Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 19:53

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Географічний диктант як засіб систематизації та контролю знань учнів

Географічний диктант як засіб систематизації та контролю знань учнів

Лізвінський Віталій Леонідович, вчитель географії,  кваліфікаційна категорія «спеціаліст»

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: засобами географічних диктантів формувати в учнів практичні вміння і навички;розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, уяву, пізнавальний інтерес;виховувати колективізм, почуття поваги до людей різних етносів, любов до навколишнього.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Успіх в роботі кожного вчителя визначається перш за все його педагогічною майстерністю, здатністю дати кожному учню об’єм знань, визначений програмою, навчити учнів розглядати та досліджувати складні взаємозв’язки явищ і подій, застосовувати отримані знання на практиці.

Важливо правильно організувати перевірку знань учнів. Чим більше прийомів, методів перевірки використовується на уроці, тим краще в свідомості учнів будуть формуватися й закріпляться різноманітні уміння й навички. А це в свою чергу, дозволить вчителю оперативно, здійснювати перевірку навченості учнів.

Існує багато форм і методів перевірки знань і умінь учнів. Важливу роль під час систематизації та контролю знань, умінь і навичок виконують географічні диктанти, що дозволяють при порівняно малій затраті часу перевірити знання учнів всього класу.

Науково-теоретична база досвіду: Застосування географічних диктантів, як метод систематизації та контролю знань учнів стало об’єктом дослідження багатьох науковців (В.М. Андрєєва, В.В.Григораш, С.М. Марущак, Н.В. Свір, Ю.С. Конобєєва, О.А. Стойко  та ін.), а також вчителів-практиків із значним педагогічним досвідом (А.М. Гора, П.І. Аристенко, М.Ф:Політило, Т.Р. Сімчук та ін.).

Стисла анотація досвіду: Диктанти – це не лише один із прийомів організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні письмово відтворюють сприйнятий ними на слух текст, а й продукт цієї діяльності – різновид письмової роботи. Він сприяє організації ритмічної колективної роботи всього класу над одним текстом, дає можливість використовувати для цього тексти з оптимальними для певних умов характеристиками краще, ніж деякі інші прийоми, забезпечує зворотну інформацію, отже, є засобом навчання і контролю. Якщо на індивідуальне опитування витрачаються години, то на диктант для перевірки за картою тих самих об’єктів – 4-5 хвилин, а на його перевірку – 5-6 хв.

Результативність впровадження досвіду:  Проведення географічних диктантів покращує рівень знань учнів, дозволяє сформувати в них цінні навички регламентованої роботи, уміння дотримуватися встановленого порядку і ритму. Це один із засобів виховання у школярів уваги, організованості, точності й акуратності в навчальній діяльності, вміння включатись у розумову роботу,

Репрезентація досвіду: Презентація досвіду на засіданнях ШМО

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Географія та економіка | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1186 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/92
Всього коментарів: 1
1 zojadidenko  
Дякую за роботу.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024