Формування іншомовної компетентності в аудіюванні за допомогою креативних вправ та використання інноваційних технологій

Овчаренко Любов Леонідівна,
вчитель вищої категорії, учитель-методист
Запорізька гімназія № 31 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Трапезіна Тетяна Миколаївна
Адреса: вулиця Добролюбова, 4, Запоріжжя, Запорізька область
Телефон:0612 364 610
E-mail: zgymnasium31@gmail.com
Сайт: http://gym31.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду:
за допомогою аудіо та відеоматеріалів, впровадження креативних вправ на уроці реально створюється мовна ситуація , у якій учні мають змогу адекватно проявити себе в комунікативному плані: висловити свою думку, відношення, висловитися за темою, сформулювати ідею, вступити в дискусію і т.ін. Таким чином процес формування та розвитку комунікативної компетенції відбувається ефективніше за умов забезпечення єдності основних складових комунікативної компетенції: мовної, мовленнєвої, соціокультурної, соціолінгвістичної, дискурсивної , що моделюють реальний процес спілкування носіїв мови, що вивчається.
Актуальність та перспективність досвіду:
відповідно до положення державної національної програми «Освіта України XXI століття», Національної доктрини розвитку освіти України одним із пріоритетів розвитку визначено інтеграцію української освіти в європейський і світовий освітній простір, необхідність змін в системі навчання іноземних мов , які відбуваються в рамках Болонського процесу, зумовлюють визначення нових стратегічних напрямів процесу , що сприятимуть комунікативному та творчому розвитку учнів. У Проекті Концепції розвитку освіти до 2025 року зазначається, що вихідним моментом і необхідною умовою цілісності освітньої системи є спрямованість діяльності всіх її суб’єктів на становлення освіти нового типу, що відповідає потребам розвитку і самореалізації людини в нових соціокультурних ситуаціях.
Теоретичною базою досвіду є:
наукові праці, прикладні й методичні розробки видатних вітчизняних та зарубіжних авторів О.Б. Бігич, Н.О. Бражник, С.В. Гапонова, Г.А. Гринюк, Т.І. Олійник, К.І. Онищенко, О.П. Петращук, Л.А. Сажко, Н.К. Скляренко, Л.П. Смєлякова, Е.Г. Хоменко, Л.П. Щербак, Н.В. Єлухіної, СахаровоїТ.Є.,РабиновичФ.М, TheodorHuebener(USA), NorbertPachler ( UK), F. J. Wehage, В.Кілпатрика, Ю.А. Комарової та ін.
За іноваційними потенціалом досвід є: комбінаторним
Про результативність:
використання креативних вправ та інноваційних технологій під час аудіювання текстів англійською мовою допомагає підвищувати рівень мотивації до вивчення іноземної мови, дозволяє учням:
• оволодіти ширшим арсеналом способів вивчення іноземної мови;
• набути більш глибоких навичок комунікативної компетентності (вміння організовувати й вести дискусії, вислуховувати інші точки зору, генерувати ідеї , прогнозувати розвиток полій, пропонувати інший вихід із проблемних ситуацій, викладати свої думки в діалозі чи монолозі та ін.)
дозволяє учителям:
• більш досконало оволодіти інформаційно-комунікаційними технологіями
• самостійно підбирати фудіоматеріал, керуючись рівнем підготовки учнів та темами, найбільш цікавими для них
• підтримувати комфортний психологічний клімат в класі під час роботи.
Авторська технологія діяльності вчителя є наступною:
весь навчально - виховний процес спрямований на формування комунікативних навичок і розвиток творчих здібностей, використання широких можливостей для особистісного підходу за рахунок використання аудіоматеріалів, що можуть вдало поєднуватися з іншими сучасними освітніми технологіями.
У процесі навчання аудіювання вчитель передбачає три етапи роботи:
-Підготовчий етап -pre-listening stage. На цьому етапі учні знайомляться зі змістом тексту, їм пояснюються завдання, які необхідно виконати, надається необхідна допомога.
- Процес слухання і виконання завдання - while-listeningstage. Види роботи на даному етапі: marking/ checking items in pictures; storyline picture sets; picture drawing; carrying out actions; making models\ arranging items in patterns; using lists; multiple-choice questions; text completion; spotting mistakes; seeking specific items or information.
-Thepost-listeningstage включає мовленнєву практику на основі виконання креативних вправ і продукування висловлювань: problem – solving and decision making; interpreting; role-play; written work; using information from the text for problem-solving and decision-making activities; jigsaw listening. Одним із найулюбленіших учнями залишається метод проектів. Проектна робота відбувається як у вигляді міні-проектів відразу на уроці після аудіювання. Так і має місце на наступному уроці уже у більш розширеній версії із використанням учнівських презентацій.
Посилання на матеріали: http://gym31.zp.ua/news/vii-mpvpd-ovcharenko-l-l.html
|