Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Терновська Людмила Іванівна
Адреса: 69035 м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 8
т.: (061) 233-87-11, (061) 233-73-82, (061) 233-71-32
Сайт: www.school-71.zp.ua E-mail: school-71@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду: В основі навчання іноземних мов – особистість учнів, її самобутність та самоцінність. Особистісно-орієнтований підхід об’єднує навчання та виховання в спільний процес допомоги, підтримки дитини, її підготовки до життя. Тобто, це співнавчання та взаємонавчання. Результатом особистісно-орієнтованого підходу є задоволення пізнавальних потреб учнів з різним рівнем підготовки та різними індивідуальними якостями, а також виховання інноваційної особистості, яка є соціально адаптованою та здатною до самореалізації.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Інноваційний освітній простір України висуває нові вимоги до вчителя. Насамперед, сучасний вчитель знаходиться в постійному пошуку таких педагогічних стратегій, які б дозволили виховати творчу особистість, здатну самостійно мислити, приймати нестандартні рішення та пропонувати оригінальні ідеї. Тож, орієнтир змісту освіти – це розвиток особистості.
Що стосується навчання іноземних мов, на мою думку, однією з продуктивних сучасних педагогічних стратегій є особистісно-орієнтований підхід у викладанні, зокрема, англійської мови. Сутність цього підходу полягає в найбільш повному розкритті можливостей і здібностей кожного учня, а також у становленні та розвитку таких важливих якостей особистості, як рефлективність, критичне мислення, вміння спілкуватися та працювати з інформацією.
Науково-теоретична база досвіду: Даний досвід базується на Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України.
Стисла анотація досвіду:
В даному досвіді:
- проаналізовані основні вимоги до особистісно-орієнтованого уроку;
- проведена класифікація навчального матеріалу за його змістом, видом та формою;
- проаналізовані основні принципи особистісно-орієнтованого підходу;
- розглянуто практичне застосування особистісно-орієнтованого підходу на уроках англійської мови в початковій школі;
- зроблено підбір матеріалів для використання під час уроків англійської мови в початковій школі, зокрема, робота з автентичними скоромовками та піснями;
- розроблено систему комунікаційних вправ для роботи у початковій школі з опорою на особистий досвід учнів.
Результативність впровадження досвіду: Завдяки використанню таких форм та методів організації роботи учнів, які створюють ситуацію успіху для кожного учня, організації навчального процесу таким чином, щоб була співпраця «сильних» і «слабких» учнів, підбору завдань різної складності та наданню учню права вибору, значно зростає мотивація дітей до вивчення іноземної мови, підвищується активна діяльність учнів та розкривається особистість кожної дитини.
Репрезентація досвіду: Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов.
Тегі: Запорізька гімназія № 71, «Компетентісна освіта: специфіка навчальних предметів». Секція: «Іноземні мови», особистісно-орієнтований підхід, розвиток інноваційної особистості, сучасні педагогічні стратегії.
Посилання на матеріал: https://vk.com/public112462579