Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:15

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Інформатика

Органзація самостійної пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики та при викладанні курсу «Оператор комп’ютерного набору»

Органзація самостійної пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики  та при викладанні курсу «Оператор комп’ютерного набору» як умова формування навчально-пізнавальних компетентностей

Точилина Вікторія Володимирівна

учитель інформатики, дисципліни «Оператор комп’ютерного набору», спеціаліст другої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Череповська Ольга Василівна

Адреса: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, тел. (0612)34-35-33 

E-mail: Schoolzp78@ukr.net

 
 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Проблема організації  пізнавальної самостійної  діяльності завжди була в центрі педагогічних пошуків.  Активізація самостійної пізнавальної діяльності забезпечує підвищення якості загальноосвітньої і професійної підготовки школярів,  дозволяє здійснювати формування навчально – пізнавальних компетентностей учнів.

Провідною ідеєю досвіду вчителя  Точиліної В.В. «Органзація самостійної пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики та при викладанні курсу «Оператор комп’ютерного набору» як умова формування навчально-пізнавальних компетентностей учнів»   є впровадження на  уроках  інформатики та при викладанні курсу «Оператор комп’ютерного набору»  системи завдань для  організації самостійної пізнавальної діяльності учнів на різних етапах уроку.  У роботі  розкривається роль самостійної  пізнавальної  діяльності учнів,  що  надає учням можливість опановувати навчальним матеріалом у власному темпі. В досвіді зазначено роль учителя, який виконує роль  консультанта,  фасилітатора, що  дає можливість учителю реалізовувати індивідуальний підхід до учнів різного рівня пізнавальних можливостей.

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду: Актуальність роботи зумовлена  необхідністю активізації  пізнавальної активності школярів за допомогою використання різних видів самостійних робіт. Практика переконує, що рівень сформованості самостійності учнів є недостатнім. Тому залишається актуальними подальше вдосконалення змісту, форм, методів і засобів навчання, які спрямовані  на реалізацію у навчально-виховному процесі принципу самостійності.

Активізація самостійної пізнавальної діяльності учнів – це керівництво процесом самостійного навчального пізнання за допомогою педагогічно обґрунтованої цілісної дидактичної системи, яка спрямована на створення сприятливих внутрішніх мотивів навчання та зовнішніх умов взаємодії вчителя і учня з метою високоякісного засвоєння системи знань, формування творчої активності як якості особистості.

В  ході самостійної роботи учні розвивають ті пізнавальні здібності, здобувають і удосконалюють ті уміння і навички, без яких неможливо оволодіння знаннями як у школі, так і в житті.

Науково-теоретична  база досвіду: Теоретичною базою досвіду є    наукові праці, в яких розкриваються    організаційно-педагогічні умови самостійної пізнавальної діяльності учнів Бабанського Ю. Б., Олійника П.М., Рибальського В.І.,  Ярмаченка М.Д.; питання педагогічного керівництва самостійною роботою  Новикова А.Є., Жарова Л.В., Шаталова В.Ф., Задорожної  Л. В., Лустенко І.І. та інш

Стисла анотація  досвіду: В досвіді  зазначено, що головна  особливість   сучасної освіти   полягає в зміщенні акценту з накопичування нормативно визначених знань, умінь і навичок до формування й розвитку в учнів здатності практично діяти, застосовувати індивідуальні техніки і досвід успішних дій у ситуаціях професійної діяльності та соціальної практики .  Формування пізнавальної самостійності можливо лише при здійсненні самостійної навчально-пізнавальної діяльності.  

В роботі  Точилиної  В.В.  містяться практичні матеріали щодо запровадження    різних  видів самостійних завдань, які передбачають діяльність учнів на різних рівнях пізнавальної самостійності :  репродуктивному  (початковому) рівні самостійності, який проявляється, коли учень самостійно відтворює відомості отримані від вчителя, наслідує дії вчителя, розвязуючи завдання по аналогії, відтворює завчені знання; варіативному  рівні  самостійності; частково-пошуковому (системному ) рівні  та творчому  рівні, який  проявляється у здатності учня до самостійної постановки навчальної проблеми, визначення інтелектуальних та практичних завдань, складання плану діяльності, постановки гіпотез і їх перевірки, що реалізується у учнівській проектній діяльності.

Точилина В.В.  підкреслює, що система самостійних пізнавальних завдань дозволяє реалізовувати індивідуальний підхід до учнів різного рівня пізнавальних можливостей.  В роботі містяться дидактично-методичні матеріали, інструктивні карти до самостійних робіт, матеріали до організації  діяльності учнів із створення учнівських проектів, реалізації інтерактивного навчання.

Результативність впровадження досвіду: Високі показники навченості  при вивченні  інформатики та дисципліни «Оператор комп’ютерного набору»,  активність учнів щодо участі у Міжнародному конкурсі «Бобер»

Репрезентація  досвіду: Поширення досвіду через роботу у  шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів інформатики. 

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0ByE1cWW69lSQY19xU0VOWEtTXzA&usp=sharing

Категорія: Інформатика | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 799 | Рейтинг: 1.0/124
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020