Впровадження фітнес - технологій у сучасний процес фізичної культури
Сапун Лілія Віталіївна, вчитель фізичної культури, спеціаліст першої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Ситенко Неля Юріївна
Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.
Телефон: +38 061 2799592
Е-мail: school103zp@ukr.net
Сайт: http://gradum103.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду Створення нового підходу до уроку фізкультури, що базується на ідеї модернізації освітнього процесу з використанням фітнес – технологій у сфері фізичної культури.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Використання інноваційних видів рухової активності в процесі фізичного виховання дає змогу дитині швидше і якісніше оволодіти новими вміннями та навичками, які сприяють підвищенню рівня фізичної підготовленості та фізичної працездатності школярів .Сучасна програма з використання фітнес-технологій спрямована на підвищення інтересу учнів до уроку фізичної культури і прилучення їх до систематичних занять фізичними вправами, сприяє оптимізації навчально-виховного процесу та підвищенню рівня фізичної підготовленості. Призводить до оптимізації функціонального стану серцево-судинної системи, всього організму в цілому
Науково-теоретична база досвіду Пошуки використання засобів фітнесу як в урочних, так і у позаурочних формах занять, знайшли своє відображення в авторських роботах (Н. Нікольська, 1995; Т.В.Нестерова, Н.А. Овчиннікова, 1998; О.С. Крючек, 2001; ОГ. Ваніна, 2002; О.В.Попова, 2003; Г.В.Глоба, 2007).
Стисла анотація досвіду На своїх уроках впроваджую елементи базових видів аеробіки, аеробіка з м'ячами, зі скакалкою; елементи йоги, танцювальна аеробіка, фітнес-вправи з гантелями, гімнастичними палицями, степ аеробіка, стретчинг. Втілення елементів фітнесу в урочну форму занять проводилось фрагментарно в різні частини уроку з врахуванням віку дітей, змісту програмного матеріалу. У календарно - тематичному плануванні був використаний варіативний модуль «Аеробіка» для 7 класу, де опановували основні базові кроки під музичний супровід. В структурі виділялися наступні частини (компоненти):
- розминка;
- аеробна частина;
- кардіореспіраторний компонент (частина програми, орієнтована на розвиток аеробної продуктивності);
- силова частина;
- компонент розвитку гнучкості (стретчинг);
- заключна (відновна) частина.
Результативність впровадження досвіду
- У учнів сформувалась стійка мотивація щодо збереження свого здоров’я;
- Відбулися зміні негативного ставлення до уроків фізичної культури;
- Підвищився рівень аеробних можливостей організму, рівень загальної витривалості й фізичної працездатності;
- Музичний супровід покращив емоційний фон уроків та настрій;
- Збільшилися показники фізичних якостей, приріст очевидний;
- Сформувалися основні життєво важливі рухові вміння і навички для самостійних занять фізичними вправами;
- Під впливом занять відбулися статистично вірогідні позитивні зміни у ставленні підлітків до власного тілесного потенціалу
Репрезентація досвіду
- Організація та проведення відкритих уроків для вчителів Комунарського району;
- Публікація на блог: «Шлях до здоров’я»
- Застосування фітнес аеробіки в навчальному закладі Запорізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 103
Посилання на матеріал http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka
|