Формування писемної компетенції для вирішення практичних цілей в рамках підготовки учнів старшої школи до ЗНО та ДПА з англійської мови
Московчук Людмила Юріївна
вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії
Прокопченко Вікторія Анатоліївна
вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії
Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Терновська Людмила Іванівна
Тема досвіду: Формування писемної компетенції для вирішення практичних цілей в рамках підготовки учнів старшої школи до ЗНО та ДПА з англійської мови.
Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідною в процесі навчання іноземних мов є практична мета, спрямована на формування в учнів комунікативної компетенції, яка визначає мову як засіб спілкування. Один з основних її компонентів, писемна компетенція, пов’язана з формуванням в учнів умінь і навичок спілкуватися за допомогою письма, а саме: вміння передавати в письмовій формі необхідну інформацію, правильно оформити і написати особистого або ділового листа, вітальну листівку, оголошення, повідомлення, нотатки тощо.
Життя ставить перед учителем нові вимоги, завдання, проблеми. Зокрема — проблема якості підготовки учнів старших класів до успішного проходження ЗНО та ДПА з англійської мови, значну частину яких складає визначення рівня сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення комунікативних завдань на письмі. Ця підготовка не може бути якісною без знання особливостей та складових іншомовної компетенції на письмі, аналізу труднощів, що виникають у учнів при виконанні певних письмових завдань, володіння стратегіями підготовки до виконання письмових завдань, виконання системи вправ для формування у учнів компетенції у письмі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасний стан міжнародних зв'язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають радикальних змін у галузі навчання іноземних мов, статус яких у нашій країні постійно зростає. Мовленнєва компетенція є надзвичайно важливою у розвитку суспільства, яке ставить нові вимоги щодо розширення співробітництва з іноземними партнерами, а також надає можливості здобуття освіти за кордоном. Сучасний студент повинен бути готовим до активної участі в усіх сферах суспільного життя, що не можливо без знання писемної комунікації іноземною мовою. Тому серед екзаменаційних завдань значне місце посідає перевірка уміння учнями здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених комунікативних завдань.
Науково-теоретична база досвіду: Даний досвід базується на Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України.
Стисла анотація досвіду:
В даному досвіді:
- проаналізовано поняття писемного мовлення та його характеристики;
- розглянуто фактори впливу на формування компетентності у письмі;
- охарактеризовано етапи формування писемного мовлення;
- розглянуто особливості письмового завдання в рамках ЗНО та ДПА;
- зроблено аналіз труднощів писемного англійського мовлення;
- проаналізовано способи та прийоми навчання писемного мовлення на старшому етапі навчання;
- систематизовано вправи для формування компетентності у письмі при навчанні англійської мови у старшій школі;
- розглянуто стратегії підготовки учнів старших класів до виконання письмового завдання;
- визначено форми контролю рівня сформованості компетентності у письмі;
- розроблено збірку матеріалів для застосування на уроках англійської мови у старшій школі з метою покращення навичок писемного мовлення, яка містить: власні тексти-моделі за різними типами письма; розробку системи вправ для підготовки до виконання письмових завдань різних типів; шаблони для їх написання.
Результативність впровадження досвіду: Завдяки застосуванню ефективних способів і прийомів навчання писемного мовлення, поетапному формуванню компетентності у письмі, володінню стратегіями виконання письмових завдань, виконанню системи тренувальних вправ рівень сформованості писемного мовлення в учнів старших класів має прогресуючий характер.
Репрезентація досвіду: Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов.
Тегі: Запорізька гімназія № 71, «Компетентісна освіта: специфіка навчальних предметів». Секція: «Іноземні мови», писемне мовлення, ЗНО та ДПА з англійської мови, стратегії виконання письмових завдань.
Посилання на матеріал:https://vk.com/public112462579
|