|
Слизун Олена Вікторівна,
вчитель німецької мови, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька гімназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Горького, б.4
Тел. 764-14-29
Е–mail: gimnazium11@radiocom.ua
Сайт: http://www.gymnasium11.zp.ua/
|
Провідна педагогічна ідея досвіду
Формування підвищеної мотивації засобами застосування ігор, як одного з основних методів навчання іншомовного спілкування, визначення рівня формування іншомовної комунікативноі компетенції учнів після застосування ігор, застосування аспекту гуманізації навчання, мобілізація резервів психічного розвитку учнів, забезпечення творчого пошуку в розробці означеної проблеми, втілення результатів у практику.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Європейські стандарти у підході до оволодіння іноземною мовою стають для нас сьогодні реальністю. Враховуючи потужний вибух наукових досліджень, нестандартний розвиток культурних, літературних напрямків, ущільнення міжнародних стосунків та міграції без ґрунтовних знань двох і більше іноземних мов просто неможливо уявити життя успішної сучасної освіченої людини. Тому мої завдання і мета, як вчителя, через урок, сповнений напруженої ігрової новизни, постійно розвивати в учнів креативність, віру у власні сили досягнення успіхів, спрямованих на формування соціолінгвістичної компетенції, такої необхідної для ефективних міжкультурних контактів на рівні міжособистісного спілкування
Комунікативний підхід до навчання іно¬земним мовам сьогодні стає методичним стан¬дартом. Реалізація комунікативного підходу у навчальному процесі з іноземної мови перед¬бачає формування в учнів іншомовних мов¬леннєвих умінь і навичок шляхом залучення учнів до іншомовної мовленнєвої діяльності. Іншими словами, оволодіння мовленнєвими навичками (фонетичними, лексичними та граматичними) спрямоване на їх практичне застосування у процесі спілкування. Вивчаючи німецьку мову, дуже важко до-сягти високого рівня комунікативної компентенції, не знаходячись серед її носіїв. Тому важливим завданням вчителя іноземної мови є створення на уроці реальних і уявлюваних ситуацій спілкування, використовуючи для цього різні прийоми роботи. Одним із таких прийомів є гра.
Науково-теоретична база досвіду:
К. Д. Ушинський, автор теорії духовного розвитку дитини у грі, вперше висловив ідею про використання гри в загальній системі виховання, для підготовки дитини до трудової діяльності.
Насамперед гра формує творчу особистість учня, вона забезпечує творче мислення, проблемне бачення, вміння аналізувати і виділяти головне, доводити і спростовувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Учень перетворюється в активний суб’єкт власного навчання. Принцип домінування активної дитини в навчанні був основою теорії природного виховання Ж.Ж. Руссо, Л.М.Толстого. Наш сучасник В.А. Сухомлинський розглядав шкільне життя через призму того, наскільки в ній діти активні й самодіяльні: «У роботі кожного педагогічного колективу повинна бути спеціальна спрямованість виховання: розвиток здібностей, виховання розуму, творчих здібностей учнів, що в майбутньому стануть вченими, мислителями, художниками».
Стисла анотація досвіду:
Застосування ігрових ситуацій в навчальному процесі – це організований педагогічний вплив на учнів, що передбачає врахування їх індивідуальних особливостей та веде до розвитку цих особливостей. Це один із засобів актуалізації потенційних можливостей кожного учня. Він веде до мобілізації резервів психічного розвитку дитини. Тому розвиток іншомовних здібностей у учнів набуває особливої актуальності на уроках іноземної мови.
На уроках я використовую сучасні інноваційні технології для досягнення поставленої мети:
• технології розвивального навчання (формування активного, самостійного творчого мислення учнів, потреби в самопізнанні, саморозвитку);
• інтерактивні технології (організація такого пізнання, коли відбувається постійна активна взаємодія всіх учнів);
• технології особистісно-орієнтованого навчання (створення оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності та суспільних відносин);
• технології формування творчої особистості (передбачає розвиток стійкої зацікавленості до знань і потребу в їх самостійному пошуку);
• технології самопізнання й саморозвитку індивідуальності (формує таку особистість дитини, яка в житті, спілкуванні здатна правильно сприйняти інформацію, переосмислити її, висловлювати думки, відстоювати свою точку зору).
Результативність впровадження досвіду:
Ігрова технологія сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, сприяє усвідомленому засвоєнню німецької мови. Ігри допомагають розвитку самостійності, ініціативності, виховують почуття колективізму. Урок стає жвавішим, цікавішим. Постійна зміна діяльності учнів не дозволяє їм втомлюватися.
Застосування ігор забезпечує більш високу ефективність засвоєння навчального матеріалу, підсилює зацікавленість предметом, розвиває комунікативні здібності кожного. Запровадження даного досвіду сприяє високій результативності роботи зі здібними та обдарованими учнями. Щорічно вчитель готує призерів районного етапу олімпіад з німецької мови: 2014-2015н.р- 1 призер, 2015-2016н.р.- 2 призера. Випускники гімназії обирають іноземну мову, переклад як свою майбутню професію.
Репрезентація досвіду
Досвід був представлений на засіданні ШМО в гімназії ( січень 2014 р.), на засіданні РМЦ вчителів німецької мови (лютий 2015 р.), на обласному практико-орієнтованому семінарі (квітень 2015 р.), розміщений на порталі «Учительський журнал он-лайн» (2014 р.) Щорічно вчитель ділиться своїм досвідом на сторінках журналів „Deutsch“ та «Німецька мова у школі», де друкуються її уроки, позакласні заходи тощо.
Посилання на матеріал: http://gimnasium11.blogspot.com/p/blog-page.html