Інтегрований урок як засіб активізації іншомовної комунікативної діяльності учнів шляхом використання хмарних технологій

Логвин Анастасія Миколаївна Вчитель англійської мови , «спеціаліст І категорії »
Запорізька гімназія № 93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Іванова Тетяна Іванівна
Адреса школи: вул.. Полякова,9
Тел.: 67-44-15
Email: nastyalogvin@gmail.com
http: developenglish.blogspot.com
Провідна педагогічна ідея досвіду.
Підготовка і проведення інтегрованих уроків із застосуванням хмарних технологій, на яких англійська мова є основною мовою спілкування дозволяє активізувати іншомовну комунікативну діяльність дітей на уроці, дає змогу розкрити мовний потенціал кожного учня.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
Однією з виразних тенденцій оновлення навчання є пошук нестандартних (інноваційних) уроків. Педагогічна суть таких уроків полягає в такому структуруванні змісту й форми, які б викликали інтерес в учнів і сприяли б їхньому розвитку та вихованню.
До нестандартних уроків належать серед найбільш поширених й інтегровані уроки. Навчитись учитися - це означає зробити так, щоб навчання стало для кожного школяра не тільки необхідністю, але й величезною радістю пізнання. А особливістю уроків анлійської мови є саме комунікація, спілкування. Інтегровані уроки допомагають дітям зрозуміти, що англійська мова є засобом передачі думок, знань, почуттів, а не просто окремим предметом у розкладі.
В останні роки однією з першорядних світових тенденцій у IT-галузі є поширення, так званих, "хмарних" технологій (англ.: Cloud Technologies). Щодо використання хмарних технологій на уроках, і на інтегрованих зокрема, то це є вимогою сучасності, оскільки ми всі живемо у час стрімкого розвитку і використання інтернет-технологій, різноманітних он-лайн ресурсів, соціальних мереж. Тому є логічною і доречною робота щодо створення хмарно-орієнтованого навчального середовища та застосування його на практиці.
"Хмарні" технології забезпечують користувачу доступність електронних освітніх ресурсів, що є компонентами змістовного наповнення сучасного навчального середовища. Аналіз психолого-педагогічних досліджень дозволяє стверджувати, що втілення в освітню практику інтегрованого підходу створює сприятливі умови для формування цілісного образу світу, прояву творчості дитини й учителя. Інтегроване навчання дає свободу вибору теми, змісту, засобів, які використовуються в організації навчання школярів.
Науково-теоретична база досвіду.
Проблема інтеграції у психолого-педагогічній теорії досліджувалася науковцями в різні періоди і з різних позицій.
Ідея інтегрованого підходу до навчання, енциклопедичності та взаємозв’язку знань була започаткована у роботах основоположників педагогіки Й. Гербарта, А. Дістервега, Я. Коменського, Дж. Локка, Г. Песталоцці, Ж.Ж. Руссо.
Психологічні основи процесу інтеграції в системі шкільного навчання розкриті в дослідженнях Л.С. Виготського, В.В. Давидова, В.П. Зінченка, Е.Л. Носенко, Ю.А. Самаріна. Питанням розкриття особистісно-розвивальних можливостей інтеграції змісту навчально-виховного процесу присвячені роботи психологів О.В. Запорожця, І.Ю. Кулагіна, М.С. Лейтеса, О.М. Леонтьєва, І.Я. Лернера, С.Л. Рубінштейна.
Сутність інтеграції, як цілісного впливу на становлення особистості, її форми і види розкриті в працях О.Л. Алєксєєнко, С.У. Гончаренка, М.С. Вашуленка, С.В. Загв’язінського, В.П. Тименка, С.І. Якименка
Застосування хмарних технологій розглядається багатьма авторами он-лайн, а саме: Борисов В., Гризоглазова А., Карташова Л. А.
Стисла анотація досвіду.
Дана конкурсна робота містить характеристику основних видів інтегрованих уроків, які є ефективним засобом підвищення рівня комунікативної компетенції учнів у процесі вивчення англійської мови.
У вступній частині досвіду подано поняття інтегрованих уроків. Пояснюється, що таке хмарні технології, обґрунтовується актуальність їх застосування як засобу, який сприяє активізації іншомовної комунікативної діяльності на уроках англійської мови завдяки інтегруванню всіх мовних та мовленнєвих аспектів.
В основній частині подані принципи та умови реалізації інтегрованих уроків та проаналізовані результати застосування вправ, створених за допомогою хмарних технологій.
Як приклад роботи вчителя з проведення інтегрованих уроків представлені додатки до опису досвіду роботи. Зразком хмарних технологій виступає авторський блог вчителя , а також вправи, розміщені в ньому для роботи он-лайн у «хмарі».
Репрезентація досвіду
Даний досвід було репрезентовано на засіданні районного методичного об’єднання вчителів англійської мови. А також він представлений на конкурсі «Учитель року 2016».
Посилання на матеріал: https://drive.google.com/drive/folders/0B2cgMAoCr6XlZmVYTVlHdWZTenc
|