Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 09:55

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Навчання іншомовного діалогічного мовлення в аспекті компетентісного підходу

Навчання іншомовного діалогічного мовлення в аспекті компетентісного підходу

Голіщева Ганна Петрівна, вчитель англійської та французької мов, спеціаліст І категорії

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65

69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26.

Тел.:(061)278-35-91.

E-mail: school65@ukr.net.

Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна

Провідна  ідея  досвіду

Згідно з чинним Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, школа повинна впроваджувати освітні технології, які сприятимуть розвитку таких необхідних компетентностей учнів, як пізнавальна, самоосвітня, особистісна, інформаційна, соціальна, полікультурна та комунікативна. Основними компонентами предметної компетенції є взаємодія з навчальним матеріалом, вчителем, учнями, з імітацією комунікативних ситуацій під час уроків та глибоке пізнання реального життєвого контексту.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Іноземна мова виступає нині важливим засобом не тільки міжособистісної комунікації, а й міжкультурного спілкування. Стає актуальною позиція, за якої здатність зрозуміти представника іншої культури залежить не тільки від коректного використання мовних одиниць, але й мовленнєвої поведінки у різноманітних ситуаціях спілкування. Комунікативна компетентність виступає практичною метою навчання іноземних мов, є основною й означає оволодіння мовою як засобом міжкультурного спілкування, розвиток умінь використовувати її як інструмент у діалозі культур, країн, носіїв мови, співрозмовників в процесі іншомовного діалогічного мовлення.

Науково-теоретична база досвіду

Державний стандарт базової і повної середньої освіти, Концепція навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі, теоретико-методологічний рівень, освітлений у роботах Хуторського А.В., Вульфсона Б.Л., Беха І.Д., Бібік Н.М., Скалкіна В.А., Артемова В.О., Пассова Ю.І. та ін.

Стисла анотація досвіду

В роботі дається визначення суті діалогічного мовлення, її структури, формулюються цілі формування компетентності в діалогічному мовленні, аналізуються комунікативні, психологічні та мовні особливості діалогічного мовлення, розглядаються етапи формування компетентності та пропонуються відповідні вправи, завдання і засоби навчання для її успішного формування (складання діалогу з розрізнених реплік, складання діалогу «крок за кроком», складання діалогу з опорними сигналами; рольова гра).

Основою комунікативного методу навчання іноземних мов є діалогічне мовлення. Діалогічне мовлення характеризується певними комунікативними, психологічними й лінгвістичними особливостями. Діалогічне мовлення завжди вмотивоване. Проте в умовах навчання мотив сам по собі виникає не завжди. Отже, необхідно створювати умови, за яких у школярів з’явилося б бажання та потреба щось сказати, передати почуття. Крім того, сприятливий психологічний клімат на уроці, доброзичливі стосунки, зацікавленість у роботі призводять до мотивованості діалогічного мовлення. Навчальні комунікативні ситуації створюються на уроці за допомогою вербальних і різних невербальних аудіовізуальних засобів. Вони стимулюють мотивацію навчання, викликають інтерес до участі у спілкуванні, бажання якнайкраще виконати завдання.

Результативність впровадження досвіду

З метою активізації пізнавальної діяльності і досягнення високого рівня оволодіння іншомовним мовленням, учні активно приймають участь в усіх етапах учнівських предметних олімпіад, у «Програмі обміну майбутніх лідерів – FLEX», Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч», «Олімпус», «Puzzle». Учні 9–11 класів четвертий рік поспіль займають високі місця в ВУО, в І та ІІ турах.

Репрезентація досвіду

Навчальний заклад ЗЗШ № 65.

Посилання:

https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNTC10LWJRQWxHYms/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNbzlfTjRhSmdpN00/view?usp=sharing



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNTC10LWJRQWxHYms/view?usp=sharing
Категорія: Іноземні мови | Додав: tetyana013 (22.01.2016)
Переглядів: 984 | Коментарі: 5 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/38
Всього коментарів: 4
4 yfkbhf777  
Навчити дитину розмовляти англійською - кропітлива праця, а навчити спілкуватися англійською в рамках програми загальноосвітньої школи - справжній талант. Навчити дитину грамотно спілкуватися на рідній мові нелегко, що ж тоді говорити про діалогічне англійське мовлення?! Я впевнена, Ганно Петрівно, Ваша робота зацікавить  фахівців-англійців.

3 meetingwithlarissa  
Ваш досвід практичний для його впровадження.

2 galya-babich13  
Бажаю успіхів!

1 kotiy_natasha  
Шановна, Ганна Петрівно! Ваш досвід дуже корисний та змістовний. Сподіваююсь, що Ви не зупинитесь на досягнутому і порадуєте нас новими ідеями та методичними розробками! smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024