Провідна педагогічна ідея досвіду: говоріння є важливим видом мовленнєвої діяльності, в умовах інтеграції суспільства, коли англійська мова є однією з міжнаціональних мов спілкування. Використання проектної технології, зорієнтованої на патріотичне виховання, на уроках іноземної мови сприяє формуванню почуття гордості за свою Батьківщину і свій народ, любові до рідного краю.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду. Розширення міжнародних зв'язків, створення умов для входження української освіти у світовий освітній простір робить іноземну мову реально затребуваною державою, суспільством, особистістю. У цей час іноземна мова розглядається як засіб спілкування, взаєморозуміння й взаємодії людей, пізнання інших національних культур, розвитку особистості. Сучасні реалії політичного і культурного життя вимагають виховання патріотично свідомої молоді, яка має чітко сформовані погляди і власну позицію Виховання національного патріотизму - сьогодні є одним з важливіших напрямків у вихованні підростаючого покоління.
Науково-теоретична база досвіду. Теоретичними засадами досвіду є ряд нормативних документів: Програма патріотичного виховання дітей та учнівської молоді (2007), Концепція національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (2007), Концепція патріотичного виховання дітей та молоді (2009), Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (2011) Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015), де поставлено завдання виховувати національну свідомість, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії українського народу а освіта визнається важливим інструментом національного розвитку. Іноземна мова є невід’ємною частиною сучасного життя, вона впливає на почуття патріотизму, швидше за все вона допомагає зрозуміти особливості свого народу, нації, порівняно з іншими, допомагає спілкуватися з іншими людьми вільно і красиво. В.О.Сухомлинський підкреслював, що одним з глобальних виховних завдань школи є підготовка учнів до простої повсякденної праці, праці для суспільства як до патріотичної діяльності. А.С.Макаренко вважав що патріотизм проявляється у виконаній роботі людини, адже патріот завжди буде прагнути працювати для розвитку рідної країни. Методика патріотичного виховання також досліджувалася в роботах І. Беха, Г. Ващенка, К. Чорної, П. Щербаня та інших.
Стисла анотація досвіду. За характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. У вступній частині розглянуто комунікативну спрямованість іноземних мов, яка надає вчителю широкі можливості у вихованні громадської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості.
В основній частині роботи розглянуто технологію реалізації педагогічної ідеї, а саме використання проектної технології. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу застосовувати мовні навички та вміння на практиці для різних вікових груп учнів з різними розумовими здібностями. Проект дає можливість кожному учасникові, незалежно від рівня його підготовки, виявити свою індивідуальність і зробити особистий внесок у спільну справу.
Даний досвід містить добірку текстів та завдань,спрямованих на національно-патріотичне виховання учнів 5-6 класів. Тексти містять учбовий матеріал з історії, географії, та культури нашої країни та рідного краю, що дає змогу учням отримати цікаві факти, поширити їх світогляд та формувати у них почуття любові до своєї малої батьківщини, міста, традицій та історії.
Результативність впровадження досвіду: використання проектної технології навчання позитивно впливає на рівень знань учнів з англійської мови. Визначним є те, що методика використання методів проекту у процесі вивчення матеріалу дозволила посилити мотивацію до навчання; спостерігається позитивна динаміка розвитку навчальних компетентностей, творчої діяльності. Відбувається поступове покращення навчальних результатів учнів з предмету, збагатився їх лексичний запас. Досвід з національно-патріотичного виховання з використанням проектної технології є актуальним, цікавим і корисним. Кожен зацікавлений вчитель може використовувати його в умовах загальноосвітньої школи .
Репрезентація досвіду: Досвід розглянутий на засіданні методичного шкільного об’єднання вчителів іноземної мови (протокол № 2 від 27.10.2015р.), педагогічної ради школи (05.01.2016), засіданні районного методичного центру вчителів іноземної мови ( 14.01.2016 ).
Посилання на матеріал: http://s4.osvita.zp.ua/index/inozemna_mova_mova_butko_o_o/0-62
|