 |
Рабінович Жанна Аркадіївна,
вчитель економіки, спеціаліст вищої категорії, «вчитель – методист»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченка
Директор: Андрієнко Оксана Володимирівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграда, 11
Телефон: (0612) 62-40-62
е-mail: znz1_im.shevchenko@ukr.net
Сайт: http: school1.edukit.zp.ua/
|
Провідна педагогічна ідея досвіду
Ефективність вивчення економіки підвищиться, якщо в процесі її викладання використовувати логічні схеми-конспекти алгоритмів як зорові опори з метою упорядкування навчальної інформації, оптимізації та інтенсифікації навчального процесу, набуття учнями вмінь і навичок здійснювати різні розумові операції, розвитку логічного, абстрактного, аналітичного, асоціативного мислення, міцнішого засвоєння знань.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність роботи зумовлюється потребами самого життя. Через перевантаження навчальних програм та мінімізації часу навчання виникає проблема часових затрат на їх засвоєння, яка певною мірою може бути вирішена шляхом використання логічних схем-конспектів-алгоритмів (ЛСКА); У зв’язку з тим, що зміст курсу «Економіка» насичений великою кількістю економічних понять і зв’язками між ними, перед учителями стоїть завдання не тільки навчити користуватися формулами, таблицями, схемами та алгоритмами розв’язування задач, а й допомогти учням їх запам’ятати.
Науково-теоретична база досвіду
Науковим ґрунтом роботи стали праці вчених - психологів Л.Виготського, П.Гальперіна, дидактів Ю.Бабанського, М.Скаткіна; праці педагогів Я.Коменського, І.Песталоцці, К.Ушинського, А.Макаренка та інших, у яких йдеться про ефективні шляхи пізнання дійсності та засоби розвитку всіх видів мислення за допомогою абстрактної наочності, розглядаються різні способи структурування навчального матеріалу для ефективнішого його сприйняття, засвоєння та запам'ятовування.
Стисла анотація досвіду
Засвоєння фундаментальних знань про економічне життя суспільства, відображених у основних економічних категоріях, законах, закономірностях – одна з цілей вивчення курсу «Економіка» в 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів. Пояснюючи нову тему, пропоную учням структурувати навчальний матеріал самостійно і, використовуючи ІКТ, скласти логічну схему, таблицю взаємозв’язків економічних категорій. З представлених на наступному уроці робіт, після колективного обговорення, учні вибирають найбільш вдалі. Таким чином складається колективний довідник. Учні, що мають менше здібностей до навчання, мають можливість користуватися цим довідником для розуміння і запам’ятовування навчального матеріалу. Такий підхід до вивчення економіки формує в учнів навички самостійної роботи з навчальною літературою, виробляє уміння робити висновки, прищеплює навички алгоритмічної культури. Логічні схеми-конспекти-алгоритми надані у додатках можуть бути використані вчителями економіки задля досягнення педагогічної ефективності.
Результативність впровадження досвіду
Практичне значення роботи визначається її спрямованістю на підвищення ефективності викладання економіки в 11 класі за стандартним рівнем загальноосвітньої школи. Матеріали роботи можуть бути використані учнями і вчителями в процесі ознайомлення з новим матеріалом, систематизації.
Репрезентація досвіду
Досвід представлено на шкільних майстер – класах та засіданнях РМО вчителів економіки
Посилання на матеріал
http://school1.edukit.zp.ua/pedagogichnij_kolektiv/matematika/rabinovich_zh_a/