Формування мовленнєвої компетенції учнів на уроках англійської мови
Казачук Юлія Валеріївна
учитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області
Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна
Адреса: 69035, м. Запоріжжя, вул. Правди, 23
телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net
Сайт: http://classlyceum.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Сформувати в учнів іншомовну комунікативну компетенцію, базою якої є комунікативні уміння, створені на основі мовних знань і навичок.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У період глобалізації багатомовна людина є носієм культурної спадщини, посередником між різними народами та етнічними групами. Розвиток сучасних міжнародних зв’язків України в політиці, економіці, культурі та в інших галузях зумовлює орієнтацію сучасної методики навчання іноземним мовам на реальні умови комунікації.
Науково-теоретична база досвіду:
Комунікативно-орієнтований метод є максимально наближеним до реальних умов іншомовного середовища і базується на виконанні/дії (здібності використовувати мову). Це дозволяє використовувати мову відповідно до даного соціально-спрямованого контексту і навчає учнів ставати комунікативно компетентними. Таким чином впровадження комунікативного метода підсилює розуміння учнями повноти значення мови, заохочується повне занурення в іноземну мову. Саме школа повинна підготувати учнів до спілкування в реальних життєвих ситуаціях, навчити їх здобувати знання самостійно з метою вдосконалення в галузі обраної майбутньої професії.
Комунікативний метод робить пріоритетним навчання чотирьох базових навичок мовлення, які фіксуються в певному порядку: мовлення, аудіювання, читання та письмо.
Стисла анотація досвіду:
Здатність спілкуватися іноземною мовою на міжкультурному рівні як результат формування в учнів певного рівня іншомовної комунікативної компетенції є основним у роботі вчителя іноземної мови. Задля цього на уроках англійської мови використовуються:
- сучасні комунікативні методики;
- активні форми роботи, технології інтерактивного навчання, суть яких полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів;
- широко використовуються ІКТ;
- під час навчання впроваджується особистісно-орієнтоване спілкування, яке створює позитивну емоційну атмосферу духовного взаємозбагачення та кожній дитині надає можливість випробувати себе в різних видах творчості;
- використання проектних технологій, які розвивають пошуково-дослідницькі, технологічні та інформаційні компетенції, стимулюють інтелектуальну активність, допомагають формувати міжпредметні зв’язки, розвивають комунікативні вміння.
- організовуються позакласні заходи, які сприяють удосконаленню мовленнєвої компетенції та підвищують мотиваційну складову вивчення англійської мови.
Результативність впровадження досвіду:
- Щорічні перемоги учнів в олімпіадах різного рівня.
- Участь учнів у конкурсах, які організовуються англомовними структурами.
- Висока якість складання іспитів ЗНО, а також IELTS таTOEFL.
- Вільне володіння учнями англійською мовою під час спілкування та навчання у вищих навчальних закладах Великобританії, Канади, Швейцарії, Польщі та ін.).
Репрезентація досвіду: на рівні Запорізького класичного ліцею, на районному, у формі відкритих уроків, позакласних відкритих заходів, участі у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах.
Тегі: комунікативна компетенція, іншомовна культура, проектна робота, інтерактивні технології, IKT, соціокультурний аспект, середовище, навички мовлення, міжпредметні зв’язки, мотивація
Посилання на матеріал: http://classlyceum.zp.ua
|