Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 03:30

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Інформатика

Тестування як сучасний метод навчання. Комплект тематичних тестів та конспектів до них з інформатики за новою та діючою програмами

Тестування як сучасний метод навчання. Комплект тематичних тестів та конспектів до них  з інформатики за новою та діючою програмами

Шпірной Роман Віталійович

вчитель інформатики, спеціаліст другої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Баєва Ірина Володимирівна

Адреса школи: вул. Кронштадтська,17-А, м. Запоріжжя, 69001     

тел.(0612) 32-60-02, факс 32-60-02       

E-mail: shkola37zp@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Охоплення тестовими завданнями усього змісту курсу, що дозволяє використовувати метод тестування в процесі вивчення будь-якої теми й на будь-якому етапі уроку (як під час формування теоретичних знань та практичних навиків, так і під час оцінювання, контролю навчальних досягнень учнів і виявлення  обдарованих та здібних школярів).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Розвиток освіти в Україні передбачає поступове впровадження нового Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти, а також нових навчальних програм з інформатики. Продовжується послідовний процес охоплення комп'ютерним забезпеченням усіх загальноосвітніх закладів, комп'ютерною грамотністю – учнів усіх  ланок загальної середньої школи. 2010-2016 роки є суттєво значущими в цьому напрямку: подальше поступове охоплення комп'ютерною освітою початкової ланки школи (курс «Інформатика» 2-4 класи за новою програмою та новим Держстандартом), курс «Інформатика» (5-9), починаючи з 2013-2014 н.р.).   Цей процес послідовно продовжується. У зв'язку з цим на сучасному етапі відкрилися нові можливості широкого використання тестового методу оцінювання навчальних досягнень учнів не тільки  під час проведення державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, але й з будь-якого шкільного предмету, зокрема (і в першу чергу) з інформатики. Розширюються можливості використання навчальних відеоматеріалів з метою  підвищення ефективності роботи з усіма групами учнів, зокрема зі здібними та обдарованими.

Науково-теоретична база досвіду:

        Учитель базує свою діяльність на провідних  принципах дидактики: науковості,  доступності, послідовності, наочності, а також на принципі свободи вибору, принципі діяльності, принципі зворотного зв'язку. Вивчення  різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів тестування за можливостей використання інформаційно-комп'ютерних технологій та інформаційно-комунікаційних  технологій  визначило вибір теми і  послідовну розробку основного змісту  матеріалів досвіду  вчителя з метою реалізації у педагогічній діяльності провідної мети предмету «Інформатика» та його освітніх, розвивальних і виховних цілей. За допомогою тестових питань  відкритого типу, закритого типу,  завдань на відповідність, упорядкування, завдань з використанням схем та малюнків є можливість

  • передати знання та інформацію;
  • поставити завдання під час виконання практичних робіт;
  • узагальнити і повторити  вивчені  інформаційні блоки;
  • перевірити і оцінити навчальні досягнення учнів практично на всіх етапах уроку;
  • здійснити  шляхом розробки  тестових завдань особистісно орієнтований підхід у навчанні  учнів певного класу,  кожного учня класу.

Використання роликів, створених на базі завдань ІІ етапів олімпіад 2013, 2014 р.р., виконує  функцію демонстрації можливостей  програм у великому обсязі, сприяє  індивідуалізації та диференціації навчання на особистісно-орієнтованій основі, забезпечує складність виконуваної учнями роботи, надає  можливість вчителю приділяти увагу окремим учням під час уроку, підвищує ефективність роботи з обдарованими та  здібними учнями.               

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.

Методичні матеріали навчання інформатиці шляхом тестування розроблені  вчителем на базі тестової оболонки MyTestX, пропонують подання матеріалу нової програми 5-6 класів та діючої програми 9-11 класів.   Шляхом відповіді на тестові запитання, виконання графічних завдань, завдань послідовності, питання на вибір області малюнка, створення кросвордів, здійснення (проведення) аналізу, порівняння, узагальнення, питання на співвідношення, вибір одного або введення текста  школярі  краще й швидше засвоюють програмний матеріал, і мають змогу перевірити свої знання. Учні працюють з тестами як  у обмеженому часі, так і у вільному режимі. Мають змогу звертатися  за консультацією до педагога і редактора, виконуючи записи у зошитах тощо. Багато питань тестів є практичними завданнями. Методичні матеріали, розроблені вчителем, дозволяють  підвищити об'єктивність, точність оцінювання навчальних досягнень учнів  майже на всіх етапах навчання. Ефективною є групова робота під час виконання  завдань (відкривається можливість працювати з учнями, які мають утруднення у засвоєнні матеріал). У той же час, здібні та обдаровані учні мають змогу отримувати завдання  вищого рівня складності, на випередження. Таким чином  ефективніше використовується час уроку, час домашньої роботи з учнями –майбутніми учасниками конкурсів та олімпіад. Розроблені вчителем завдання  слугують формуванню загальних, спеціальних компетенцій, а також компетенцій самостійності, творчості у розв'язанні певних навчальних завдань. При роботі учнів з тестами вчитель бачить і контролює хід виконання ними завдань у себе на сервері. Автоматичне зберігання результатів роботи дає можливість педагогу  відстежувати  обсяг зробленого учнями та динаміку опанування навчальним матеріалом.

Пропонуються  до розгляду

  • комплект тематичних тестів з інформатики (з конспективним матеріалом) за двадцатьма темами для учнів 5,6 класів (за новими програмою та Держстандартом) і для учнів 9-11класів (за діючими програмами та Держстандартом);
  • відеороліки (30-40 хвилин відео) на базі завдань районних етапів олімпіад з інформатики 2013, 2014 р.р.

Результативність впровадження досвіду

Запровадження цієї методики дозволило  досягти значного підвищення результатів навчальної діяльності учнів та зацікавленості учнів предметом, а також слугує досягненню  точності  та об'єктивності оцінювання результатів засвоєння  навчальної програми учнями. Учні загальноосвітньої  адаптивної школи посідають протягом останніх 4-х років У - ІУ  місця в  районному  етапі  олімпіаді з інформаційних технологій.

Репрезентація досвіду

Напрацювання вчителя можуть бути використані  колом викладачів школи району, міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався  та доповнюється і видозмінюється вчителем протягом 4-х років, перевірений в роботі з учнями.

Тегі: відеороліки практичних робіт на базі завдань олімпіад, «комплект тематичних конспектів та тестів  з інформатики», «тематичні тестові завдання», «тематичні тестові завдання з інформатики, 5,6 класи»; «тестові завдання з інформатики для учнів 9-11 класів».   

Матеріали розміщені на сайті школи № 37: https://yadi.sk/d/y1hsCbM3n6UNP

 

Категорія: Інформатика | Додав: jenya2016 (25.01.2016)
Переглядів: 2058 | Коментарі: 27 | Рейтинг: 1.0/445
Всього коментарів: 271 2 »
27 roman_vitalich  
Додаю відео про роботу з тестами. Всього розроблено біля двох десятків тематичних тестів, деякі є тут  https://yadi.sk/d/k8Jx8muEoL5VW

25 roman_vitalich  

23 roman_vitalich  
Шановні відвідувачі,
 
дивіться відео ролики в коментарях, вони і є основними матеріалами для презентації на виставці.
  
З повагою, автор.

26 velka  
Роман Віталійович, зіткнулась з проблемою складання Ваших тестів, якщо у Вас є відповідний відеоматеріал, додайте його будь ласка,буду вдячна ))))

22 venik325502ru  
Роман Витальевич, выложите пожалуйста  Word демография, многое постепенно забывается, а в этой работе есть практический все по ворду.

24 roman_vitalich  
Это да, содержательная работа, но в том заслуга не моя. Разрабатывает задания для районных этапов олимпиад наш Институт усовершенствования учителей.
Выложу, но уже завтра. Напоминаю Вам мое мыло,
roman_vitalich@mail.ru Пишите сюда, если что нужно.

20 poraskunvalery  
Роман Витальевич    мне нравились уроки по Microsoft Publisher и Access например.

19 czar101  
На личном опыте говорю, по данным видеоматериалам очень легко осваивать новые программы. Но, Роман Витальевич, а почему так мало видео? Ведь в школе, мы все темы по ним проходили, мне нравились уроки по Microsoft Publisher и Access например.

21 roman_vitalich  
Благодарю Вас, Богдан. А отчего так мало выложил, так то из чувства меры)

16 poraskunvalery  
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ  ЭТО НАДО

15 natali_fomina  
Чи плануєте ви створити таку ж саму навчальну програму для інших програм Microsoft office?

17 roman_vitalich  
    
Вітаю Вас, Наталія. Шкільноюпрограмою передбачено освоєння навичок роботи у чотирьох редакторах Microsoft
Office, а саме: Word, PowerPoint, Excel та Access. По них проходять змагання
навичок дітей і швидкостей комп'ютерів на олімпіадах. Розробкою практичних
завдань для цих чотирьох редакторів Office та інших програм я і займаюся. Редактори Publisher та Outlook передбачені шкільною програмою на рівні знайомства з їх інтерфейсом, призначенням і можливостями.
      Чи відповів я на Ваше запитання і чи правильно його зрозумів?


18 natali_fomina  
Так. Дуже дякую. Успіхів в конкурсі!

14 roman_vitalich  
Шановні відвідувачі, дивіться відео ролики в коментарях, вони і є основними матеріалами для презентації на виставці.
З повагою, автор

11 roman_vitalich  

1-10 11-19
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024