Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:19

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Формування комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови в середній школі через систему вправ для роботи з текстами для читанн

Формування комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови в середній школі через систему вправ для роботи з текстами для читання

Ципунова Ксенія Костянтинівна

вчитель англійської мови, спеціаліст

Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови 

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Терновська Людмила Іванівна     
 
Адреса: 69035 м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 8

т.: (061) 233-87-11, (061) 233-73-82, (061) 233-71-32 

Сайт: www.school-71.zp.ua     E-mail: school-71@ukr.net

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

В сучасному навчанні іноземних мов провідним напрямком є комунікативно-орієнтовний підхід, який спрямовує діяльність педагога та учнів на розвиток комунікативної компетенції, яка включає в себе опрацювання всіх види мовленнєвої діяльності та здатність використання їх у реальних мовленнєвих ситуаціях. Читання  - один з видів мовленнєвої діяльності, який забезпечує розвиток писемно-вербального спілкування. Воно складається з трьох етапів (передтекстовий, текстовий та після текстовий) і навчати читанню необхідно зберігаючи послідовність цих етапів. Вправи, класифіковані за цими трьома етапами, забезпечують розвиток комунікативної компетенції в учнів та оптимізують процес навчання цього виду мовленнєвої діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

У сучасних умовах модернізації освіти велику увагу слід приділяти особистісній орієнтації, демократизації та гуманізації навчання мови, практичній спрямованості знань, органічному поєднанню навчання мови й мовлення, забезпеченню наступності змісту освіти. Основними підходами до навчання у мовній освіті є антропоцентричний, функціонально-комунікативний, особистісно- орієнтований та текстоцентричний. Це повністю відповідає меті шкільної мовної освіти, яка на сучасному етапі полягає у формуванні національно-свідомої, духовно багатої мовної особистості, яка володіє виражальними засобами рідної мови, усіма її видами та стилями.

Формування мовної особистості неможливо без роботи з текстом, який допомагає реалізувати всі зазначені підходи. Читання тісно пов’язано з іншими видами мовленнєвої діяльності, тому навчання читанню повинно носити системний характер, що реалізується у системі комунікативних вправ для роботи з текстом.

Науково-теоретична база досвіду:

Даний досвід базується на Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України.

Стисла анотація досвіду:

В даному досвіді:

  • проаналізовані основні підходи до комунікативно-орієнтованого навчання читанню;
  • систематизовані знання про етапи навчання читанню;
  • проведена класифікація вправ за трьома етапами навчання читанню;
  • розроблено систему комунікаційних вправ для читання на основі текстів для читання за НМК “Click On”

Результативність впровадження досвіду:

Різнобічне опрацювання текстів для читання підвищує результативність та цікавість учнів до читання як виду мовленнєвої діяльності. За допомогою системи вправ для роботи з текстом реальним стає всебічне охоплення різних мовних рівнів, наближення уроку  до реальних умов спілкування, що реалізує комунікативний підхід до навчання.

Репрезентація досвіду:

Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов

та у публікації статті Використання казок на уроках іноземної мови як один з шляхів формування іншомовної компетенції//Збірник матеріалів XVII Всеукраїнської науково-практичної конференції «Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість в умовах європейської інтеграції». – Київ, 2015.

Теги:  Запорізька гімназія № 71, комунікативна компетенція, читання, система вправ.

Посилання на матеріал: https://vk.com/public112462579 

Категорія: Іноземні мови | Додав: jenya2016 (28.01.2016)
Переглядів: 1509 | Рейтинг: 1.0/436
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020