Збірник методичних матеріалів з економіки для роботи з обдарованими учнями в загальноосвітніх закладах нового покоління
Загідуліна Наталія Георгіївна
викладач економіки, вища категорія
Запорізька суспільно-гуманітарна гімназія№27 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса гімназії: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 15-а, т.34-22-91
Директор гімназії: Гашенко Людмила Дмитріївна
e-mail:ogg27@ukr.net
gimnasiya 27.at.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Вивчення економіки в навчальних закладах нового покоління має забезпечувати розвиток економічної культури, економічного мислення учнів, навчити їх критично мислити, самостійно набувати, засвоювати і застосовувати економічні знання, спостерігати і пояснювати сучасні економічні явища. Залучення учнів до дослідницької діяльності в галузі економічної науки дає можливість розвинути ті здібності, які допомагають швидко та якісно здобувати теоретичні знання та використовувати їх у практичній діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність економічної освіти і виховання школярів у наші дні обумовлена необхідністю їх адаптації до соціально – економічних умов життя, підвищеними вимогами до особистих якостей майбутніх кадрів ринкової економіки – їх активності, самостійності, компетентності, діловитості, відповідальності. В сучасних умовах розвитку суспільства та становлення ринкової економіки успіх кожної людини, а отже, і суспільства в цілому можливий лише в тому випадку, коли більша частина людей свідомо, виходячи з особистого досвіду та враховуючи властиві їй особливості, буде діяти відповідно до об’єктивно існуючих економічних закономірностей. Забезпечення майбутнього держави в нових ринкових умовах складають нові вимоги до підготовки молодого покоління до економічних взаємовідносин, що є можливим за умови вивчення теорії та практики формування економічних знань старшокласників у процесі навчання.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичну та дидактичну базу досвіда визначили дослідження зарубіжних та вітчизняних вчених, які мають особливе значення для формування економічних знань і мислення учнів: В. Афанасьєвої, Ю. Васильєвої, О. Вощенкової, Н. Гордієнко, В. Дудика, М. Єрмоленко, Н. Кулакової, Н. Лебедєва, Г. Романової, І. Рябової, І. Сасової, Б. Щемякіна й інших.
Стисла анотація досвіду: Застосування дослідницького підходу в навчанні спрямоване на становлення в школярів досвіду самостійного пошуку нових знань і використання їх в умовах творчості, на формування нових пізнавальних цінностей учнів і збагачення їх пізнавальної ціннісної орієнтації. Тому навчання в значній мірі стає таким, що ініціюється учнями, які засвоюють новий досвід, у тому числі і дослідницько-пізнавальний.
Результативність впровадження досвіду: через написання та результативний захист бізнес-планів, дослідницьких робіт МАН, районних та обласних олімпіад, економічних ігор та конкурсів.
Репрезентація досвіду: Досвід вчителя апробовано і репрезентовано в системі навчально-виховного процесу гімназії №27, в роботі районного та шкільного МО, під час навчання на курсах підвищення кваліфікації при КЗ ЗОІППО 2013р, на Всеукраїнському сайті «Учительський журнал он-лайн» видавничої групи «Основа».
Тегі: економічна освіта, економічна компетентність, економічні знання, формування нових пізнавальних цінностей, технологія, педагогічна технологія, процес навчання, підготовка молодого покоління, наукове мислення старшокласника, процес пізнання, формування економічних знань,ефективність навчального процесу.
|