Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 12:01

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках німецької мови

Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках німецької мови

 

Тименко Наталя Павлівна,
вчитель німецької мови, спеціаліст першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 61
Запорізької міської ради Запорізької області


Директор: Свідовська Ольга Іванівна
Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Братська, 15


тел.: 224-77-08 
Еmail: zosh61@ukr.net
Сайт: http://zpschool61.16mb.com/

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Наданий досвід роботи висвітлює актуальність  питання мотивації та стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках німецької мови. Іноземна мова як предмет має специфічні риси, однією з яких є оволодіння вмінням спілкування. Найважливішим чинником, що стимулює процес іншомовного мовленнєвого спілкування, слід вважати мотивацію до вивчення іноземної мови.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В усі часи проблема організації пізнавальної діяльності учнів була
однією з найактуальніших. «Усіма можливими засобами потрібно запалити в дітях гаряче прагнення до знань та учіння» Я.А. Коменський. Будь-яка діяльність передбачає наявність компоненту мотивації. Це стосується і навчальної діяльності, яка буде більш успішною, коли сформовані позитивне ставлення учня до навчання, пізнавальний інтерес, потреба в отриманні знань, почуття обов'язку і відповідальності. 


Науково-теоретична база досвіду:
Теоретична база досвіду спирається на труди І. А. Зимової, А. А. Леонтьєва, Н. М. Симонової, Г. В. Рогової, які працювали над проблемою мотивації та стимулювання пізнавального інтересуучнів до вивчення іноземної мови.


Стисла анотація досвіду:
Продуктивний навчальний процес відбувається за умов постійної активної взаємодії всіх учнів, створення ситуацій захопленості, пробудження інтересу до того матеріалу, що вивчається на уроці. Для формування мотивів навчальної діяльності використовується весь арсенал методів навчання: словесні, наочні і практичні, репродуктивні і пошукові, індуктивні і дедуктивні та інші. Будь-який з цих методів, окрім інформаційно-навчального, здійснює також мотиваційний вплив. Але практика навчання свідчить, що існують методи, які спеціально спрямовані на формування позитивних мотивів учіння, стимулюють пізнавальну активність і водночас сприяють збагаченню учнів навчальною інформацією. Наявність певних груп мотивів є основою для виділення двох великих груп методів стимулювання і мотивації учіння. Тому,я вважаю, важливо до процесів сприймання, осмислення, запам'ятовування підключити глибокі внутрішні переживання особистості. Для вирішення цього завдання я застосовую різні прийоми: створення ситуації новизни, актуальності, морального переживання, цікавості, подиву, образності та ін. Вони є першим кроком до формування пізнавального інтересу. Другим кроком є спеціальні методиучіння.На мою думку, мотивація особливо сильна, якщо виконуються цікаві завдання в різних видах комунікативної діяльності: продуктивних, рецептивних, інтерактивних, опосередкованих.Вони зацікавлюють, стимулюють пізнавальну активність учнів.


Результативність впровадження досвіду: впродовж п’яти років, мною були проведені дослідження, метою яких було визначити ефективні методи і прийоми щодо стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках німецької мови. Я дійшла висновку, що мотивація особливо сильна, якщо виконуються цікаві завдання в різних видах комунікативної діяльності: продуктивних, рецептивних, інтерактивних, опосередкованих. Саме вони формують в учнів позитивні мотиви до здобуття знань, комунікативні уміння та навички, спонукають навчатися з радістю і бажанням.


Репрезентація досвіду: проблемастимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів викликає зацікавленість у вчителів німецької мови району та міста. В цьому я переконалась на засіданнях районного методичного об’єднання вчителів німецької мови, міськихсемінарах, присвячених даній темі. Досвід був обговорений на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів гуманітарних дисциплін (протокол № 2 від 06.11.2015 року).

Посилання на матеріали: http://zpschool61.16mb.com/

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 1302 | Рейтинг: 1.0/18
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024