Інноваційні технології, як засіб формування творчої компетенції учнів на уроках англійської мови в початковій школі
Бережок Світлана Вікторівна, вчитель англійської мови, категорія «спеціаліст першої категорії»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Швець Людмила Володимирівна
Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
тел.: 67-33-88;
e-mail: zosh101@meta.ua
сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/
Провідна педагогічна ідея досвіду: відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти, метою вивчення іноземної мови є формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань і навичок, оволодіння уміннями та навичками спілкуватися в усній і письмовій формі з урахуванням мотивів, цілей та соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях
Провідною ідеєю досвіду є створення умов для розвитку творчої компетентності шляхом впровадження ефективних форм, методів, засобів навчальної діяльності. В досвіді висвітлені практичні вправи, завдання, які сприяють формуванню креативності в учнів, а ігровий метод навчання сприяє стійкій мотивації до навчання англійської мови.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: технологія формування та розвитку творчої компетентності – є однією з інноваційних педагогічних технологій, що відповідає вимогам Національної доктрини розвитку освіти України щодо переходу до нового типу гуманістично-інноваційної освіти, увага переноситься на процес набуття учнями знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які трансформуються в компетенції.
Актуальність теми введення творчих методів навчання полягає в тому, що у загальноосвітній школі оволодіння іноземною мовою має сприяти культурному, психічному і фізичному розвитку учнів, засвоєнню певних знань з предмета, формуванню мовленнєвих та загальнонавчальних умінь та бажання вчитися. Основне завдання у роботі з учнями, що починають вивчати іноземну мову – формування пізнавального інтересу до предмета. Ця проблема стоїть гостро, оскільки у молодших школярів жива допитливість не завжди стає стійким інтересом до навчання. І якщо на початковому етапі не вдасться його сформувати, то домогтися цього пізніше буде набагато важче.
Науково-теоретична база досвіду
Аналіз наукової літератури свідчить, що проблема творчості особистості та управління такою особистістю завжди була і залишається актуальною в педагогічній теорії і практиці.
Теоретичними засадами досвіду виступає аналіз досліджень таких вчених як Г.С. Костюка, З.І. Калмикову, В.А. Роменця, Я. А. Пономарьова, В.О. Моляко. Серед західних психологів вагомий внесок у розуміння творчої природи особистості зробили видатні вчені Дж. Гілфорд, Г. Сельє, Т. Рібо, А. Маслоу, Д. Дьюї, та ін.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках я впроваджую інноваційні педагогічні технології, тому що вважаю, що основне завдання у роботі з учнями, що починають вивчати іноземну мову – формування пізнавального інтересу до предмета. Ця проблема стоїть гостро, оскільки у молодших школярів жива допитливість не завжди стає стійким інтересом до навчання. І якщо на початковому етапі не вдасться його сформувати, то домогтися цього пізніше буде набагато важче. Враховуючи це, я намагаюся зробити все, щоб початковий етап у навчанні іноземної мови був захоплюючим і цікавим. Моє завдання створити умови для мобільності учня, розвивати та готувати конкурентноспроможну, творчу особистість, особистість здатну навчатися впродовж життя. навчати учнів міркувати, аналізувати та робити висновки; створювати такі умови, за яких учень буде робити особистісно – світоглядний вибір, матиме необхідні знання, навички, творчі задатки розвиватиме протягом життя, навчаючись, аналізуючи, систематизуючи
За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання англійської мови в початкових класах, розвиток пізнавальної активності, проектний метод навчання та інформаційно –комунікаційні технології.
Об’єкт дослідження – процес управління творчою діяльністю учнів молодших класів на уроках англійської мови.
Предмет дослідження – наукові засади процесу управління творчою діяльністю учнів молодших класів на уроках англійської мови.
Мета дослідження – визначити засади процесу управління творчою діяльністю учнів молодших класів на уроках англійської мови.
В роботі наведено види ігор, які сприяють пізнавальної активності учнів: лексичні, фонетичні, граматичні, орфографічні, творчі. Також, представлена типологія навчальних проектів з конкретними розробками. Використання проектного методу сприяє стимулюванню самостійної пізнавальної діяльності учнів. В роботі наведені методичні рекомендації з організації діяльності молодших школярів з предметним портфоліо
Результативність впровадження досвіду
Практична значущість дослідження полягає у виділенні найефективніших форм роботи з формування комунікативної компетентності учнів початкових класів. Поетапне й послідовне запровадження елементів запропонованої педагогічної технології може бути відтворено будь-яким учителем з урахуванням авторських підходів.
Репрезентація досвіду
Досвід був репрезентований на методичному об’єднані вчителів англійської мови, засіданні педагогічної та методичної ради в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області. Досвід було заслухано на засіданні РМЦ вчителів англійської мови Шевченківського району.
Посилання на матеріал http://berezhoksv.blogspot.com/p/blog-page.html
|