Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:56

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Розвиток критичного мислення учнів під час розв'язання задач з фізики

Розвиток критичного мислення учнів під час розв'язання задач з фізики

Цяпа Наталія Іванівна, вчитель фізики, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель

Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,

Телефон: 7698026, 7698015. 

Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com                              

Сайт: http://school8.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Одним з основних вмінь сучасної людини – є вміння вчасно отримувати необхідну інформацію, обробити її, проаналізувати та зробити відповідне рішення. Воно стане ключем до кар’єрного росту та життєвих успіхів людини. Основна задача навчитися не тільки отримувати інформацію, але і критично її оцінювати, осмислити, застосувати. Діти повинні вміти розглядати нову інформацію вдумливо, критично, з різних точок зору, робити висновки щодо точності і цінності інформації.

Обгрунтування актуальності та перспективи досвіду:  Проблема розвитку критичного мислення вельми актуальна сьогодні і такою залишиться й на «завтра». Новітні технології щоденно приносять нам нзліченну кількість нової інформації. Тому об’єктом дослідження є критичне мислення учнів, а предметом дослідження- розвиток критичного мислення у дітей, під час рішення задач з фізики.

Науково-теоретична база досвіду: Технологія розвитку критичного мислення не нова. Формуванням аналітичного мислення у дітей займались такі вчені як Л. Виготський, М. Коул, Д. Вертч, Д.Брунер. Досліджували цю проблему і вітчизняні вчені О.Бєлкіна, Ю. Стежко, М.Жрасовицький, педагоги-одесити  С. Пеняєв, О.Боровська, та інші.

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую різноманітні стратегії навчання, націлені на розвиток критичного мислення у дітей. Мета- розвинути 6 видів розумової діяльності, необхідних для того , щоб навчитися критично мислити. Умовою розвитку мислення є не передача обсягу знань, а провокування пізнавальної активності учнів, критичного осмислення та відбору інформації з точки зору затребуваності. У процесі навчання я намагаюся дати установку на індивідуальний пошук і відбір найбільш цінного матеріалу.

Результативність впровадження досвіду: За 5 років роботи над цією темою, я спромоглася зацікавити дітей до вивчення свого предмету, та відкрито клас з поглибленим вивченням фізики. Протягом трьох років навчання, якість знань у фізичному класі зросла від 0,67 до 0,71. В інших класах також спостерігається підвищення якості знань з предмету. В 2013р.- два переможці районної олімпіади з фізики, 2014р. – троє, один з яких став учасником обласного туру, 2015р.- два переможці. Всеукраїнський конкурс « Левеня »: 2012р- 135 учасниів, 68% з відмінним та добрим результатом, 2013р – 108 учасників, 71% , 2014р.- 54 учасника,88%.

Репрезентація досвіду:

  • 2011р (грудень) захист курсової роботи «Критичне мислення учнів на уроках фізики» в КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР.
  • 2013р опублікування статті «Розвиток критичного мислення на уроках фізики» в інтернет-газеті « Освіта».
  • 2013р (січень) виступ на ШМО точних наук.
  • 2015р. Робота в творчій групі МО району на тему «Розвиток життєвих компетентностей при розв'язанні задач з фізики».
  • 2015р (грудень) виступ на педраді « Спецкурс з розвитку критичного мислення».

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNEWnQ3WGdOWHR1YjQ&usp=sharing

Категорія: Фізика, астрономія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1089 | Рейтинг: 1.0/195
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020