Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:17

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Інформатика

Розвиток творчої активності учнів на уроках інформатики

Розвиток творчої активності учнів на уроках інформатики

Олійник Ірина Геннадіївна, вчитель інформатикивищастарший вчитель

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
 
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  
 
 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Виховання особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, вміє творчо застосовувати набуті знання, здатна самостійно мислити та приймати сміливі нестандартні рішення, генерувати оригінальні ідеї, здобувати інформацію з різних джерел. Створення умов для самореалізації, самовдосконаленні знань та вмінь, розкриття  й  розвитку навчально-пізнавальних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасному суспільству потрібна вільна творча особистість, здатна самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати нестандартні рішення (на відміну від людини-виконавця). Особистість опинилася у ситуації досить жорстких вимог як до загальноосвітньої, так i допрофесійної підготовки. Основними критеріями оцінки професійної діяльності на сучасному етапі є освіченість та компетентність. Першочергова роль відводиться компоненту технологічної підготовки, формуванню якого сприяють такі якості особистості, як інтелектуальна активність, творче мислення, впевненість у собі, ініціативність, здатність до виправданого ризику, адекватна самооцінка, готовність до співпраці, мотивація досягнення, висока працездатність. У зв’язку з цим усе більшої практичної значущості набуває залучення учнів до творчої активності.

Науково-теоретична база досвіду: Основою досвіду стала концепція розвитку творчої особистості учнів Л. Виготського, головні аспекти праць А. Маслоу, К. Роджерс, Е. Фромм, А. Брушлінський, Г. Балл.

Стисла анотація досвіду: Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Одним із провідних завдань досвіду є практико – діяльністний підхід у навчанні, тобто навчання дітей вчитися через ключові компетентності (знання, уміння, навички), які пов’язані з особистим досвідом дитини та ставлення її до процесу навчання. Тому спрямовую свою діяльність на вирішення наступних задач:

       - забезпечити високий інструментальний рівень знань учнів,

       - розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи;

       - залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності;

       - формувати навички  дослідницької діяльності,

       - розвивати логичне мислення;

       - грамотно працювати з інформацією.

Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблеми, що виникла, до організації своєї діяльності. Інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості.

На практиці використовую інформаційно-комунікативні технології на різних етапах уроку. Безумовно електронні засоби навчання дають унікальну можливість  продемонструвати процеси, алгоритми. Учні розробляють тести, створюють  слайди малюнків, схем, діаграм, таблиць.

Крім того, широко використовую програмні засоби навчання, відеоролики, комп’ютерні  програми.  Використання Інтернету є  невід’ємною частиною навчального процесу. Учні користуються Інтернетом  при підготовці доповідей, повідомлень, рефератів.

Завдяки інтерактивним формам навчання, учень з пасивного слухача перетворюється на активного учасника навчального процесу. Як відомо, навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Відбувається колективне, групове, індивідуальне навчання у співпраці. Проблемне навчання сприяє розвитку мислення  та  творчої пізнавальної діяльності учнів.     

Для формування  та розвитку  критичного мислення  методичні прийоми (мозковий штурм, асоціативний кущ, сенкан, вірю-не вірю, розминка, ключові слова, метод прес), які  застосовую на різних етапах уроку.

 З метою формування творчої особистості розробляю дидактичні матеріали до уроків, завдання для перевірки знань.       Домашні завдання намагаюсь урізноманітнювати, додаючи творчість. Так, учні готують повідомлення з різних джерел інформації,  збирають добірки фото та відео матеріалів. З кожним роком ці завдання ускладнюються відповідно до вподобань і здібностей учнів. Це можуть бути  рекламні проекти, ребуси,  кросворди, складання задач, проблемних запитань, створення відео та аудіозаписів.

У практиці використовую дослідницькі, творчі, ігрові, інформаційні, практико-орієнтовані проекти.

Також  створюю презентації для конкретного уроку,  де матеріал викладаю в певній послідовності тому для виставки підготувала розробку презентацій до теми «Опрацювання тексту на комп’ютері» для 4 класу за підручником А.В. Ломаковської, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінда «Ступеньки к информатике» за Новим Державним Стандартом та дидактичні матеріали для практичної частини уроків.

Результативність впровадження досвіду:  Творче використання інформаційних технологій дозволило підвищити інформаційну культуру учнів,  активізувати учнів в процесі навчання, що призвело до виникнення стійкого інтересу до предмета. За допомогою моніторингу навчальних досягнень встановлено, що показники якості знань підвищились до 80%, зріс рівень навчальних досягнень, якість вмінь та навичок. Успішність 100%.   Учні посідають  призові місця на олімпіадах, Міжнародному конкурсі «Бобер», вміло створюють мультимедійні презентації, беруть активну участь у шкільних, районних та міських заходах.

Репрезентація досвіду: навчальний заклад, РМЦ (семінари, конференції, відкриті заходи).

Посилання на матеріал http://oig59.blogspot.com/

Категорія: Інформатика | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1071 | Рейтинг: 1.0/146
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020