Формування соціокультурної компетенції на уроках іноземної мови в середній ланці
Лисечко Тетяна Олександрівна,
вчитель англійської мови, спеціаліст
Запорізька спеціалізована школа І – ІІІ ст. № 100
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Доновський Сергій Миколайович
Адреса школи: вул. Ладозька, 2а
тел.: 224-77-25
email: lysechkotatyana@mail.ru
http://englishteacherschool100.jimdo.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи висвітлює проблему розвитку соціокультурної компетенції учнів середньої ланки. Для досягнення даної мети необхідно створювати необхідні педагогічні умови, творчо поєднувати різноманітні засоби та методи навчання, використовувати різні види вправ та приділяти увагу різним видам мовленнєвої діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На сучасному етапі соціокультурна компетенція набула великого значення у процесі навчання. Згідно з Рекомендаціями Ради Європи, мовна політика в Україні спрямована на виховання в учнів розуміння та сприйняття іншомовної культури, порівняння її зі своєю рідною. За Державними освітніми стандартами, предмет ІМ не тільки знайомить школярів із культурою країни, мова якої вивчається, але й шляхом порівняння розширює знання про свою власну національну культуру.
Науково – теоретична база досвіду
Вивченням питання формування соціокультурної компетенції учнів на уроках займалися як зарубіжні, так і вітчизняні педагоги, такі як Кравченко І.М., Насєдкіна О.О, Фурсова А.М. Соловова, Є. М. та інші.
Стисла анотація досвіду
У процесі формування соціокультурної компетенції учнів в рамках навчально – виховного процесу, мною поєднуються різноманітні методи та засоби, використовуються різні види вправ, широко використовується краєзнавчий матеріал. Під час навчально – виховного процесу учнями виконуються завдання – проекти, проводяться культурні заходи у межах тем, що вивчаються та в хід уроку включаються різноманітні прийоми, що дозволяють розширити та поглибити знання учнів про культуру свого народу та культуру країни, мова якої вивчається.
Результативність впровадження досвіду
Я дійшла висновку, що такий підхід до викладання ІМ дає свої результати. Учні активно проявляють себе на уроках, із задоволенням виконують творчі завдання, готують проектні роботи. Учні середньої ланки постійно приймають участь у різноманітних конкурсах з англійської мови таких як Puzzle, Гринвіч, Олімпус, які містять блок країнознавчих питань та навіть займають гідні місця.
Репрезентація досвіду
Проблема розвитку соціокультурної компетенції учнів викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, де презентувала доповідь за даною темою. Робота, в якій мною був представлений досвід впровадження різноманітних країнознавчих вправ в уроки з англійської мови, приймала участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016».
Посилання на матеріал
http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1
http://englishteacherschool100.jimdo.com/%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/
http://englishteacherschool100.jimdo.com
|