Виховання лідерських якостей школярів під час проведення занять з ігрових видів спорту
Терчиєва Світлана Володимирівна,
вчитель фізичного виховання
Патрушева Ірина Анатоліївна,
заступник директора з НВР
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи:м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід вчителя висвітлює технологію виявлення та розвитку лідерських якостей колегіантів під час уроків фізичного виховання та у позанавчальний час.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
У спортивній практиці мають місце різні способи організації групової спортивної діяльності колективу. Будь-яка спортивна команда завжди має свого лідера, організатора, а інколи, залежно від характеру спортивної діяльності, - навіть не одного, а декількох. В ігрових командних видах спорту є різні типи організаторів: офіційне керівництво - тренер команди, капітан команди та неофіційне керівництво - лідер команди, лідер ланки або ігрової лінії, якого часто називають "диригентом", "диспетчером" команди (ланки). Офіційне керівництво та лідерство це одна з форм управління колективом для досягнення максимального результату при вирішені поставлених завдань. Функції керівництва полягають в організації співробітництва всередині колективу між його членами та колективу з іншими соціальними групами.
Науково-теоретична база досвіду
Сучасні дослідники Т. Вежевич, В. Сбитнєва, О. Хмизова, В. Ягоднікова та ін. розглядають різні форми виховання лідерських якостей школярів, такі як факультативні заняття, тренінги, учнівське самоврядування тощо.
Стисла анотація досвіду
Ми розглядаємо технологію виховання лідерських якостей школярів як спосіб організації виховного процесу на уроках фізичної культури, що відображає внутрішній зв’язок його елементів і характеризує взаємовідносини педагога і вихованців. Ефективність технології залежить від умілого використання методів досягнення відповідних цілей. Основна мета такої технології виховання – перетворення вихованця на активний суб’єкт самовиховання, діяльності шляхом створення такої системи виховання таких впливів, яка максимально враховує його психологічні закономірності й індивідуальні особливості.
Результативність впровадження досвіду
Нами, протягом п’яти років, були проведені дослідження, метою яких було вивчення впливу системи учнівського самоврядування на розвиток творчих здібностей учня.
На основі отриманих результатів ми дійшли висновку, що діяльність органів самоврядування сприяє розвитку творчої особистості учнів, соціальних якостей людини. Вона спонукає дитину до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному спілкуванні старшокласників, їх підготовки до розбудови громадського суспільства нашої України. І нарешті учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.
Репрезентація досвіду
Проблема виховання лідерських якостей школярів під час проведення занять з ігрових видів спорту викликає зацікавленість у вчителів Ленінського району. У цьому ми переконалися під час проведення засідань районного методичного об’єднання вчителів фізичної культури.
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RdjdoZjgzeUpWSjQ&usp=sharing
|