Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:33

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Використання проектно-дослідницької технології в організації навчальної діяльності учнів на уроках фізики як засіб формування їх життєвих ко

Використання проектно-дослідницької технології в організації навчальної діяльності учнів на уроках фізики як засіб формування їх життєвих компетенцій

Шуваєва Галина Леонідівна, вчитель фізики, перша категорія

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Фізика – це наука, що є основою не лише науково-технічного прогресу, але й сприяє формуванню ключових компетентностей громадянина: науково-природничої, математичної, інформаційно-комунікаційної, загальнокультурної, здоров’язбережувальної . Необхідно дати учням систему знань з фізики, що стимулюватиме в подальшому  до постійного самовдосконалення, поповнення знань та вміння їх застосовувати.  

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Стрімке зростання потоку наукової інформації призвело до необхідності пошуку нових технологій навчання, які забезпечували б максимальний розвиток самостійної пізнавальної діяльності учнів. Самостійна робота з книгою та з іншими інформаційними засобами, прагнення знати більше й глибше - основна умова успішного навчання.

Використання нових педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію - послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти - вироблення в суб'єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їх особистісний розвиток.

Цим вимогам,на мій погляд, досить вичерпно відповідає проектно-дослідницька технологія, яку я використовую на етапі узагальнення і систематизації знань. За новим Державним стандартом освіти проектна діяльність з фізики завершує вивчення кожної теми  навчального плану, починаючи вже з сьомого класу.

Науково-теоретична база досвіду: Значний внесок у розробку методології й теорії поняття педагогічної технології зроблено сучасними педагогами: В. Безпалько, Б. Лихачовим, М. Кларіним, В. Монаховим, Г. Селевко та іншими. Проблему педагогічної інноватики розглядали такі вчені , як О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов, В. Загвязинський, Н. Юсуфбекова, А. Ніколс та інші.

Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити поняття інноваційних педагогічних технологій, розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати будь-яка інноваційна технологія навчання.

Теоретичною основою мого досвіду є наукові та методичні розробки вітчизняних учених та педагогів, таких як:

  • Д.Д.Біда, «Інтерактивні уроки фізики», Х., «Основа», 2009.- 93с.
  • Р.П.Наволокова, «Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій», Х.,                «Основа», 2009. – 176 с.
  • А.С.Нісімчук, О.С.Падалка, О.Т. Шпак, «Сучасні педагогічні технології», К.: «Просвіта», 2000. – 368с.
  • Є.Пометун, «Інтерактивна технологія», Internet.
  • В.О.Савош, «Як організувати самостійну діяльність учнів на уроках фізики»,- Х.: «Основа»,2009.-112с.- (Б-ка журн. «Фізика в школах України»; Вип.3(63)).
  • О.А.Чорноус, «Психолого-педагогічний аналіз сутності стимулювання навчальної діяльності. Професіоналізм педагога у контексті Європейського вибору України», Ялта: РВВКРУ, 2007.-232с.

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую метод проектів для узагальнення та систематизації знань. Надана робота спрямована на адаптацію проектно-дослідницькоі технології до використання на першому році вивчення фізики – в сьомому класі, як цього вимагає новий Державний стандарт освіти України. В основу цієї роботи й методики викладання покладені такі ідеї та сучасні технології:

  • особистісно – орієнтоване навчання;
  • дослідницький метод;
  • групові технології;
  • інтерактивні технології;
  • метод проектів;
  • інформаційно – комунікативні технології.

Результативність впровадження досвіду: Диплом за ІІІ місце в Національному турі Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності « Енергія і середовище – 2010» у  номінації: «Дидактичні матеріали на тему « Зміни клімату»» з  методичною розробкою учбового дослідницького проекту: « Поп'ємо кави – повторимо фізику».

Всеукраїнський фізичний конкурс « Левеня - 2014». Добрий результат :

  1. Григоренко Олександр, 9 – А;
  2. Дзугожев Муса,  9 – А;  
  3. Яремченко Євгеній, 9 – А.

Районний етап предметних олімпіад – 2014-2015 уч. рік ( ІІ тур ):

Точілов Владислав, 11 – А, ІІІ місце, астрономія.

Репрезентація досвіду: Міжнародний освітній проект SPARE Екологічний клуб «Еремус» Friends of the Earth – Norway INFORSE – Europe; доповідь на презентації проекту SPARE в рамках Муніципального енергетичного плану в м. Запоріжжя на 2014-2030 роки (вересень 2014 р.); публікації: сайт ІАМЦ м.Запоріжжя презентація проекту для 7 класу: «Швидкість механічного руху», «Учительський журнал он-лайн» - 2015р.; виступи:

 ШМО ЗОШ №84, педрада – 2013р., засідання МО учителів фізики Комунарського району – 2014; МО учителів фізики м.Запоріжжя – 2015.

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Фізика, астрономія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 692 | Рейтинг: 1.0/44
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020