Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину
Козачук Емма Давидівна
Запорізький навчально-виховний оздоровчий комплекс №110 Запорізької міської ради Запорізької області вул. Стешенка, 19 м. Запоріжжя, Запорізька область, 69118, тел. (061)289-78-17,
E-mail: sh110@ukr.net
Директор школи: Демченко Аркадій Григорович
Провідна педагогічна ідея досвіду – У роботі з дітьми треба завжди пам’ятати, що поганих дітей немає, треба знайти ключик до їхнього внутрішнього світу.
Виховання – проблема вічна. Відколи існує людство, відтоді й дбає про потомство й продовження роду. Від батьків передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує прогрес суспільства, наступність і спадкоємність поколінь.
Динамізм повсякденного життя вносить корективи в підготовку до нього. На кожному історичному етапі вихователям доводиться розв’язувати також проблеми, що мають пряме відношення до сьогодення.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – постала проблема усунення гострих суперечностей між досягненням багатовікового морально-педагогічного досвіду нашого народу і незадовільним застосуванням його у вихованні дітей. фактично прогресивні традиції й національні звичаї духовно-морального, демократичного, гуманного, господарсько-трудового, культурно-естетичного характеру були приречені на забуття.
Аби долати негативні явища, необхідно внести кардинальні зміни, у вихованні підростаючих поколінь. Що робити? Як діяти? Яким насправді має бути вихованець? Ці питання постають нині перед педагогом – організатором. І всі вони потребують негайної відповіді втілення в життя.
Науково – теоретична база досвіду – Для формування національної свідомості, патріотизму та громадянськості засобами фізики я керуюсь листом Міністерства освіти і науки України від 25.07.14 №1/9-376 “Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році” де вказано, що
2014-2015 навчальний рік припадає на період боротьби України з російською агресією, тимчасову окупацію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. З огляду на виклики, які постали перед країною, педагогічним працівникам необхідно внести корективи у практику виховної роботи та захисту прав дітей шкільного віку.
Стисла анотація досвіду – Провідною ідеєю нашого навчального закладу є творчий пошук педагогічного колективу, спрямований на впровадження національних традицій, відродження української культури, звичаїв народу, патріотизму і національної гордості. Тому проблемним питанням нашої школи є Виховання гуманності формування особистості учня, національної свідомості і громадської гідності”.
Для вирішення мети потрібно поставити перед собою завдання виховати особистість, яка б:
- віддано любила свій народ, свою Батьківщину;
- з повагою ставилась до символів нашої держави;
- знала і вивчала історію України, традиції, звичаї наших народів;
-добре володіла основами наук;
- удосконалювала свої особистість, закріплювала позитивні якості, творила добро заради добра і була безкорисливою;
- з любов’ю і повагою ставилась до батьків;
- оберігала природу, турбувалась про неї, збагачувала її.
Технологія формування національно-патріотичних рис учня передбачає виділення таких основних компонентів у процесі соціалізації особистості:
1) формування духовного світу особистості учня в умовах розбудови державності України;
2) врахування основних засад становлення та розвитку особистості, світогляду, переконань;
3) постійне збагачення пам'яті, розвиток громадянського мислення, вироблення національно-свідомого ставлення до навчання, самоосвіти;
4) розвиток позитивних емоцій та громадянської гідності;
5) формування творчої особистості як могутнього стимулу духовного життя громадянина незалежної країни.
Патріотизм передбачає гордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та захищати інтереси своєї громади, народу в цілому.
Філософи та політологи визначають патріотизм як суспільний і моральний принцип, який характеризує ставлення людей до своєї країни та проявляється у певному способі дій і складному комплексі суспільних почуттів, що узагальнено називається любов'ю до своєї батьківщини. Це одне з найглибших почуттів, яке закріплювалося століттями та тисячоліттями розвитку відокремлених етносів. Це соціально-політичне явище, якому притаманні природні витоки, власна внутрішня структура, що в процесі суспільного розвитку наповнювалася різним соціальним, національним і класовим змістом.
Результативність впровадження досвіду – створення національного типу особистості, виховного ідеалу - гармонійної і всебічно розвиненої людини - українця з багатогранними знаннями, глибокою національною самосвідомістю, високими інтелектуально-творчими, духовно багатими і естетичними якостями, патріотичними почуттями та працьовитістю. Цей ідеал базується на засадах народних чеснот українців і християнської моралі. Пріоритетним напрямом процесу виховання юного громадянина України є формування і розвиток у школяра національної самосвідомості, яку можна формувати і розвивати такими методами як лекція, бесіда, диспут, метод прикладу.
Репрезентація досвіду – http://school110.zp.ua/load/osvita/vikoristannja_elementiv_ukrajinskogo_folkloru_na_urokakh_fiziki/2-1-0-6
|