т.: (061) 233-87-11, (061) 233-73-82, (061) 233-71-32
Сайт: www.school-71.zp.ua E-mail: school-71@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
В сучасному навчанні іноземних мов провідним напрямком є комунікативно-орієнтовний підхід, який спрямовує діяльність педагога та учнів на розвиток комунікативної компетенції, яка включає в себе опрацювання всіх види мовленнєвої діяльності та здатність використання їх у реальних мовленнєвих ситуаціях. Читання - один з видів мовленнєвої діяльності, який забезпечує розвиток писемно-вербального спілкування. Воно складається з трьох етапів (передтекстовий, текстовий та після текстовий) і навчати читанню необхідно зберігаючи послідовність цих етапів. Вправи, класифіковані за цими трьома етапами, забезпечують розвиток комунікативної компетенції в учнів та оптимізують процес навчання цього виду мовленнєвої діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У сучасних умовах модернізації освіти велику увагу слід приділяти особистісній орієнтації, демократизації та гуманізації навчання мови, практичній спрямованості знань, органічному поєднанню навчання мови й мовлення, забезпеченню наступності змісту освіти. Основними підходами до навчання у мовній освіті є антропоцентричний, функціонально-комунікативний, особистісно- орієнтований та текстоцентричний. Це повністю відповідає меті шкільної мовної освіти, яка на сучасному етапі полягає у формуванні національно-свідомої, духовно багатої мовної особистості, яка володіє виражальними засобами рідної мови, усіма її видами та стилями.
Формування мовної особистості неможливо без роботи з текстом, який допомагає реалізувати всі зазначені підходи. Читання тісно пов’язано з іншими видами мовленнєвої діяльності, тому навчання читанню повинно носити системний характер, що реалізується у системі комунікативних вправ для роботи з текстом.
Науково-теоретична база досвіду:
Даний досвід базується на Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України.
Стисла анотація досвіду:
В даному досвіді:
- проаналізовані основні підходи до комунікативно-орієнтованого навчання читанню;
- систематизовані знання про етапи навчання читанню;
- проведена класифікація вправ за трьома етапами навчання читанню;
- розроблено систему комунікаційних вправ для читання на основі текстів для читання за НМК “Click On”
Результативність впровадження досвіду:
Різнобічне опрацювання текстів для читання підвищує результативність та цікавість учнів до читання як виду мовленнєвої діяльності. За допомогою системи вправ для роботи з текстом реальним стає всебічне охоплення різних мовних рівнів, наближення уроку до реальних умов спілкування, що реалізує комунікативний підхід до навчання.
Репрезентація досвіду:
Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов
та у публікації статті Використання казок на уроках іноземної мови як один з шляхів формування іншомовної компетенції//Збірник матеріалів XVII Всеукраїнської науково-практичної конференції «Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість в умовах європейської інтеграції». – Київ, 2015.
Теги: Запорізька гімназія № 71, комунікативна компетенція, читання, система вправ.
Посилання на матеріал: https://vk.com/public112462579