Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:21

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров’я

Впровадження технології розвитку критичного мислення в учнів середньої ланки на уроках основ здоров'я

Впровадження технології розвитку критичного мислення в учнів середньої ланки на уроках основ здоров'я

Дук Надія Олександрівна, вчитель основ здоров'я, спеціаліст вищої категорії

Запорізька гімназія № 107 Запорізької міської ради Запорізької області

директор: Єрмак Галина Вікторівна 

адреса: пр. 40-річчя Перемоги буд. 59,  м. Зaпopiжжя, 69118 

тел.: (061)2799368

е-mail: zpkrsc107@ukr.net 

адреса сайту: http://planeta107.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду Технологія розвитку критичного мислення заснована на творчому співробітництві учня і вчителя, на розвитку в учнів аналітичного й творчого підходів до будь-якого матеріалу. Методика орієнтується не на запам'ятовування фактологічного матеріалу, а на постановку проблеми і пошук її розв'язку. Технологія «Розвиток критичного мислення» універсальна, надпредметна, міждисциплінарна, дозволяє здобути такі освітні результати, як уміння працювати в різних галузях знань з інформаційним потоком. Уміння висловлювати власні думки усно та письмово, чітко та коректно стосовно оточуючих; уміння формувати особисту точку зору, власну думку на підставі осмислення різноманітного досвіду, ідей та уявлень; уміння розв'язувати проблеми; здатність самостійно займатися власною освітою; вміння співпрацювати та працювати в групі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність розвитку критичного мислення особистості зумовлена інтенсивними соціальними змінами, за яких виникає необхідність у її пристосуванні до нових політичних, економічних та інших умов, у вирішенні нею проблем, значна частина яких непередбачувана. Становлення інформаційної цивілізації, демократичний поступ країни визначають важливість критичного мислення для вітчизняної освітньої системи. Адже критичне мислення є не тільки наслідком демократії, а й важливим чинником її формування.

Сучасному суспільству потрібна інформована та компетентна особистість, яка спроможна приймати самостійні рішення і нести відповідальність за свої вчинки. Людина з критичним розумом здатна вимогливо оцінювати свої думки, ретельно перевіряти рішення, зважувати всі аргументи «за» і «проти», виявляючи тим самим самокритичне ставлення до своїх дій.

Вважаю, що метою формування критичного мислення є підготовка громадян для відкритого суспільства, здатних до формування думок, розумного вибору між конкуруючими ідеями, вирішення проблем та відповідного обговорення ідей.

Науково-теоретична база досвіду

·     Критичне мислення: як цьому навчати (Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П., Сущенко І.М. Науково-методичний посібник / За наук. Ред. О.І.Пометун.)

·     Методична система "Розвиток критичного мислення у навчанні різних предметів" (Стіл Дж., Мередіт К., Темпл Ч.)

·     Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання (Пометун О., Пироженко Л.)

·     Прийоми педагогічної техніки (А.Гін)

Стисла анотацiя досвіду: Форми уроку технології критичного мислення відрізняються від уроків з традиційним навчанням. Учні не сидять пасивно, слухаючи вчителя, а стають головними дійовими особами уроку, вони думають і згадують, діляться міркуваннями один з одним, читають, пишуть, обговорюють прочитане.

У своїй роботі я використовую різні методичні розробки в цій області. Наприклад, на етапі актуалізації застосовую метод «Мозкова атака» з метою активізації наявних знань на стадії «виклику» при роботі з фактологічним матеріалом, що допомагає знаходити нові рішення через вияв індивідуальних здібностей кожного, спонукає до розвитку творчості, критичності, вчить застосовувати набуті знання на практиці.

Робота в групах, дискусії, рольові ігри, складання сенканів, незавершені речення та інші прийоми дозволяють навчати учнів бути самостійними у прийнятті виважених рішень, критично мислити, відповідально і творчо ставитися до навчання.

Результативність впровадження досвіду Підвищення результатів навченості, мотивації та пізнавальної діяльності, формування основних життєвих навичок учнів.

Репрезентація досвіду Доповіді на районному МО вчителів основ здоров’я.

Посилання на матеріал http://planeta107.zp.ua/index.php/2010-06-16-15-34-58/2011-04-25-16-19-41/2898-2

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров’я | Додав: kommun (26.01.2016)
Переглядів: 1687 | Теги: компетентність, синтез, критичне мислення, креативність, актуалізація, алгоритм дій, критичний аналіз | Рейтинг: 1.0/80
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020