Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 11:28

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Акмеологічні технології навчання як засіб розвитку та самореалізації творчої особистості учня

Акмеологічні технології навчання як засіб розвитку та самореалізації творчої особистості учня в урочній та позаурочній діяльності з англійської мови

 

Суєтіна Наталія Володимирівна,
вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії

 

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна


Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com

email: nata-suetina2012@yandex.ru
blog: natalasuetina.blogspot.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
      Наданий досвід роботи вчителя висвітлює питання щодо формування в учнів мотивації до успішного навчання шляхом створення ситуації успіху для розвитку кожної дитини, реалізації особистісних, соціальних та професійних якостей в майбутньому, надання учневі можливості відчувати радість досягнення успіху, усвідомлювати свої здібності, повірити у власні сили та розуміти важливість саморозвитку, самовдосконалення та досягти свого акме (вершини) в умовах сучасності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
       Підхід до людини як активного творця свого життя, відповідального члена суспільства змушує переосмислити акценти в навчанні й вихованні підростаючого покоління. Суспільство очікує від школи, що її випускники будуть комунікабельними, креативними, самостійно мислячими особистостями, володіти хоча б однією іноземною мовою, які прагнуть до успіху й уміють самостійно будувати індивідуальну траєкторію розвитку. Акметехнології пропонують практичне рішення питання особистісного та професійного успіху кожного учня.


Науково-теоретична база досвіду
        Теоретичними засадами досвіду є акмеологічні ідеї щодо моделювання і створення гуманної освітньої системи, спрямованої на підтримку  унікальності та самобутності учня Б.Г.Ананьєва, Н.В.Кузьміної,  В.М.Максимової та моделювання педагогічних систем і стратегій досягнення вершин індивідуальності, групової та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів і професійної діяльності вчителів, їхньої творчості в роботах Г.С. Данилової, А.О. Деркача.


Стисла анотація досвіду
           На своїх уроках я застосовую такі педагогічні технології, які дозволяють змінити сам хід пізнавального процесу, а разом з цим - і позицію самого учня, образно висловлюючись, показати двері, але відкрити і увійти в неї учень повинен сам. Такий підхід дозволяє підвищити осмисленість навчання, розвивати здібності учнів, що сприяє самореалізації та забезпечує  особистісний успіх учня. Для розвитку та самореалізації творчої особистості учнів учитель застосовує такі технології навчання:
-    технологія проблемного навчання
-    біодекватна технологія
-    технологія візуального мислення
-    ігрова технологія
-    презентація
-    здоров’язберігаюча технологія
-    технологія групової роботи
-    інтерактивні технології (сінквейн, ребуси, мind-мap).
       З метою пошуку та підтримки талановитих школярів, розвитку інтересу до англійської мови та культури англомовних країн, активізації позакласної роботи з предмету, формування навичок пізнавальної та творчої діяльності, спрямування їх до вершин успіху вчитель залучає учнів до участі  в олімпіадах та інтелектуальних конкурсах з англійської мови. Для оптимального розвитку та самореалізації творчої особистості вчителем була розроблена спеціальна індивідуальна програма навчання зі здібними учнями з англійської мови.
     Я намагаюся розвивати в учнів мотивацію до навчання, активізацію теоретичного і продуктивного мислення, організацію навчально-пошукової діяльності, різних форм самостійної роботи, з урахуванням акмеологічного підходу в розвитку творчих здібностей дітей.


Результативність впровадження досвіду
       Протягом п’яти років мною були проведені дослідження, метою яких було сформувати у самосвідомості особистості учня необхідність його саморозвитку, самоорганізації, самопідготовки, самонавчання, самовдосконалення з метою досягнення свого власного «акме», розкрити творчі задатки дитини з урахуванням її інтересів, потреб, нахилів, психологічних особливостей з урахуванням акмеологічного підходу та формувати позитивне ставлення до навколишнього світу, до людей, до всіх об'єктів освітнього середовища. Результатом є досягнення учнями високих результатів на різних етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад та інтелектуальних конкурсах з англійської мови, подальше навчання моїх випускників в ВУЗах України за спеціальністю “англійська мова”, та проходження навчальної практики в зарубіжних країнах.
         На основі отриманих результатів  я дійшла висновку, що моя робота значно вплинула на практичну діяльність, зокрема на використання акмеологічних технологій у викладанні англійської мови, що сприяє активній взаємодії у сфері «учитель – учень», «учень – учень», «учень - учитель» та поштовхує учнів до самоорганізації, самонавчання, самореалізації.    


Репрезентація досвіду
     Проблема «Акмеологічні технології навчання як засіб розвитку та самореалізації творчої особистості учня в урочній та позаурочній діяльності з англійської мови» викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови школи. В цьому я переконалась на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземної мови, присвяченого даній темі (протокол № 2 від 04.11.2015). На сьогодні розробки моїх уроків з використанням акмеологічних технологій опубліковано на сайті «Учительський журнал - online».  Існує персональний блог учителя “natalasuetina.blogspot.com”, де вчитель розповсюджує практичні наробки з предмету. 

Посилання на матеріали: 

natalasuetina.blogspot.com

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 1138 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/68
Всього коментарів: 3
3 irash-2011  
Очень интересные разработки уроков! Дети, наверное, любят Ваши уроки.Спасибо.

2 kosar1260  
Видно, що вчитель у своєму розвитку не стоїть на місці, використовує інноваційні методики. А це значить, учням цікаво на уроці. Вчимося у Вас.

1 alexandra_m86  
Актуальна тема, дуже корисний досвід!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024