Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 18:37

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів шляхом впровадження інформаційних та інтерактивних технологій на уроках географії

«Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів шляхом впровадження інформаційних та інтерактивних технологій на уроках географії»

 

Мазуренко Жанна Георгіївна

Місце роботи

Запорізькій загальноосвітній навчально-виховний комплекс № 108

Робоча адреса

69124 м.Запоріжжя вул.. Дорошенко 1

Робочий телефон

( ( 0612)78-84-75, 78-84-53

е-mail ::

zznvk108@ukr.net

Посада

Вчитель географії

Кваліфікаційна категорія

Спеціаліст вищої категорії

Педагогічне звання

Вчитель-методист

Відомості про друк у педагогічній пресі

Стаття у науково-методичному збірнику ( № 15, 2009р.) « Сучасні інноваційні технології».

 

 

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Застосування під час викладання географії інтерактивних та інформаційних технологій збуджують творчість учнів, створюють атмосферу емоційного піднесення, підвищують зацікавленість дітей до навчального процесу.

 

Обґрунтування актуальності та перспективи досвіду

Зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють створення адекватних цим процесом соціально-педагогічних умов і разом із тим обумовлюють необхідність осмисленого реформування освіти. Школа, щоб повноцінно готувати дітей до майбутнього життя (а це основне призначення), повинна реагувати на такі радикальні зміни такою ж радикальною зміною й змістом, і методів навчання. Проблему удосконаленні змісту навчання можна вирішити шляхом використання різноманітних методів і форм навчання, впроваджуючи інформаційні та інтерактивні технології.

Сучасна людина повинна мати не тільки певну суму знань, умінь та навичок, а, що важливіше самостійно здобувати і використовувати на практиці нові знання, уміння співпрацювати, спілкуватися, знаходити шляхи вирішення життєвих проблем. Саме цьому допомагає активне використання сучасних технологій навчання.

Впровадження ІКТ є актуальним для нашої школи, тому що вже кілька років у школі впроваджено профільне вивчення інформатики. Це в значній мірі покращує технічну сторону застосування комп’ютерних технологій на уроках різних шкільних дисциплін, сприяє успішному проведенню інтегрованих уроків.

 

Науково – теоретична база досвіду

Науково-теоретичною базою досвіду виступали наукові положення і праці В. Сухомлинського,           Ш. Амонашвілі, Є.Ільїна. Досвід і праці Г. Довгання, О. Стадника, С. Капіруліної. Внесок в реалізацію ідеї програмного забезпечення на уроках географії внесли М.І. Студенцов, Л.М. Панчешникова, В.А. Коринська.

 

Стисла анотація досвіду

В основу досвіду покладено формування основні компетентності учнів з урахування вимог нового державного стандарту, через засоби використання різних технологій навчання:

  • Інтерактивні технології;
  • Технологію проблемного навчання;
  • Ігрові технології;
  • Технологію організації самостійних робіт учнів на уроці;
  • Технологію методів проектів;
  • Технологію кооперативного навчання;
  • Інформаційно-комунікативні технології.

Це дає можливість:

  • Формувати позитивну мотивацію на отримання знань з географії;
  • Формувати у дітей потреби до самоосвіти;
  • Розвивати стійкий інтерес до предмету сприяти розвитку творчої особистості;
  • Створити ситуацію успіху для кожного учня, виходячи з його потреб і можливості;
  • Забезпечити сприятливі умови впровадження у навчально-виховному процесі проблемно-пошукових методів навчання, інтерактивних видів діяльності.

Сучасна концепція освіти спрямована на те, щоб кожного учня зробити активним учасником навчального процесу.

Сучасний урок – це продуктивний урок, на якому учень відтворює набуті раніше знання під час опанування нового змісту предмета. Засвоює практичні дії, формує світогляд, самостійність, активність, творче мислення. Цьому сприяють інтерактивні технології:

  • Робота в групах;
  • Робота в парах;
  • Ігрові технології;
  • Проектні технології;
  • Інформаційні технології;
  • Проблемне навчання;
  • « Ажурна пилка»;
  • « Експрес-тести»;
  • « Незакінчене речення»;
  • « Лови помилку»;
  • Кросворди;
  • « Вірю не вірю»;
  • « Здивуй всіх»;
  • Географічний практикум;
  • « Сходинки знань»;
  • « П’ять речень» та інші.

Матеріали досвіду доцільно використовувати в усіх курсах з географії і позакласній роботі з предмету.

 

Результативність впровадження досвіду

Використання інтерактивних та інформаційних форм та методів навчання на уроках сприяло:

  1. Створенню більш комфортного середовища для навчання;
  2. Полегшення засвоєння навчального матеріалу, що в свою чергу вплинуло на підвищення навчальних досягнень учнів;
  3. Розвитку пізнавальної діяльності учнів, активізації діяльності учнів на уроках та позаурочний час;
  4. Розвитку інформаційної культури, застосуванню на практиці інформаційних технологій;
  5. Розвитку творчого потенціалу, формуванню стійкого пізнавального інтересу до географії.

                       Як результат, учні школи неодноразово займали призові місця на олімпіадах, успішно здають ЗНО з географії.

 

Репрезентація досвіду

Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу, на засіданнях шкільного і районного методичних об’єднаннях, був заслуханий на засіданні творчої групи « Інноваційні технології  в освітньому процесі», на міському семінарі. Досвід було представлено на конкурсі «Учитель року» та узагальнено на базі КЗ ЗОІППО ЗОР.

 



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0Bzaww6PeByxBQndrZXJGZElIUjQ&usp=sharing
Категорія: Географія та економіка | Додав: piskun528 (27.01.2016) | Автор: Мазуренко Жанна Георгіївна E
Переглядів: 1017 | Коментарі: 1 | Теги: географія, інтерактивні технології, інформаційні технології | Рейтинг: 1.0/28
Всього коментарів: 1
1 dr000n  
Талантливый учитель! Молодец! Работа нужная!  smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024