Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:02

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Метод проектів як спосіб підвищення мотивації при навчанні усному мовленню

 

 

Метод проектів як спосіб підвищення мотивації при навчанні усному мовленню (говорінню)

 

Пархоменко Наталія Олександрівна,
кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 87
Директор: Школьніков М.З.


Адреса школи: вул. Хакаська 3б
тел:(061) 223 63 21
e -mail: znz87@yandex.ua
http: //school87.org.ua

 

 

 


Актуальність і перспективність досвіду 
Останніми роками спостерігається суттєві зміни у соціокультурному контексті вивчення іноземних мов: почали інтенсивно розвиватися міжнародні зв’язки між українськими школами, вищими навчальними закладами, фірмами, підприємствами розвиваються сумісні освітні програми з обміну учнями та вчителями. У зв’язку з цим, основною метою у навчанні іноземній мові є розвиток у школярів здібностей використовувати іноземну мову як інструмент спілкування між людьми, тобто розвиток навичок спілкування. Спостереження за навчальним процесом дало можливість визначити ряд труднощів, які заважають ефективному проведенню уроків навчання говорінню на англійській мові. За інноваційним потенціалом це - дослідницький пошук.

Технологія діяльності вчителя
У системі суб'єктних взаємин під час проектної технології змінюється роль вчителя, вчитель стає одним із членів проектно - дослідницького колективу і може брати на себе різноманітні соціальні ролі в малій групі - джерела ідей, інформації, порадника, тощо. Він так само, як і інші члени проектної групи, виступає в систему відносин, взаємодії, співпраці, несе відповідальність за навчально - проектну діяльність. Водночас педагогічна функція вчителя ускладнюється порівняно з авторитарною парадигмою, оскільки саме вчитель повинен створити в навчальній групі умови для розвитку й реалізації автономії учня та . розумного балансу творчої волі, організаційної дисципліни й відповідальності під час виконання проекту, досягнення остаточногорезультату, а також його оцінки.

Провідна педагогічна ідея досвіду
Уміння користуватися методом проектів – це показник високої кваліфікації викладача, його прогресивної методики навчання і виховання учнів. Незабаром ці технології віднесуть до технологій 21-го століття , які передбачають перш за все , уміння адаптуватися до змінних умов життя людини постіндустрійного суспільства. Реалізація методу проектів на практиці змінює роль вчителя під час навчального процесу, із носія готових знань він перетворюється на організатора пізнавальної діяльності учнів. Змінюється й психологічний клімат у колективі, оскільки вчителю необхідно переорієнтувати свою навчально - виховну роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності, на пріоритет діяльності дослідницького,    пошукового, творчого характеру.

Послідовність роботи над проектом на прикладі групового проекту   
1.    Початок.
На першому етапі учителю необхідно розробити план проектної роботи та розробити систему вправ , які  забезпечать її мовленнєвий рівень.
2. Планування.
Учні вивчають матеріал, запропонований у підручнику, виконують комунікативні вправи. Завдання вчителя – спрямовувати мовленнєву діяльність учнів, ставлячи їм проблемні питання
3. Прийняття рішення.
Діти активно аналізують отриману від вчителя інформацію, потім він пропонує нове джерело. Це можуть бути тексти, діалоги, аудіо та відео тексти. 
4. Виконання проекту.
Для цього може бути виділений окремий урок, де клас перетворюється на творчу майстерню. Учитель надає необхідну консультацію, дає поради. Учитель пропонує завершити проекти вдома.
5.    Оцінювання  результатів.
6.    Захист проектів.
Для цього краще підійдуть парні уроки, або можна проводити захист після уроків. Кожна група готує повідомлення по своєму проекту (5-10 хв. За планом). Кожна група має право самостійно обрати, в якій формі проводити захист. Учні можуть підготувати діалог у парах, або запропонувати монолог (повідомлення). По завершенню презентації пропонується обговорення, яке повинно бути продуманим (вчитель повинен обдумати його заздалегідь). Необхідно продумати правила проведення дискусії, групам пропонується приготувати запитання по темі проекту.
При оцінюванні проекту слід враховувати багато аспектів, тому у цьому питанні інколи виникає проблема. При використанні методу проектів існує два результати. Перший – педагогічний ефект від включення учня у процес отримання знань та їх примінення на практиці. Другий – реально отриманий продукт (проект).

Про результативність
Перш за все вчитель іноземної мови навчає дітей засобам мовленнєвої діяльності, тому ми говоримо про комунікативні компетенції як одну із основних цілей навчання іноземних мов. Тому перед вчителем іноземної мови стоїть проблема підтримки стійкого інтересу до предмета і мотивації учнів до його вивчення. Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів (індивідуальну, парну, групову) у відведений для неї час ( від декількох хвилин до декількох тижнів, а іноді місяців). Метод складається з декількох етапів: визначення проблеми ( визначення завдань, які випливають із дослідження), висунення гіпотези вирішення завдань, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз одержаних даних, підбиття підсумків, коригування, висновки. Таким чином підвищується інтерес до вивчення предмета, збільшується кількість учнів, які бажають брати участь у проекті, поступово намічається тенденція зростання успішності, учні здатні висловлювати власну думку, аналізувати, узагальнювати.  

Посилання на матеріали: http://metodportal.net/node/71804

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 609 | Рейтинг: 1.0/12
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024