Тема «Використання квест-технології на уроках основи здоров’я в початкових класах»

Качуровська Наталія Іванівна вчитель початкових класів вища кваліфікаційна категорія старший учитель
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 33 Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Булат Лариса Леонідівна
адреса: 69067 м. Запоріжжя, вул. Ніжинська, 40
тел./факс: (061) 236-62-18, 236-56-08
E-mail: 33school@ukr.net
Провідна ідея досвіду
Популяризація квест-технології при викладанні предмету основи здоров’я в початкових класах
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Однією з навчальних проблем освітнього простору є урізноманітнення навчального процесу, активізація пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. Це потребує впровадження новітніх форм, методів та технологій навчання. Створення мотивації учнів щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я, занять фізичною культурою, вдосконалення фізичної, соціальної, психічної і духовної складових здоров’я. До таких методик можна віднести квест-технологію.
Цей метод діє відразу на три компоненти:
- єднє уявлення про зміст здорового способу життя і шляхах залучення до нього;
- емоційне відношення до проблем здорового способу життя, оцінка;
- поведінку, норми , які відповідають здоровому способу життя.
Основними критеріями якості квеста стають його безпека для учасників, оригінальність, логічність, цілісність, підпорядкованість сюжету, а не тільки темі, утворення атмосфери ігрового простору.
Науково-теоретична база досвіду
На думку багатьох вчених (Я. Биховський, М. Бовтенко, П. Сисоєв, Б. Додж, Т. Марч та інші) при використанні квест-технології, учні проходять повний цикл мотивації: від уваги до задоволення, знайомляться з матеріалом, який дозволяє їм досліджувати, обговорювати, моделювати поведінку в контексті реально світу.
Стисла анотація досвіду
Для того, щоб квест стимулював різнобічну діяльність і задовольняв інтереси учнів, добираю їх відповідно до програми для кожної вікової групи, враховуючи пізнавальний зміст, ступінь складності ігрових завдань і дій. Якщо в учнів згасає інтерес до гри, ініціюю спільне придумування нових ігрових завдань, ускладнюю правила. Діти із задоволенням виконують різні завдання: ребуси, загадки, кросворди, головоломки, анаграми, шифрування, складання листівок, реклам-антиреклам, творча діяльність з різних технік (знання отриманні на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання); тренінгові вправи, імітаційні ігри (П.Лесгафт), «Гімнастика мозку» (Пол І. Деннісон і Гейл Деннісон).
Посилання на матеріал: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_66.html
|