Міжпредметні зв’язки та роль природничих наук у формуванні системи знань з інформатики
Савченко Ольга Борисівна,
вчитель інформатики, спеціаліст
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює інтеграцію міжпредметних зв’язків на уроках інформатики та вплив природничих наук на формування системи знань з інформатики.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність проблеми в наш час обумовлена рівнем розвитку науки, на якому яскраво виражена інтеграція природничо-наукових, технічних, суспільних знань.
Науково-теоретична база досвіду
Аспекти міжпредметних зв’язків на уроках інформатики, особливості організації та проведення інтегрованих уроків висвітлюються у наукових здобутках відомих сучасних вчителів Копняк Н.В., Максимова В.М., Лошкарьова Н.А, Самойленко Н.А., Семко Л.П., Підгорна Т.В., Кобильник Т.П. Так В.М. Максимова означує міжпредметні завдання як завдання, які вимагають залучення знань з різних дисциплін, або завдання, складені на матеріалі одного предмету, які використовуються з певною пізнавальною метою при навчанні іншого. Г.М. Добров виділяє «три типи механізмів міжнаукової взаємодії»: дія однієї з наук на традиційні об’єкти іншої науки; вивчення одного і того ж об’єкта двома різними науками; дослідження проблем одних наук за методами іншої.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках я впроваджую інтеграцію міжпредметних зв’язків, застосовую завдання природничого змісту.
У досвіді розкрита сутність міжпредметних зв’язків, шляхи інтеграції їх на уроках інформатики, дидактичні завдання природничого змісту та їх вплив на формування системи знань з інформатики.
Результативність впровадження досвіду
Вже другий рік впроваджую міжпредметні зв’язки на уроках інформатики, мета яких дослідити формування системи знань з інформатики на основі використання міжпредметних зв’язків з природничих наук. Застосовую завдання для учнів, демонстрації для пояснення матеріалу, приклади природничого змісту - фізики, математики, географії, хімії переважно для учнів сьомих, дев’ятих класів.
Я дійшла висновків, по-перше, що виконання таких завдань мотивує учнів до виконання навіть складних завдань, які отримують новий спосіб розв’язання завдання, сприяє формуванню знань з інформатики та формуванню інформативної компетентності учнів. По-друге, інтеграція міжпредметних зв’язків є необхідною складовою процесу навчання, саме завдяки їй закладається «фундамент для будівництва» знань з інформатики.
Результати роботи підтверджують вибір та актуальність теми, учні діляться враженнями, демонструють розв’язки задач різними способами, самостійно аналізують та виявляють раціональний спосіб, віддають перевагу комп’ютерним програмам опрацювання даних, використовують їх у виконанні домашніх завдань з математики, фізики, хімії, географії, економіки.
Репрезентація досвіду
Проблема викликає зацікавленість у вчителів інформатики, математики та фізики. В цьому я переконалась на засіданні методичного об’єднання математики та інформатики ЗК «Елінт».
Посилання на матеріали:
https://drive.google.com/folderview?id=0B0uDsNdOUvmMQVFxNlN2LUhoOEE&usp=sharing
|