Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 04:38

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину

Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину

Козачук Емма Давидівна

Запорізький навчально-виховний оздоровчий комплекс №110 Запорізької міської ради Запорізької області вул. Стешенка, 19 м. Запоріжжя, Запорізька область, 69118, тел. (061)289-78-17,

E-mail: sh110@ukr.net

Директор школи: Демченко Аркадій Григорович

Провідна педагогічна ідея досвіду – У роботі з дітьми треба завжди пам’ятати, що поганих дітей немає, треба знайти ключик до їхнього внутрішнього світу.

Виховання – проблема вічна. Відколи існує людство, відтоді й дбає про потомство й продовження роду. Від батьків передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує прогрес суспільства, наступність і спадкоємність поколінь.

Динамізм повсякденного життя вносить корективи в підготовку до нього. На кожному історичному етапі вихователям доводиться розв’язувати також проблеми, що мають пряме відношення до сьогодення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – постала проблема усунення гострих суперечностей між досягненням багатовікового морально-педагогічного досвіду нашого народу і незадовільним застосуванням його у вихованні дітей. фактично прогресивні традиції й національні звичаї духовно-морального, демократичного, гуманного, господарсько-трудового, культурно-естетичного характеру були приречені на забуття.

Аби долати негативні явища, необхідно внести кардинальні зміни, у вихованні підростаючих поколінь. Що робити? Як діяти? Яким насправді має бути вихованець? Ці питання постають нині перед педагогом – організатором. І всі вони потребують негайної відповіді втілення в життя.

Науково – теоретична база досвіду – Для формування національної свідомості, патріотизму та громадянськості засобами фізики я керуюсь листом Міністерства освіти і науки України від 25.07.14  №1/9-376 “Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році” де вказано, що

2014-2015 навчальний рік припадає на період боротьби України з російською агресією, тимчасову окупацію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. З огляду на виклики, які постали перед країною, педагогічним  працівникам необхідно внести корективи у практику виховної роботи та захисту прав дітей шкільного віку.

Стисла анотація досвіду – Провідною ідеєю нашого навчального закладу є творчий пошук педагогічного колективу, спрямований на впровадження національних традицій, відродження української культури, звичаїв народу, патріотизму і національної гордості. Тому проблемним питанням нашої школи є Виховання гуманності формування особистості учня, національної свідомості і громадської гідності”.

Для вирішення мети потрібно  поставити перед собою завдання виховати особистість, яка б:

- віддано любила свій народ, свою Батьківщину;

- з повагою ставилась до символів нашої держави;

- знала і вивчала історію України, традиції, звичаї наших народів;

-добре володіла основами наук;

- удосконалювала свої особистість, закріплювала позитивні якості, творила добро заради добра і була безкорисливою;

- з любов’ю і повагою ставилась до батьків;

- оберігала природу, турбувалась про неї, збагачувала її.

Технологія формування національно-патріотичних рис учня передбачає виділення таких основних компонентів у процесі соціалізації особистості:   

1) формування духовного світу особистості учня в умовах розбудови державності України;     

2) врахування основних засад становлення та розвитку особистості, світогляду, переконань;

3) постійне збагачення пам'яті, розвиток громадянського мислення, вироблення національно-свідомого ставлення до навчання, самоосвіти;

4) розвиток позитивних емоцій та громадянської гідності;

5) формування творчої особистості як могутнього стимулу духовного життя громадянина незалежної країни.

Патріотизм передбачає гордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та захищати інтереси своєї громади, народу в цілому.

Філософи та політологи визначають патріотизм як суспільний і моральний принцип, який характеризує ставлення людей до своєї країни та проявляється у певному способі дій і складному комплексі суспільних почуттів, що узагальнено називається любов'ю до своєї батьківщини. Це одне з найглибших почуттів, яке закріплювалося століттями та тисячоліттями розвитку відокремлених етносів. Це соціально-політичне явище, якому притаманні природні витоки, власна внутрішня структура, що в процесі суспільного розвитку наповнювалася різним соціальним, національним і класовим змістом.

Результативність впровадження досвіду – створення національного типу особистості, виховного ідеалу - гармонійної і всебічно розвиненої людини - українця з багатогранними знаннями, глибокою національною самосвідомістю, високими інтелектуально-творчими, духовно багатими і естетичними якостями, патріотичними почуттями та працьовитістю. Цей ідеал базується на засадах народних чеснот українців і християнської моралі. Пріоритетним напрямом процесу виховання юного громадянина України є формування і розвиток у школяра національної самосвідомості, яку можна формувати і розвивати такими методами як лекція, бесіда, диспут, метод прикладу.

Репрезентація досвіду – http://school110.zp.ua/load/osvita/vikoristannja_elementiv_ukrajinskogo_folkloru_na_urokakh_fiziki/2-1-0-6

Категорія: Фізика, астрономія | Додав: kommun (19.02.2016)
Переглядів: 940 | Рейтинг: 1.0/13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024