Географічний диктант як засіб систематизації та контролю знань учнів
Лізвінський Віталій Леонідович, вчитель географії, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»
Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,
Директор: Діденко Зоя Василівна,
Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,
Телефон: (0612) 769-80-34,
E-mail: school84.zp.ua@gmail.com
Сайт: http://school84.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: засобами географічних диктантів формувати в учнів практичні вміння і навички;розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, уяву, пізнавальний інтерес;виховувати колективізм, почуття поваги до людей різних етносів, любов до навколишнього.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Успіх в роботі кожного вчителя визначається перш за все його педагогічною майстерністю, здатністю дати кожному учню об’єм знань, визначений програмою, навчити учнів розглядати та досліджувати складні взаємозв’язки явищ і подій, застосовувати отримані знання на практиці.
Важливо правильно організувати перевірку знань учнів. Чим більше прийомів, методів перевірки використовується на уроці, тим краще в свідомості учнів будуть формуватися й закріпляться різноманітні уміння й навички. А це в свою чергу, дозволить вчителю оперативно, здійснювати перевірку навченості учнів.
Існує багато форм і методів перевірки знань і умінь учнів. Важливу роль під час систематизації та контролю знань, умінь і навичок виконують географічні диктанти, що дозволяють при порівняно малій затраті часу перевірити знання учнів всього класу.
Науково-теоретична база досвіду: Застосування географічних диктантів, як метод систематизації та контролю знань учнів стало об’єктом дослідження багатьох науковців (В.М. Андрєєва, В.В.Григораш, С.М. Марущак, Н.В. Свір, Ю.С. Конобєєва, О.А. Стойко та ін.), а також вчителів-практиків із значним педагогічним досвідом (А.М. Гора, П.І. Аристенко, М.Ф:Політило, Т.Р. Сімчук та ін.).
Стисла анотація досвіду: Диктанти – це не лише один із прийомів організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні письмово відтворюють сприйнятий ними на слух текст, а й продукт цієї діяльності – різновид письмової роботи. Він сприяє організації ритмічної колективної роботи всього класу над одним текстом, дає можливість використовувати для цього тексти з оптимальними для певних умов характеристиками краще, ніж деякі інші прийоми, забезпечує зворотну інформацію, отже, є засобом навчання і контролю. Якщо на індивідуальне опитування витрачаються години, то на диктант для перевірки за картою тих самих об’єктів – 4-5 хвилин, а на його перевірку – 5-6 хв.
Результативність впровадження досвіду: Проведення географічних диктантів покращує рівень знань учнів, дозволяє сформувати в них цінні навички регламентованої роботи, уміння дотримуватися встановленого порядку і ритму. Це один із засобів виховання у школярів уваги, організованості, точності й акуратності в навчальній діяльності, вміння включатись у розумову роботу,
Репрезентація досвіду: Презентація досвіду на засіданнях ШМО
Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy
|