Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 10:44

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Розвиток економічного навчання і виховання молодших школярів

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Номінація Виставки: «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів».

Секція:                              «Географія та економіка».

Тема:  «Розвиток економічного навчання і виховання  молодших школярів»

Інформація про автора досвіду:

Перова Інна Петрівна

учитель математики та економіки, «спеціаліст першої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор: Румянцева Надія Іванівна

Адреса:  вул. Лахтінська, 9, м. Запоріжжя, 69076

Тел. (0612)286-91-34

E-mail: 92shcola@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду :

       Економічна грамотність стала невід’ємною складовою освіти громадянина. Тому   ознайомлення учнів з основами споживчих знань у початковій школі, як засіб формування життєвої компетентності, позитивно впливає на розвиток особистості, допомагає розвинути економічне мислення, оволодіти елементарними навичками моральної поведінки в умовах ринку, формує багаж знань і практичних навичок з метою цілісного сприйняття навколишнього світу, виховує патріота, економічно освіченого громадянина.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:             

      Вчитель повинен дати дитині не тільки ґрунтовні знання, а й забезпечити індивідуальний розвиток її особистості, підготувати до життя в умовах ринкового середовища, вчити їх продуктивно працювати, економно витрачати матеріали, бережливо ставитися до результатів праці, сформувати обізнаного й упевненого в собі споживача.

    Під час викладання економічних дисциплін у початкових класах я дійшла до висновку, що  споживчі знання сприяють створенню умов для самоствердження та самореалізації особистості протягом життя, стаючи першою сходинкою своєчасного й правильного реагування на виклики часу.

 

Науково-теоретична база досвіду:

        Питання підготовки підростаючого покоління до життя і продуктивної діяльності, оволодіння ним певною сумою економічних знань і вміннями господарювання ставилось багатьма видатними педагогами, а саме, К.Д.Ушинським, С.Т.Шацьким, А.С.Макаренком, В.О.Сухомлинським, М.І.Болдирєвим.

       У відповідності до Указу Президента від 25.06.2013 року №344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» та нових Державних стандартів освіти молодших школярів потрібно озброїти основами економічних знань, пробудити і розвинути в них інтерес до економіки, виховати почуття господаря. Важливим завданням економічної освіти і виховання є підготовка учнів до включення їх у сферу економічних, трудових відносин.

 

Стисла анотація досвіду:

         Завдання, які я пропоную на уроках, спрямовані не тільки  на вивчення матеріалу, а й допомагають учням у нестандартних ситуаціях знаходити правильний вихід, а також розвивають критичне та креативне мислення, довільну увагу, пам'ять дітей.

       Систематичне виконання таких завдань, як  «Розгадування кросворду», «Мій кросворд», «Знайди пару»,  «Що зайве?», «Доповни речення»,  «Знайди відповідність», «Збери слово», «Ситуативна вправа» дозволяє розвивати логічне мислення; завдань виду "Розфарбуй", "Намалюй" вдосконалює уміння зіставляти або робити вибір; «Створення ситуації успіху» - формує позитивну навчальну мотивацію.  Діти з великим задоволенням і ентузіазмом виконують ці завдання.

        У досвіді презентовано систему авторських тематичних кросвордів для учнів початкових класів.

 

Результативність впровадження досвіду:

         У школярів поступово виробляється творчий стиль діяльності, здійснюється розвиток уяви, здатність втілювати в реальність свої задуми. У початковій школі дитина усвідомлює себе споживачем, починає розуміти, які товари й для чого купує, може пояснити їх призначення, поступово усвідомлюючи власне споживче «Я». Учень долучається до розуміння споживання родини, може аргументовано пояснити вибір того чи іншого товару. Під час вивчення курсу «Основи споживчих знань» учні досягають:

·        вміння приймати свідомі рішення під час вибору й придбання товарів та послуг з урахуванням власної системи цінностей;

·        оцінки корисності товарів, кількості та якості альтернативних варіантів вибору, екологічних характеристик товару;

·        плануванню свого бюджету;

·        формуванню певного способу мислення, грамотної споживчої поведінки та правової культури;

·        формуванню навичок збереження здоров’я під час споживання продуктів та послуг.

 

Репрезентація досвіду:

  • Публікація на Всеукраїнському порталі "Початкове навчання". Електронний Журнал "НАВЧАЄМО РАЗОМ!". Випуск 4-5 (24/25) Абетка юного споживача. Розробка конспекту уроку на тему : «Повторення. Узагальнення вивченого матеріалу за 1 клас»
  • Виступ на ШМО «Розвиток критичного мислення в процесі вивчення економіки»
  • Виступ на педраді  «Реалізація профільного навчання в системі особистісно-зорієнтованого навчання на уроках  економіки»
  • Виступи на РМЦ вчителів економіки Хортицького району «Планування роботи з обдарованими дітьми на уроках економіки», «Перспективи розвитку економічної системи України». 



Джерело: http://matematika-inna.blogspot.com/p/blog-page_26.html
Категорія: Географія та економіка | Додав: piskun528 (27.01.2016) | Автор: Перова Інна Петрівна E
Переглядів: 1474 | Коментарі: 10 | Теги: економічне навчання, досвід роботи, молодші школярі | Рейтинг: 1.0/389
Всього коментарів: 10
10 07al  
Робота цікава та змістовна! Дякую Вам за надані матеріали!:yes:

9 klimenko_y  
Актуально! Робота на високому рівні. Матеріал систематизован і відповідає віковим особливостям учнів. Успіхів!!!  :D

8 selina  
Спасибо за интересный материал. Я считаю, что учитель демонстрирует поиск наилучших способов преподавания с предсказанием возможных затруднений учащихся.

7 tomaola  
Спасибо за интересный и познавательный материал. Молодец Инна Петровна!

6 mariskafed  
Дякую! Цікаво було познайомитися з досвідом Вашої роботи.    biggrin

5 statsenko82  
Достойная работа! Видно, что учитель с большим опытом раборты !!! Учитель - супер молодец !!! По больше таких учителей!!! wink

4 alex_broyko  
Спасибо,очень хороший материал.

3 alenka71993  
Робота виконана на високому рівні! Матеріал цікавий і пізнавальний. Дуже сподобались запропоновані додатки up Буду використовувати у своїй діяльності. ДЯКУЮ hands

2 newton_14  
Как же интересно, познавательно! Учитель - просто МОЛОДЕЦ! smile

1 lia  
Достойный опыт работы!!! Спасибо!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024