Теоретичні основи методики нестандартних уроків в школі. Міжпредметні зв’язки у викладенні фізики
Ліпак Тетяна Василівна, вчитель фізики, вища категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 88 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Златова Людмила Іванівна
Адреса: вул. Музикальна, 2
Телефон: 769-80-53, 769-80-54
email: nvk88zap@gmail.com
http://zshcol88.wix.com/zp88
Провідна педагогічна ідея досвіду Основною ідеєю дослідження є з’ясування того, як взаємодіє фізика з математикою, географією, хімією та іншими предметами, та процес взаємного проникнення і зв’язку між науками.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду У сучасній системі наук чітко намітився процес взаємного проникнення і зв’язку між науками. Це цілком об’єктивний процес, який обумовлений єдністю навколишнього світу. Розвиваючись, кожна наука не лише поглиблює свої знання про природу, але і розширює межі своїх досліджень. Внаслідок цього відбувається взаємне проникнення наук і виникнення межових, гібридних наук - біофізики, фізичної хімії, фізичної географії і т.п. Нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття. У них незвичайні задум, організація, методика проведення. Тому багато педагогів бачать у них прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи.
Науково-теоретична база досвіду Пошук шляхів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках – не нова проблема в дидактиці. Проблемами методики уроку, шляхів його вдосконалення переймалися багато вчених і вчителів таких, як А.М.Алексюк, Ю.К. Бабанський, Є.М. Ільїн, M.І. Махмутов, В.О. Оніщук, І.П. Підласий, Д.О. Тхоржевський. H.M. Яковлев та багато інших.
Багато інших авторів намагалися навести загальну класифікацію нестандартних уроків, але ними, як правило, не виділялися певні узагальнені основи такої класифікації (Антипова О.Й., Паламарчук В.Ф., Румянцева Д.І., Селевко Т.К., Фіцула M.M. та ін.).
Стисла анотація досвіду На своїх уроках я використовую знання, одержані при вивченні інших дисциплін; виконую комплексні експериментальні роботи; проводжу комплексні екскурсії.
Результативність впровадження досвіду Використання сучасних технологій на уроках фізики забезпечує глибоке та детальне засвоєння теоретичного та практичного матеріалу, підвищує якість знань учнів, розвиває пізнавальну активність, створює ситуацію успіху – складові успішної діяльності як вчителя так і учнів.
Репрезентація досвіду Вчитель приймає активну участь в роботі творчих групучителів району, виступала з доповідями :
Досвід роботи представлено на районному МО вчителів фізики з теми «Інноваційні технології у викладанні фізики»; розробка уроку фізики «Все про тиск» з розміщенням на сайті Заповікі.
2014-2015 н.р.: Призер ІІ районного етапу предметних олімпіад з астрономії (11-й кл.. ІІ місце)
2015-2016 н.р.: 1. Призер ІІ (районного) етапупредметнихолімпіад з фізики (Площадний В., Чернюк В.7-А кл. ІІІ м.).
2. Участь у Міжнародних учнівських конкурсах «Левеня» ( 15 золотих, 1 срібних і 1 бронзовий Диплом) та «Бобер»
Посилання на матеріал http://media.wix.com/ugd/a2c9fb_c785a35a10e849f7b5f8d98c8dbd192e.pdf
|