Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:03

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Інформатика

Створення ситуації успіху на уроках інформатики
Створення ситуації успіху на уроках  інформатики

Мартиненко Людмила Володимирівна
вчитель інформатики, вища категорія, звання «учитель-методист» 

Запорізький ліцей № 34   Запорізької міської ради   Запорізької області
Директор:   Дацінько Євдокія Григорівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 8
Телефон: (0612) 67-04-16
Email:  zplicey34@mail.ru
Сайт: http://zplicey34.at.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду. Одним з основних завдань   учительської діяльності  є створення умов   надання можливості кожному учню  для самореалізації, розкриття нахилів, здібностей,  відчуття радості від досягнення успіху, віри у власні сили. Аналізуючи теоретичне підґрунтя технології створення «ситуації успіху» при навчанні інформатики, можна виділити основні напрямки роботи:
* створення методичних та дидактичних матеріалів завдань для практичного засвоєння з максимальним урахуванням віку вихованців;
* диференціація і індивідуалізація навчання; 
* особистісно-орієнтовна спрямованість навчання;
* запропонування таких видів творчих робіт: малюнок, створений у будь якому з графічних редакторів; презентації на різні  тематики;
* впровадження в навчальний процес проектних технологій.
         Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
   Сучасне суспільство пред'являє нові вимоги до покоління, яке вступає в життя.  У «Національній Доктрині розвитку освіти» зазначено, що система освіти має забезпечувати «…підготовку людей високої освіченості й культури, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, мобільності в освоєнні та впровадженні новітніх та інформаційних технологій». Ні в кого не виникає сумніву, що прогрес цивілізації залежить від дітей: юних математиків, програмістів, художників, музикантів, спортсменів, письменників, поетів, екологів, тощо. Актуальність вибору теми зумовлена необхідністю пошуків нових оцінок, підходів, проявів гнучкості думки й оперативності вчителя та учнів.   Головний зміст діяльності вчителя навчального закладу полягає в тому, щоб кожний учень був успішним, це сприяє розвитку впевненості в собі, підвищенню самооцінки, розвитку почуття власної значимості. Основним механізмом у розв’язанні цього завдання стає створення ситуації успіху. Успіх усвідомлюється учнем в процесі придбання соціального досвіду й досягається нею за рахунок докладених зусиль і старань.      Досягнення успіху в будь-якій діяльності завжди сприяє самоствердженню особистості, появі віри в себе, у свої можливості, в успішне становлення в соціумі. 
    Науково-теоретична база досвіду
    За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Педагогічний досвід базується на впровадженні основних засад програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та на   використані основоположної ідеї  науковців та практиків: Анджейчак А .С. «Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості дитини в освітньо-виховних закладах» та Хохліної О. М. «Методика формування загальних інтелектуальних здібностей дитини». Життєтворчість розуміється дослідниками (В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та ін.) як духовно-практична діяльність особистості, спрямована на творче проектування і здійснення свого життя. Розроблюючи, коригуючи і здійснюючи свій життєвий сценарій, особистість оволодіває мистецтвом жити, в основі якого лежать засоби, методи і технології життєтворчості. Український вчений І. Єрмаков, один із розробників наукових та практичних засад педагогіки життєтворчості, стверджує: «Кожна дитина – проект світу. І несе вона в собі особливу місію. У цих глибоких за змістом словах закладено суть педагогіки життєтворчості, яка спрямована в XXI ст., коли перед людством постає завдання – створити собі нову сутність, оскільки бути людиною – означає стати нею, і це – нескінченний процес самотворення».
    Стисла анотація досвіду
    У своїй роботі я пропоную розглянути поняття технології «створення ситуації успіху», основою якої є особистісно-орієнтований підхід до процесу навчання і виховання на уроках  інформатики.   На своїх заняттях використовую як стандартні форми організації навчально-виховного процесу, так і  інтерактивні,  щоб кожний урок перетворився на урок-мислення, урок-спілкування, урок-діалог, урок-пошук, урок-творчість. Аналізуючи теоретичне підґрунтя технології створення «ситуації успіху»,  я виділила основні правила,  дотримуючись яких вчитель досягне результатів при навчанні інформатики:
1.   Ситуація успіху – це задоволення від  кінцевого  результату навчально-практичної діяльності учня (створення малюнка,   бази даних, вирішення проблемної  ситуації в електронних таблицях, складання програм в середовищі Pascal, тощо).
2.  Дати можливість кожному учню, навіть із слабо сформованими навичками навчальної діяльності, працювати на будь-якому рівні складності і творчості, відчути радість досягнення успіху, повірити у власні сили, дати зрозуміти, як потрібно працювати, щоб досягти  успіху. 
3. Треба використовувати відомі  вирази типу:
* у тебе все вийде, це дуже важливо….
* ти можеш зробити таку справу, бо у тебе…..
* сміліше, саме ти зробиш таку справу, бо….
* ця частина роботи у тебе вийшла дуже гарно….
    Розробка практичних робіт спрямована на те, щоб учні оволодівали знаннями в результаті пошуків на рівні, який вони обрали для себе.
     Результативність впровадження досвіду
   Досвід може бути визнаний перспективним, оскільки досягнуті  достатньо високі результати навчання та розвитку учнів:
1.  Протягом  останніх  років ліцеїсти  займають призові місця у ІІ та ІІІ етапах  Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики, інформаційних технологій та є призерами різноманітних конкурсів з інформатики
2. За останні роки зросла зацікавленість предметом учнів закладу:
   - учні ліцею приймають активну участь у позакласних заходах з інформатики (інформаційні декади, тижні інформатики,  учнівські конференції).
3.  Протягом  останніх  років ліцеїсти  займають призові місця у ІІ та ІІІ етапах  Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики, інформаційних технологій та є призерами різноманітних конкурсів з інформатики 
4. Результатом моєї педагогічної діяльності за період 2013-2015  років є 100% успішність і зростаючий відсоток  якості знань учнів з інформатики та інформаційних технологій.
        Репрезентація досвіду
   Розробки практичних робіт з тем: «Електронні таблиці», «Графічний редактор», «Побудова та організація комп’ютерних мереж» були розглянути на семінарі-практикумі з профільного навчання для вчителів інформатики  Шевченківського району. Окремі розділи роботи «Створення ситуації успіху»  обговорені на засіданні методичного об’єднання вчителів математики, економіки та інформатики  в Запорізькому ліцеї № 34; про зміну ролі вчителя по відношенню до учнів з метою формування їх навчальних компетентностей доповідалось на засіданнях педагогічних рад Запорізького ліцею №34, присвячених темам  “Формування навчальної компетенції учнів” (березень, 2010 року) та “Використання системи профільного навчання в НВП” ( листопад, 2012 рік); шкільному психолого-педагогічному семінарі «Створення ситуації успіху під час НВП»(листопад 2014),
    Посилання на матеріал:  
 https://drive.google.com/file/d/0B-K4nrHSya2zV0pFRldoNUZNYnM/view?usp=sharing

 

 

Категорія: Інформатика | Додав: shevchenko (24.01.2016)
Переглядів: 1035 | Коментарі: 1 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/125
Всього коментарів: 1
1 martinenkolv   [Матеріал]
Шановні члени журі! Посилання в роботі, на жаль, працюють тільки тоді, якщо розміщений файл за посиланням скачати у форматі  Word.
З повагою, автор.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020