Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 04:41

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Інтерактивні засоби навчання на уроках англійської мови у середній школі

Інтерактивні засоби навчання на уроках англійської мови у середній школі

Винниченко Яна Олександрівна

вчитель англійської мови, спеціаліст

Запорізька гімназія №28  Запорізької міської ради Запорізької області

 Адреса гімназії: м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 16, тел. 233-25-53

 Директор  гімназії: Бурма Ірина Миколаївна

 e-mail: zp28gimn@ukr.net
 сайт: www.s28.zp.ua  

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: пошук і впровадження нових активних підходів до навчання,  удосконалення засобів і форм процесу навчання з метою створення  комфортних умов, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, значущість.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: на сьогодні, як ніколи, у період нового становлення і розвитку держави, впровадження майже у всі сфери інноваційних технологій, прискорення темпу життя, перед навчальними закладами та насамперед перед провідниками навчально-виховного процесу постає завдання – формування людини нового типу: інтелектуальної, творчої, ініціативної  й гармонійно-розвиненої, здатної швидко пристосуватись до нових умов. Без сумніву неймовірну велику роль у становленні особистості відіграє вивчення іноземної мови, знання якої надають можливість долучитися до світової культури та  застосувати у своїй діяльності потенціал величезних людських ресурсів. Інтерактивні методи навчання іноземних мов, які базуються на гуманістичному підході, спрямовані саме на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу, створюють передумови для ефективного поліпшення навчального процесу у вищих навчальних закладах. Враховуючи актуальність даної проблеми, мета педагогічного досвіду: створити та забезпечити оптимальні умови реалізації можливостей розвитку комунікативної компетентності учнів, використовуючи різноманітні засоби та форми інтерактивного підходу до навчання на уроках англійської мови.

Наукова-теоретична база досвіду: теоретичні засади застосування інтерактивних методів навчання розкрито у працях: В.В.Полякової, Ю.А.Ткаченко, Е.А.Михайлової, В.І.Матирко, Л.К.Анісімова, О.І.Сидоренко.

Неймовірно важливий внесок у розробку та впровадження інтерактивних методів зробили німецькі вчені на початку 90-х років – Арнольд Р., Стус С.

Стисла анотація досвіду: школа – це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, і нам, педагогам, треба міцно тримати її в руках, адже випустити з рук майбутнє для нас неможливо. Ми маємо справу  з найскладнішим, неоціненним та найпрекраснішим скарбом – людиною! Я усвідомлюю, що від мого вміння, майстерності, відношення до дітей, інтелектуальних здібностей, мудрості залежить емоційний стан дитини, її психічне та фізичне здоров’я, розум, воля, характер, громадянське обличчя, соціальна роль, а отже, щастя. Без сумніву неймовірну велику роль у становленні особистості відіграє вивчення іноземної мови, знання якої надають можливість долучитися до світової культури та  застосувати у своїй діяльності потенціал величезних людських ресурсів.

Для досягнення високого рівня іноземної мови викладачеві важливо знати новітні методи викладання, спеціальні навчальні техніки та прийоми, щоб оптимально підібрати той чи інший метод відповідно до рівня знань, потреб, інтересів учнів. інтерактивний метод, який  надає можливість вирішити комунікативно – пізнавальні задачі засобами іншомовного спілкування. Слово "інтерактив” прийшло до нас із англійської мови "interаct”. "Inter” – це "взаємний”, "act” – діяти. Інтерактивне навчання – це навчання засноване на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання у процесі якого не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. В таких умовах, учні швидше привчаються бути демократичними, сміливо спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані самостійні рішення.  Серед інтерактивних технологій, які я застосовую у своїй практиці наступні:

1. Інтерактивні технології кооперативного навчання:

  • навчання в парах;
  • ротаційні (змінювані) трійки;
  • два - чотири - всі разом;
  • "карусель".

2. Інтерактивні технології кооперативно - групового навчання:

  • обговорення проблеми в загальному колі;
  • "мікрофон";
  • незакінчені речення;
  • мозковий штурм;
  • навчаючи - учусь;
  • вирішення проблеми.

 3. Технології ситуативного моделювання:

  • симуляції;
  • спрощене судове слухання;
  • розігрування ситуацій за ролями.

4. Технології опрацювання дискусійних питань:

  • метод - прес;
  • "займи позицію";
  • "зміни позицію";
  • неперервна шкала думок;
  • дискусія;
  • дебати.

Результативність впровадження досвіду: використання інтерактивних технологій та прийомів на уроках англійської мови забезпечують:

  • створення атмосфери, в якій учень почуває себе вільно і комфортно;
  • стимулювання його інтересів, розвиток бажання практичного вживання іноземної мови;
  • заохочування учня в цілому, звернення до його емоцій, почуттів;
  • розвиток когнітивних і творчих здібностей учнів;
  • заохочування учня працювати над мовою самостійно на рівні його фізичних, інтелектуальних і емоційних можливостей;
  • оптимізація навчального процесу.

Репрезентація досвіду: досвід було репрезентовано на засіданнях предметно-методичної кафедри вчителів іноземної мови районного об’єднання, на районному конкурсі «Учитель року – 2016», номінація «Англійська мова».

Теги: інтерактивні технології, комунікативний підхід, інноваційні технології, ситуативне мовлення, кооперативно-групове навчання, комунікативний підхід.

З матеріали педагогічного досвіду можна ознайомитись тут: http://perfo17.blogspot.com

Категорія: Іноземні мови | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 2048 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/734
Всього коментарів: 2
2 n_povarnina  
Полезная статья и опыт, который непременно использую.

1 vvvvvvv  
Очень доступно и интересно изложено! Замечательная работа и специалист!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024