Застосування інформаційних технологій при розв’язуванні комплексних задач

Єгорова Інна Сергіївна
керівник РМЦ вчителів інформатики, учитель інформатики
учитель вищої категорії, старший учитель
Назаренко Тетяна Іванівна
керівник шкільного МО вчителів математичного циклу, учитель математики
учитель вищої категорії, старший вчитель
Ганноцький Тимофій Вікторович, вчитель інформатики

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області
Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна
Адреса: 69035, м. Запоріжжя, вул. Правди, 23,
телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net Сайт: http://classlyceum.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: На сучасному етапі розвитку України відбувається закономірне посилення прикладної освіти. Молоде покоління повинно отримувати знання про сферу діяльності, що сприятиме свідомому і обґрунтованому вибору професії. Розв’язування задач прикладного змісту за допомогою комп’ютера надасть можливість мотивувати, активізувати навчально–пізнавальну діяльність учнів та сприятиме практичному застосуванню набутих знань. На сьогоднішній день зрозуміло, що, по-перше, інформатика потрібна і, більш того, життєво необхідна, а, по-друге, інформаційні технології використовують майже у всіх галузях науки.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: зараз прийшло усвідомлення того, що у викладанні будь-якої дисципліни потрібна система, якась спільна база, відштовхуючись від якої, можна впроваджувати і профільне навчання.У педагогічній та психологічній літературі немає єдиного трактування поняття «задача». Зокрема, М.А.Данилов розуміє під задачею свідоме багатократне виконання подібних дій з метою оволодіння навичками. З точки зору А.В.Єфремова, задача – це інформаційна сукупність зв’язків і залежностей, виражених словами, за допомогою графіків або математичних формул, яка утворює певну ситуацію, що визначає і спонукає розумову діяльність суб’єкта на визначення невідомих компонентів через відомі. У шкільному курсі математики до задач відносять не лише текстові, сюжетні задачі, а й прикладні. Задачі є і об’єктом вивчення, і засобом навчання. Зв'язок математики з іншими дисциплінами – економікою, інформатикою, є важливим засобом реалізації принципу єдності теорії та практики, тобто цей зв'язок повинен мати прикладну спрямованість.
Науково-теоретична база досвіду: Задачі економічного змісту в математиці: Ю.М.Ткач; короткі уроки – швидкий результат: Дженіффер Фултон;, викладання інформатики в комп’ютерному класі: В.А.Урнов; вимоги до організації діяльності щодо професійного удосконалення педагогів розглядаються І. Д. Багаєвою, А. І. Жуком, Н. В. Кузьміною, В. А. Сластьоніним; економіко – математичні методи: елементарна математика і логіка. Методи дослідження операцій: В.А.Абчук;
Стисла анотація досвіду: Практична реалізація досвіду полягає в розробці системи задач прикладного змісту, до розв’язання яких застосовуються інформаційні технології. Розв’язування задач з практичним змістом розвиває інтерес до економічних знань та надає практичне оволодіння розв‘язування комплексних задач за допомогою інформаційних технологій – програма MSExcel.
Досвід з указаної теми є комбінаторним, що полягає у розв’язуванні задач прикладного змісту, застосуванні ІКТ.
Результативність впровадження досвіду: Задачі, запропоновані в даному посібнику, є різноманітними, багаторівневими, інтегрованими завданнями. На уроках математики учням пропонується скласти математичну модель задачі і одержати розв’язання за допомогою програми обробки числових даних MSExcel.Потім пропонуються практикуми, інтегровані завдання та контрольні питання для перевірки знань і умінь.
Репрезентація досвіду: на рівні Запорізького класичного ліцею у формі семінарів і відкритих уроків для вчителів, на засіданнях МО вчителів інформатики і математики на рівні району.
Тегі: моделювання, прикладні задачі, задачі економічного змісту, комплексні задачі, інформаційні технології, математична модель задачі.
Посилання на матеріал: http://egorkais68.wix.com/informatika
|