Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 00:53

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Аудіювання як ефективний засіб створення умов для формування та розвитку комунікативної і соціокультурної компетентностей учнів

       Бодилєва Вікторія Володимирівна,

       вчитель англійської мови,

       вчитель вищої категорії, «учитель-методист»

 

       Запорізька спеціалізована школа I-III ступенів №40

       з поглибленим вивченням англійської мови 

       Запорізької міської ради Запорізької області, 

       Директор – Пискунова Ірина Володимирівна, 

       м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 18-А. 

       Телефони: (061)286-91-36, (061)283-75-71; 

       E-mail: school40@ukr.net  

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: навчання іноземної мови тісно пов’язано з оволодінням учнями певними аспектами культури країни, мова якої вивчається (соціокультурний, соціолінгвістичний, лінгвокраїнознавчий аспекти). У зв’язку з цим я будую ефективну педагогічну систему, направлену на створення умов для формування і розвитку соціокультурної і комунікативної компетентностей, здатності до співпраці, толерантності, успішної адаптації у повсякденному житті, шляхом поєднання міжкультурної освіти з ідеями комунікативної спрямованості навчання та інноваційними комунікативними технологіями, а також традиційними формами та методами викладання англійської мови.

 Актуальність та перспективність досвіду: «Якщо бажаємо пізнати інших, нам необхідні мови», - зазначено в Білій Книзі освіти та професійної підготовки, яка виразно показує взаємозалежність міжкультурної освіти і навчання іноземних мов. Саме тому розвиток комунікативної і соціокультурної компетентностей учнів я вважаю одним з провідних завдань своєї професійної діяльності. Але не лише це вплинуло на вибір теми моєї роботи.

Вже понад 16 років я працюю в Запорізькій спеціалізованій школі з поглибленим вивченням англійської мови. Педагоги та учні школи постійно спілкуються з представниками Канади, США та країн Західної Європи в рамках шкільних проектів «Уроки з носіями іноземної мови», «Сінема», беруть участь в акціях американо-канадського культурно-просвітницького центру «Нова Надія» (New Hope Center). Але не для всіх учнів легко подолати міжкультурний і, насамперед, мовний бар’єр в спілкуванні, де сприйняття мови на слух займає 45%. Тому вважаю, що потрібно створити особливу систему цілеспрямованої навчальної діяльності для розвитку комунікативної і соціокультурної компетентностей через навчання сприйняття і розуміння співрозмовника.

Науково-теоретична база досвіду: нормативні документи: Національна доктрина розвитку освіти України у ХХI столітті, Декларація Організації Об’єднаних  Націй  з питань освіти, науки та культури від 12 листопада 1997 р. № б/н "Декларація про відповідальність сучасних поколінь перед майбутніми поколіннями", Декларація принципів толерантності (ЮНЕСКО, 1995), Указ Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Концепція навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі, Державний стандарт базової і повної середньої освіти, Програма для загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов; ідеї компетентнісної освіти та особистісно-орієнтованого підходу.

В своїй роботі використовую досвід таких вчених-лінгвістів як Вишневський О.І., Вєтохов О.М., Сисоєв П.В., суспільствознавців Пасова Є.І., Пометун О.І., Хуторського А.В. та вчителів-методистів Елухіної Н.В., Гальскової Н.Д., Гез Н.І., Рогової Г.В.

Стисла анотація досвіду: вид досвіду за характером новизни – модифікаційний.

В практичній частині опису досвіду роботи я розглядаю як ﴾на базі аутентичних підручників і матеріалів міжнародної організації Британська Рада﴿ створити умови для формування комунікативної і соціальної компетенції, а також надаю систему вправ для реалізації програм аудіювання, зняття «мовного бар’єру» та вирішення проблем, що виникають при навчанні сприйняття іноземної мови на слух:

  • вправи до прослуховування тексту (підготовчі вправи);
  • вправи в процесі прослуховування аудіотекста;
  • вправи після прослуховування тексту.

Також в роботі я надаю колекцію власних розробок уроків соціокультурної спрямованості.

Результативність впровадження досвіду: учні, які брали участь в апробації даного досвіду, є фіналістами та переможцями Програми обміну майбутніх лідерів (FLEX), займаються дослідницькою роботою в МАН, секції «англійська мова»,  беруть участь в шкільному проекті «Уроки з носіями іноземної мови», співпрацюють з американо-канадським культурно-просвітницьким центром «Нова Надія», мають стабільно високі показники з англійської мови за результатами ЗНО, здобувають вищу освіту та працюють за спеціальностями, пов’язаними з англійською мовою.

Репрезентація досвіду: досвід реалізовано в умовах природного навчального процессу Запорізької спеціалізованої школи I-III ступенів №40 з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Запорізької області та репрезентовано на засіданнях ШМО, РМЦ, на відкритих уроках для вчителів іноземної мови району і області, в роботі педмайстерні, в Інтернет виданнях та на Міській методичній виставці. 



Джерело: https://sites.google.com/site/dosvidroboti2016/
Категорія: Іноземні мови | Додав: ptichechka87 (26.01.2016)
Переглядів: 1959 | Коментарі: 4 | Теги: ЗАНУРЕННЯ В МОВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ, аудіювання, ключові компетентності, КОМУНІКАТИВНА СПРЯМОВАНІСТЬ, МОВНІ ВПРАВИ, АУТЕНТИЧНІ ТЕКСТИ | Рейтинг: 1.0/614
Всього коментарів: 4
4 ksuniaclio  
Цікавий та корисний досвід роботи, який можна використовувати на своїх уроках

3 winston9111  
Запропоновані вправи дійсно допомагають зняти труднощі під час прослуховівання аудіотекстів! Дуже дякую!!!

2 nata_dem14  
Досвід роботи з теми дуже актуальний, має практичне спрямування. Творчих успіхів!



1 klimenko_y  
У Вікторії Володимирівні дійсно є чому навчитися. Бажаю успіху і перемог!!! :)

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024