Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:04

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Метод проектів на уроках фізики у 7 класі за новим Держстандартом

Метод проектів на уроках фізики у 7 класі за новим Держстандартом

 Остапенко Тетяна Миколаївна, вчитель фізики та інформатики, вища категорія, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 95 Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор:  Валерій Михайлович Сьомушкін

Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 16

Телефон: (0612) 67-04-14

E-mail:  school95@meta.ua

http://school95zp.klasna.com/uk/site/index.html

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Створення умов для індивідуального розвитку учнів, підвищення їх пізнавальної активності, стійкої мотивації, розвитку інтересу до активного навчання через залучення до проектної діяльності під час вивчення фізики 7 класу за новим Держстандартом.

У педагогічній діяльності:

  • закріплювати предметні знання та вміння застосовувати знання на практиці, в реальній життєвій ситуації;
  • формувати навички роботи з інформацією;
  • розвивати комунікаційні навички, вміння співпрацювати та працювати в групах;
  • створювати умови для розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

В навчальній програмі «Фізика 7-9 класи» за новим Держстандартом, відмічено, що ефективним засобом формування предметної й ключових компетентностей учнів у процесі навчання фізики є навчальні проекти. Тому в кожному розділі програми 7 класу запропоновано орієнтовні теми навчальних проектів.

Організація роботи учнів над навчальними проектами є новою для вчителя.

В рамках роботи обласної творчої групи вчителів фізики «Розробка дидактичних матеріалів для курсу фізики основної школи відповідно до вимог Держстандарту (7,8 клас)» розроблено «Методичні рекомендації щодо використання навчальних проектів при вивченні фізики 7 клас у 2015-2016 н.р.»

Науково-теоретична база досвіду:

Проблему роботи учнів з глобальними інформаційними масивами розглядали протягом багатьох років: Є.С. Полат, А.А. Гін, Н.К. Зотова,       А.В. Куксін, В.М. Шейман, А.М. Хайт, О.М. Ястребцева, А.В. Худякова,    В.Г. Разумовський. Поняття компетентності й інформаційної компетентності розглядали О. Митник, М. Головань.

Доцільність та шляхи  упровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес досліджували  вітчизняні та закордонні вчені, а саме: Г.Клейман, О. Козленко, Н.Матяш, Є. Неведомська, Н. Семенюк, М. Сидорович, В. Соломін та інші. 

 Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом досвід має комбінаторний характер.

Авторські розробки по організації діяльності вчителя в організації проектної роботи учнів:

  • методичні рекомендації вчителю щодо ефективної організації роботи учнів над навчальними проектами;
  • орієнтовний перелік тем навчальних проектів;
  • орієнтовні критерії оцінювання навчальних проектів;
  • лист самооцінки роботи учнів у групі;
  • орієнтовний план роботи над проектом;
  • орієнтовний план підготовки учня до захисту;
  • орієнтовні презентації для учителя та учнів;
  • приклад блогу з розміщенням матеріалів для навчальних проектів «Навчальні проекти ФІЗИКА 7 клас».

Результативність впровадження досвіду: 

Створений автором блог «Навчальні проекти ФІЗИКА 7 клас» рекомендований до використання вчителями та учнями Запорізької області, за пів року існування,  на початок 2016 року має більше 77 000 переглядів, є корисним в організації роботи над навчальними проектами як вчителів так і учнів не лише нашої області.

Використання створених матеріалів при організації роботи учнів над проектами при вивченні фізики у 7 класі дозволяє:

  • організувати та спланувати роботу вчителя над конкретним проектом;
  • організувати роботу учнів у групах, розподілити обов’язки, конкретизувати завдання кожному учаснику;
  • знайти інформацію в Інтернеті за відповідною тематикою, користуючись підготовленими посиланнями;
  • підготувати захист проекту учнями за вказаним алгоритмом.

Репрезентація досвіду: 

  1. 18.06.2015 р. Кафедра дидактики та методик навчання природничо-математичних  дисциплін «Проблеми підвищення якості фізичної та астрономічної освіти в контексті впровадження нового державного стандарту». Семінар для керівників РМО вчителів фізики та астрономії області. Виступ «Методичні рекомендації щодо використання навчальних проектів при вивченні фізики 7 класу у 2015-2016 н.р.»
  2. 28.08.2015 р. Засідання РМЦ вчителів фізики Шевченківського району. Виступ «Методичні рекомендації щодо використання навчальних проектів при вивченні фізики 7 класу у 2015-2016 н.р.»

Друковані роботи

  1. «Методичні рекомендації щодо використання навчальних проектів при вивченні фізики 7 класу у 2015-2016 н.р.» Крамаренко Н.В., Остапенко Т.М., ст. 188 Збірник «Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2015-2016 навчальному році», методичні рекомендації, Запоріжжя, видавництво Кругозір, частина IV Природничо-математична освіта, 2015р. ст. 188 .

Електронні публікації

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/file/d/0B3gSeejvkIWyb2hwbkhWa0gtVXc/view?usp=sharing



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B3gSeejvkIWyb2hwbkhWa0gtVXc/view?usp=sharing
Категорія: Фізика, астрономія | Додав: tetyana013 (25.01.2016)
Переглядів: 2554 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/43
Всього коментарів: 6
6 dibrova807   [Матеріал]
Дякую за викладений досвід, який  всебічно охоплює основні напрямки  проектної  діяльності під  час вивчення фізики  7 класу  за новим Держстандартом. Викладений  матеріал є досить  інформаційноємнісним  і корисним  для педагогічної  практики  як початківця так і досвідченого педагога.

5 kl   [Матеріал]
Татьяна Николаевна,спасибо все посмотрела,огромная работа учителя! ЭХ,если бы наши ученики так хотели работать,исследовать ,экспериментировать!!УДАЧИ!!

4 Svetlana8310   [Матеріал]
Дякую за відповідь. Передивилася усі презентації-приклади проектів. Гарні ідеї. Ви молодці, мені сподобались.
Блог відкрився за адресою у відповіді. Він дійсно вартий уваги. Буду його показувати своїм учням та колегам.
Спасибі Вам за чудовий блог та увагу до читачів.

3 Svetlana8310   [Матеріал]
Дякую за віповідь. Передивилася всі приклади учнівських проектів. Гарні ідеї. Ви молодці.
Відкрився блог за Вашим посиланням у відповіді, він дійсно вартий уваги. Обов’язково буду його показувати дітям та колегам. 
Велике Вам спасибі за блог та увагу до читачів.

2 leto4   [Матеріал]
Шановні колеги! Оскільки в програмі для кожного розділу запропоновано орієнтовні теми навчальних проектів та зазнечено, що учитель може доповнювати цей перелік, об'єднувати кілька проектів в один залежно від обраного плану уроку, то тем може бути не 16, а набагато більше, головне, щоб вони розширювали знання учнів, були для них цікавими. Для учнів я пропоную всі теми, які зазначені на блозі, а вони вправі вибирати ту тему, яка їм найбільш цікава.
До першої теми ми обирали в основному проекти, які знайомили з українськими вченими фізиками, відповідно до "Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Фізика" та програми з фізики за темою "Видатні вчені-фізики".
Другий проект має більш прикладне значення.
Надаю вам посилання на папку з прикладами проектів учнів за 2 темою https://drive.google.com/folderview?id=0B3gSeejvkIWybkpPWjJBWG9fc2c&usp=sharing

1 Svetlana8310   [Матеріал]
Дуже актуальна тема. Дякую за Ваші наробки та пропозиції. Сподобався лист оцінювання проекту.
Не зовсім зрозуміло чому Ви описуєте тільки 3 теми і нічого не оговорюєте, що їх 16 (до чотирьох розділів по чотири запропоновані теми) Чи Ви обираєте як учитель по одній? Можливо, це просто як приклад взяті 3 теми... І ще хотілося б практично побачити роботи учнів, нажаль посилання на блог у мене не спрацювало (блог удалён)

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020