Організація індивідуальної, групової, колективної роботи на уроках інформатики
Патрушева Ірина Анатоліївна,
заступник директора з НВР, вчитель інформатики вищої категорії
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює аспекти організації індивідуальної, групової, колективної роботи на уроках інформатики, теоретично обґрунтовує шляхи їх вдосконалення.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Конструюючи урок, сучасний учитель має враховувати не лише особливості змісту навчального матеріалу, а й закономірності його засвоєння і процесу навчання. Зміст освіти стає надбанням учня лише у процесі його власної активної діяльності, яка відбувається на підставі певних принципів. Ця практика повинна бути раціонально побудована, виявлятися у певних організаційних формах. Форма щодо процесу навчання – це спосіб, характер взаємодії педагога та учнів, учнів між собою, учнів з матеріалом навчання. Вона безпосередньо впливає на продуктивність навчання так само, як методи і засоби, тому потребує варіювання, удосконалення з боку педагога. Саме можливості цих змін потребують ретельного вивчення та аналізу, що зумовило вибір поданої теми.
Науково-теоретична база досвіду
Протягом століть школа накопичила значний досвід навчання дітей. Чимало педагогів досліджували форми навчання, зокрема І.М. Чередов, В.К. Дьяченко та ін.. Як свідчить педагогічна література, існують різні погляди на сутність, ефективність застосування різних форм навчання. Проте і досі немає одностайності щодо вирішення зазначеного питання. З метою підвищення освітнього рівня школярів аналізуються та вдосконалюються традиційні форми, здійснюється пошук нових форм навчання.
При цьому деякі вчені педагоги, а саме М.І. Махмутов, зазначає, що у педагогіці є необхідність вказати на різницю двох схожих термінів «форма навчання» і «форма організації навчання». Перший термін означає колективну, фронтальну та індивідуальну роботу учнів на уроці, а другий – який-небудь вид заняття (урок, екскурсія, факультативне заняття, екзамен, гурток, олімпіада та ін.).
Пропонуємо розглянути різні форми навчання на уроках інформатики у сучасному аспекті.
Стисла анотація досвіду
У поданому досвіді розглядаються відмінності термінів «форма навчання» і «форма організації навчання», висвітлюється система навчальної діяльності учнів на уроках інформатики, досліджуються недоліки та переваги кожної з видів діяльності, визначаються типові завдання взаємодії учня з комп’ютером при організації колективної, групової та індивідуальної форм навчання.
Результативність впровадження досвіду
Мною були, протягом п’яти років, проведені дослідження, метою яких було вивчення умов ефективного застосування колективної, групової та індивідуальної форм навчання на різних етапах уроку інформатики.
Я дійшла висновку, що ідеальної форми навчання не існує. Лише раціональне поєднання всіх трьох форм у процесі навчання інформатики сприяють підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, суттєво впливає на зміст, методи і засоби навчання.
Репрезентація досвіду
Проблема організації індивідуальної, групової, колективної роботи на уроках інформатики викликає зацікавленість у вчителів інформатики Ленінського району. В цьому я переконалась на практико-орієнтованих методичних навчань для вчителів інформатики м. Запоріжжя у 2015-2016 н.р., присвячених даній темі.
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RLTBRZGhpN0EzU1E&usp=sharing
|