
ДИВОВИЖНІСТЬ
ПЕРЕКОНЛИВІСТЬ
ПОВАЖНІСТЬ
УРІВНОВАЖЕНІСТЬ
УСМІШЛИВІСТЬ

3 luchik1970  
дякую, колего!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024