Хрестоматія «Фізико-географічне положення України»
Чернова Інна Іванівна
вчитель географії, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Терновська Л.І.
Адреса: пр. Маяковського , 8 т.:233-87-11
URL: www.school-71.zp.ua
E-mail: school-71@ukr.net
Вивчення географії у 8-му класі (ФІЗИЧНА ГЕОГРАФІЯ УКРАЇНИ) спрямоване на формування цілісної науково-географічної картини своєї держави на основ і комплексного її вивчення. Цей курс допомагає учневі усвідомити себе громадянином України, сформувати знання про природу та економіку країни, свого регіону, виховати повагу до українського народу, його культури, відчути себе справжнім патріотом своєї держави. Програма 8 класу розрахована на 1,5 години на тиждень, що є недостатнім для повного вивчення курсу. Навчальний зміст підручника не містить повного обсягу навчального матеріалу для опанування учнями курсу географії 8 класу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одним із пріоритетних напрямів сьогодення є активізація нової загальноосвітньої політики, спрямованої на гармонійне виховання підростаючого покоління в дусі національного самосвідомого громадянина України. Реальний стан окресленої проблеми надзвичайно суперечливий, оскільки диктується складністю всіх процесів, які відбуваються в державі.
Актуальність вибраної вчителем теми зумовлена вимогами сучасної освіти, відповідає завданням Національної доктрини розвитку освіти, сприяє забезпеченню інтелектуального розвитку учнів, реалізує головні проблеми сучасної школи: уміння самостійно набувати знання; критично і логічно мислити; орієнтуватися в складних світових соціально економічних процесах, що постійно змінюються .
Проблема громадянського виховання школярів переростає у проблему громадянського виховання нації, яка з кожним днем набуває все більшої актуальності.
Науково-теоретична база досвіду:
В основі досвіду сучасні педагогічні погляди, дидактичні і психологічні ідеї науковців: В.В.Давидова, І.П.Жерносек, С.І.Боднар, Н.Н.Звєрєвої, які спираються на розвиток учня як особистості через постійне збагачення власного досвіду; можливість залучати до роботи кожного учня згідно його здібностям; відбувається активізація навчального процесу на уроках та в позакласній діяльності.
Стисла анотація досвіду: Подано Хрестоматія «Фізико-географічне положення України» на допомогу вчителю географії при вивченні курсу «Фізична географія України». У навчальному виданні наведено уривки з художніх творів і науково-популярних статей, легенди, цікаві факти, відеоматеріали, які розповідають про географічні об’єкти України, тощо. Запропоновані матеріали допоможуть вчителеві створювати належні умови для реалізації принципів національного й полікультурного виховання, формування громадянської самосвідомості учнів, виховання у них патріотичних почуттів згідно з положеннями КОНЦЕПЦІЇ національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Результативність впровадження досвіду:
Працюючи над проектом з географії, учні опановують комплексом географічних умінь (практичних, пізнавальних), основами партнерських стосунків, вчаться здобувати нові знання, інтегрувати їх. Організація такої форми навчання припускає перетворення учнів у суб’єктів діяльності, виховує відповідальність, обов’язковість, дисциплінує учнів, вчить взаємодопомозі в роботі. Підвищується рівень результативності навчання.
Репрезентація досвіду:
Навчальний заклад, районне об’єднання вчителів географії. Досвід рекомендовано для вивчення та впровадження в практику вчителів географії району, міста. Методологія може бути використана вчителями інших дисциплін.
Теги: Самоосвітня компетентність, результативність навчання, активізація навчального процесу.
Посилання на матеріал: http://vk.com/public112462579
|