Провідна педагогічна ідея досвіду: На сучасному етапі розвитку суспільства першочерговим завданням школи є виховання всебічно розвиненої людини. Важливою складовою частиною цього завдання є боротьба за високу якість знань і вмінь учнів, формування навичок самостійної праці, виховання творчої особистості. Роль початкової школи в розв'язанні цього завдання вирішальна. У молодших класах закладаються основи знань, умінь і практичних навичок, які необхідні для дальшого навчання, формуються моральні риси і якості, вміння дітей самостійно оволодівати знаннями, пробуджується інтерес до навчання, до творчих пошуків.
Предмет «Інформатика» в школі починається з других класів. Обов'язково потрібно наповнювати викладання даного предмета теоретичними відомостями, візуальною демонстрацією пояснень і різноманітними завданнями на комп'ютері і без нього. Щоб підвищити «насиченість» дисципліни в умовах невеликої кількості годин відведених на його вивчення, необхідно ретельно продумувати методику підготовки до уроків, подачі матеріалу, систему практичних завдань на комп'ютері. Така робота може стати ще більш цікавою, якщо «перетворити» урок на гру.
Гра розглядається як важливий засіб підвищення інтересу учнів до предмета, отримання навичок роботи в малих групах, а також як один із способів формування почуття відповідальності за свої вчинки.
Особливостями гри для дітей є націленість дитини на самоствердження перед суспільством, гумористична забарвлення подій, прагнення до розіграшу, орієнтація на мовну діяльність.
Використання ігор на уроці інформатики необхідно проводити в початкових так і в старших класах. Найчастіше вчителям самим доводиться виділяти час на пошук і нетрадиційних форм проведення уроків.
Всім відомий факт, що при проведенні ігор діти швидше і легше розуміють і запам'ятовують інформацію. У зв'язку з цим ігри є неодмінною частиною на уроках інформатики.
Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду: У зв'язку з тим, що уроки інформатики стали проводитися в початковій школі, постало питання: в якій формі проводити уроки, які методи і технології краще використовувати при роботі з учнями початкової школи, як зацікавити їх і як зробити урок інформатики по-справжньому цікавим і захоплюючим для молодших школярів.
Науково – теоретична база досвіду: Проблеми використання ігор на уроках початкових класах, їх педагогічне значення досить досконало були розглянуті плеядою вчених: Ш.О. Амонашвілі, М.Т. Бахарєва, Л.С. Виготський, І.А. Кравцова, О.М. Леонтев,В.О.Сухомлинський, С.А Швець, Л.Р. Шпачук, А. Арсірієм, В. Бадером, О.М. Біляєвим, Л.О. Варзацькою, І. Діваковою, Т.К. Донченком, Р.І. Жуковською, Л.С. Ільяницькою, С.О. Караман, М.І. Пентилюком, Т. Чумак, П. Щербанем та іншими.
Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я застосовую різноманітні дидактичні ігри з метою стимулювання пізнавального інтересу молодших школярів на уроці до вивчення інформатики, надаю можливість кожному учневі спробувати себе в різних видах діяльності, гармонійної взаємодії вчителя та учня, створюю найкращі умови для розвитку мотивації творчої, емоційної, експериментальної діяльності учнів, а також сприятливого емоційного поля.
Результативність впровадження досвіду: Наслідок використання дидактичних ігор на уроках інформатики - активність учнів при подачі матеріалу проявляється яскраво, носить тривалий характер й «змушує їх бути активними», а також зростання кількісних і якісних показників підготовленості учнів, їх успішності. Вміння учнів працювати малими групами. Створення збірки дидактичних ігор. Участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Урок ХХІ століття».
Репрезентація досвіду: Досвід був представлений на засіданні методичного об’єднання школи, розглянутий і погоджений на кафедрі «Початкова освіта» в ЗОІППО, розглянутий на семінарі керівників шкільних методичних об’єднань району.
Посилання на матеріал: http://72zp.ucoz.ru/