Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:40

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізики в умовах впровадженя нового Державного стандарту

Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізики в умовах впровадженя нового Державного стандарту

Чмирь Світлана Юріївна учитель фізики, спецiалiст вищої  категорii, «учитель методист»

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
 
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  
 
Провідна ідея досвіду У своїй роботі спираюся на досвід вчених, які висвітлили  проблему спрямованості освітнього процесу на формування та розвиток компетентностей.  Компетентнісний підхід до освіти розглядається також українськими вченими за різними напрямами: уміння вчитись як ключова компетентність (О. Савченко); досвід закордонних країн і стратегія впровадження в українську систему освіти компетентнісного підходу (Н. Бібік, О.Сухомлинська, О.Пометун, О. Овчарук, С.Трубачева); формування життєвої компетентності старшокласників загальноосвітніх шкіл України (І.Єрмаков, І.Ящук).

Актуальності досвіду Серед завдань курсу фізики старшої школи виділяється формування наукового світогляду учнів, розкриття ролі фізичного знання в житті людини й суспільного розвитку, висвітлення етичних проблем наукового пізнання, формування екологічної культури засобами фізики та астрономії.

Успішному вирішенню цих завдань сприяє у значній мірі висвітлення питань національного компоненту шкільної програми з фізики, зокрема його українознавчого аспекту.

Теоретична база досвіду Одним із шляхів оновлення змісту освіти і узгодження його із сучасними проблемами, інтеграцією до Європейського та світового навчального простору є орієнтація навчальних програм, складених відповідно до Державного стандарту, на набуття ключових компетентностей і на створення ефективних механізмів їх запровадження. Також створення   оптимальних  умов для розвитку і навчання особистості, яка здатна втілювати оригінальні ідеї, критично мислити, приймати нестандартні рішення

Зараз школи України переживають процес «оновлення»: поступово крок за кроком вводяться нові Державні освітні стандарти, програми, підручники.

Основні державні документи зазначають, що «Стандарт освіти – це система основних показників, що є складовими державної норми освіченості. Освітній стандарт відображає суспільний ідеал, враховує можливості реальної особистості та системи освіти щодо досягнення цього ідеалу».

У Законі України «Про загальну середню освіту» говориться: «Державний стандарт загальної середньої освіти – це зведення норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учнів і випускників шкіл на рівні початкової, базової і повної загальної середньої освіти та гарантії держави у її досягненні.»

Анотація досвіду Сьогодні поняття компетентності набуває актуальності. Це пов'язано з багатьма чинниками, оскільки сааме компетентності є тими індикаторами, які дозволяють визначити готовність учня чивипускника до життя, його подальшого розвитку й активної участі в житті суспільства, а в учителя формування професійно-значимих особистісних якостей, тобто педагогічний професіоналізм. Тому головною ідеєю моєї діяльності, як учителя фізики є реалізація   розвитку ключових компетентностей учнів на уроках фізики в умовах впровадженя нового Державного стандарту. Основні завдання навчання фізики: виховувати інтересу до вивчення фізики, потяг донаукової творчості. У своїй роботі я детально  зупинилася на вивченні  такого питання як: «Особистісно зорієнтований підхід при вивченні фізики».  На уроках використовую дидактичний матеріал, опорні таблиці, тестові завдання, відеоматеріали, презентації,  історичні матеріали про українських вчених, сучасні досягнення фізичної галузі тощо.

Результативність впровадження досвіду Результати і практика моєї діяльності були надані назасіданні шкільного методичного об'єднання: круглий стіл «Педагогічні стратегії розвитку ключових компетентностей учнів у процесі навчання», робота у складі динамічної групи  міста «Створення УМК для 7 класів згідно з вимогам нового Державного стандарту», фестиваль «Перлини професійної майстерності»

РМЦ: практичній семінар «Формування ключових компетентностей шляхом впровадження інтерактивних технологій», доповідь «Компетентнітно – орієнтовне навчання», ЗОІППО конференція «Обмін досвідом» та інші.   

Результативність роботи Моніторинг навчальних досягнень учнів, з фізики, показали, що рівень навчальних досягнень учнів має позитивну динаміку. Є певні здобутки і в конкурсах та олімпіадах.

Посилання: https://drive.google.com/folderview?id=0B2Gp9tqU8IQrWnVIdDBNdWVBV0k&usp=sharing

Категорія: Фізика, астрономія | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1113 | Рейтинг: 1.0/109
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020